Šéf traťových inženýrů Sauberu - Giampaolo Dall'Ara - ukazuje prstem na pohonnou jednotku Ferrari jako na hlavní příčinu problémů svého týmu.
Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová nedávno odmítla obvinit Ferrari, pouze připustila, že nedostatek výkonu motoru je "hlavním faktorem." Aerodynamika jejich monopostu podle ní zas tak špatná není.
Dall'Ara je však konkrétnější a tvrdí, že C33 sice "není tím nejlepším vozem," který kdy postavili, ale za jeho Achillovou patu označuje nízké rychlosti, které s pohonnou jednotkou z Maranella dosahují na rovinkách.
"Naše nové pohonné ústrojí jsme obdrželi pozdě. A to se týká i všech souvisejících informací," uvádí inženýr Sauberu. "Při prvním testu jsme se chtěli učit a vyřešit problémy se spolehlivostí. Žel časy na kolo představovaly velké zklamání.
Čísla to ukazují dost jasně: schází nám maximální rychlost. Na Hockenheimu jsme si všimli, že v rychlých zatáčkách moc neztrácíme [ve srovnání s Williamsem]. Čas ztrácíme na rovinkách a při brzdění."
V rychlých zatáčkách Sauber moc neztrácí, problémem jsou maximální rychlostina rovinkách (foto: Sauber Motorsport AG)
"Je jasné, že náš motor není na úrovni Mercedesu. A i přes dobrou spolupráci s Ferrari máme svázané ruce. Totéž se kvůli homologování motorů týká i Ferrari," dodává hlavní traťový inženýr Sauberu.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.