Kimi Räikkönen doufá, že se historie z roku 2009 zopakuje a Velká cena Belgie bude pro Ferrari začátkem lepšího období.
Za letošní dominance Mercedesů se Ferrari podařilo v dosavadních jedenácti závodech získat jen dvě pódiová umístění. Po letní pauze se svět F1 sejde v belgickém Spa-Francorchamps a Kimi Räikkönen si při té příležitosti vzpomíná na své vítězství za volantem Ferrari na stejném okruhu přesně před pěti lety. Tehdy se vítězství zrodilo za podobných okolností, v jakých se tým z Itálie nachází i letos. „Spa je asi mým nejoblíbenějším závodem, jezdí se na tradičním okruhu se stoupajícími a klesajícími úseky v lesním prostředí. Mám tento okruh rád, protože je rychlý a plynulý,“ říká Räikkönen. „Také poskytuje podmínky pro dobré závodění a hezkou podívanou pro diváky. Každou část může každý jezdec projet jinak, ale na dobrý výsledek zde působí mnoho faktorů, tak jak na každém okruhu.V první zatáčce můžete hodně získat, nebo ztratit. Musíte být na jejím výjezdu rychlý, protože pak následuje dlouhá rovinka zahrnující Eau Rouge. Tato zatáčka se v minulosti hodně zrychlila, s letošními vozy to může být jiné. Když jsem tady naposledy jezdil ve Ferrari (2009), tak jsem zvítězil. Bylo to v roce, kdy jsme od začátku sezony bojovali sami se sebou. Ve Spa jsme ale všechno zvládli a věci se začaly ubírat tím správným směrem, bylo by skvělé, kdyby tomu tak bylo i letos. Znamenalo by to pro mne i zábavnější závody. Je to vždy větší zábava, když jsou výsledky!“
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.