Kimi Räikkönen doufá, že se historie z roku 2009 zopakuje a Velká cena Belgie bude pro Ferrari začátkem lepšího období.
Za letošní dominance Mercedesů se Ferrari podařilo v dosavadních jedenácti závodech získat jen dvě pódiová umístění. Po letní pauze se svět F1 sejde v belgickém Spa-Francorchamps a Kimi Räikkönen si při té příležitosti vzpomíná na své vítězství za volantem Ferrari na stejném okruhu přesně před pěti lety. Tehdy se vítězství zrodilo za podobných okolností, v jakých se tým z Itálie nachází i letos. „Spa je asi mým nejoblíbenějším závodem, jezdí se na tradičním okruhu se stoupajícími a klesajícími úseky v lesním prostředí. Mám tento okruh rád, protože je rychlý a plynulý,“ říká Räikkönen. „Také poskytuje podmínky pro dobré závodění a hezkou podívanou pro diváky. Každou část může každý jezdec projet jinak, ale na dobrý výsledek zde působí mnoho faktorů, tak jak na každém okruhu.V první zatáčce můžete hodně získat, nebo ztratit. Musíte být na jejím výjezdu rychlý, protože pak následuje dlouhá rovinka zahrnující Eau Rouge. Tato zatáčka se v minulosti hodně zrychlila, s letošními vozy to může být jiné. Když jsem tady naposledy jezdil ve Ferrari (2009), tak jsem zvítězil. Bylo to v roce, kdy jsme od začátku sezony bojovali sami se sebou. Ve Spa jsme ale všechno zvládli a věci se začaly ubírat tím správným směrem, bylo by skvělé, kdyby tomu tak bylo i letos. Znamenalo by to pro mne i zábavnější závody. Je to vždy větší zábava, když jsou výsledky!“
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.