Technický ředitel Williamsu Pat Symonds úzce spolupracoval s Fernandem Alonsem v době, kdy si u Renaultu vyjet v letech 2005 a 2006 své dva tituly mistra světa. Jak hodnotí tohoto španělského pilota, který nyní jezdí za Ferrari?
Skvělý jezdec ohromně pozorný vůči detailům"Fernando byl a je skvělým pilotem," začíná Symonds. "Vypadá, jako by ho vůbec nic nevzrušovalo, ale jeho pozornost vůči detailům je ohromující. Během porady sedí a vy byste si mohli myslet: 'Ou, on nedával pozor.' A pak vám položí otázku, z které je opravdu vidět, že nejen dával pozor, ale že také všemu rozuměl a myslel už na další krok."
99%"Byl opravdu rychlým jezdcem, který nějak dokázal nalézt něco jiného, pokud větřil vítězství. Obdivoval jsem to, zároveň mi to ale tehdy připadalo frustrující, protože jsem si pomyslel: "Proč tohle nedělá po celou dobu?" Fernando byl vždy 99%, pak se ale u něj objevovalo tohle procento navíc, když šlo něco získat," vzpomíná na společné chvíle technický ředitel Williamsu.
Fernando Alonso s Renaultem R23 v Monaku (foto: Renault F1)
Není týmovým hráčem, dokáže všechny naštvatZ lidské stránky jej ale neřadí nejvýše - mnohem sympatičtějším mu byl Michael Schumacher, s nímž spolupracoval od začátku 90. let u Benettonu. "[Alonso] však nebyl týmovým hráčem, jako Schumacher, a občas dokázal lidi opravdu naštvat. V Suzuce 2005, těsně před vítězstvím v šampionátu, přišel se všemi těmi věcmi o tom, že nemá v týmu podporu. To tým zničilo - všichni byli tak naštvaní. Já na to: "Proč jsi to řekl? Věděl jsi, že děláme všechno, co jsme mohli."
"Jeden okruh, na kterém Fernando nebyl nikdy dobrý, byl Indianapolis, kde ho v roce 2006 Giancarlo Fisichella porazil. Porazil jej proto, že Fernando nejel moc dobře. Po projetí cílem se Fernando ozval rádiem: 'Vsadím se, že jste všichni šťastní, že mě porazil Fisichella' - nebo něco v tom smyslu. Pak si myslíte: 'Co je s tím klukem k čertu je?'" odhaluje negativní stránky Alonsovy osobnosti.
Za podobné komentáře sklidil Fernando loni kritiku také u Ferrari, za ucho jej musel "vytahat" prezident Luca di Montezemolo.
Jezdecké kvality převyšují ty lidské (foto: Scuderia Ferrari)
Ceněný kvůli jezdeckému uměníSymonds by jej ale i tak pro svůj současný tým kvůli jeho jezdeckým kvalitám rád získal: "Přesto k němu chovám ten nejvyšší respekt a rád bych jej měl ve Williamsu. Neměli jsme ale ten nejbližší vztah, jaký jsem měl s jinými piloty," dodává Symonds pro F1 Racing.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.