Podle Lewise Hamiltona je letošní souboj o titul tím nejintenzivnějším v jeho kariéře a to kvůli tomu, že stojí proti svému týmovému kolegovi.
Lewis Hamilton bojoval o titul hned ve své úvodní sezóně v F1, avšak v posledním závodě v Brazílii jej nakonec o bod překonal Kimi Räikkönen ve Ferrari. O rok později svedl Brit opět dramatickou bitvu na Interlagosu s Felipem Massou, avšak tehdy to byl právě Hamilton, kdo se radoval ze zisku titulu mistra světa.
Letošní souboj o titul však označil za mnohem intenzivnější než všechny předchozí a to kvůli tomu, že bojuje proti týmovému kolegovi.
"Ten souboj je letos mnohem intenzivnější. Když jsem bojoval proti Räikkönenovi a Massovi, byli v jiných týmech a autech, které měly jiné silné stránky a slabiny než můj vůz. V týmu jsem bojoval sám (pozn.red. souboje s Fernandem Alonsem v roce 2007 nezmiňuje).
"Nyní soupeřím s někým, kdo má stejné auto - máme přístup k totožným datům a informacím, takže je to opravdu těžké být vepředu. Je to trochu jako když se hraje poker - máte karty, ale soupeř je nemá znát. Jenže já a Nico si vidíme do karet, takže je těžké se navzájem porazit," vysvětlil.
"Je to rozhodně náročnější, protože musíte najít způsob jak vytvořit sebemenší rozdíl. Takže zapojíte vaše schopnosti, to, co jste se naučili... A stále se musíte posouvat. Nemůžete být jen dobří, aby to stačilo, stále musíte posouvat hranice. Když se posunete vy, udělá to i ten druhý, takže v tom neustále musíte pokračovat," uvedl v rozhovoru při příležitosti reklamní akce Forever Faster.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.