Kimi Räikkönen doufá, že se historie z roku 2009 zopakuje a Velká cena Belgie bude pro Ferrari začátkem lepšího období.
Za letošní dominance Mercedesů se Ferrari podařilo v dosavadních jedenácti závodech získat jen dvě pódiová umístění. Po letní pauze se svět F1 sejde v belgickém Spa-Francorchamps a Kimi Räikkönen si při té příležitosti vzpomíná na své vítězství za volantem Ferrari na stejném okruhu přesně před pěti lety. Tehdy se vítězství zrodilo za podobných okolností, v jakých se tým z Itálie nachází i letos. „Spa je asi mým nejoblíbenějším závodem, jezdí se na tradičním okruhu se stoupajícími a klesajícími úseky v lesním prostředí. Mám tento okruh rád, protože je rychlý a plynulý,“ říká Räikkönen. „Také poskytuje podmínky pro dobré závodění a hezkou podívanou pro diváky. Každou část může každý jezdec projet jinak, ale na dobrý výsledek zde působí mnoho faktorů, tak jak na každém okruhu.V první zatáčce můžete hodně získat, nebo ztratit. Musíte být na jejím výjezdu rychlý, protože pak následuje dlouhá rovinka zahrnující Eau Rouge. Tato zatáčka se v minulosti hodně zrychlila, s letošními vozy to může být jiné. Když jsem tady naposledy jezdil ve Ferrari (2009), tak jsem zvítězil. Bylo to v roce, kdy jsme od začátku sezony bojovali sami se sebou. Ve Spa jsme ale všechno zvládli a věci se začaly ubírat tím správným směrem, bylo by skvělé, kdyby tomu tak bylo i letos. Znamenalo by to pro mne i zábavnější závody. Je to vždy větší zábava, když jsou výsledky!“
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.