Technický ředitel Williamsu Pat Symonds úzce spolupracoval s Fernandem Alonsem v době, kdy si u Renaultu vyjet v letech 2005 a 2006 své dva tituly mistra světa. Jak hodnotí tohoto španělského pilota, který nyní jezdí za Ferrari?
Skvělý jezdec ohromně pozorný vůči detailům"Fernando byl a je skvělým pilotem," začíná Symonds. "Vypadá, jako by ho vůbec nic nevzrušovalo, ale jeho pozornost vůči detailům je ohromující. Během porady sedí a vy byste si mohli myslet: 'Ou, on nedával pozor.' A pak vám položí otázku, z které je opravdu vidět, že nejen dával pozor, ale že také všemu rozuměl a myslel už na další krok."
99%"Byl opravdu rychlým jezdcem, který nějak dokázal nalézt něco jiného, pokud větřil vítězství. Obdivoval jsem to, zároveň mi to ale tehdy připadalo frustrující, protože jsem si pomyslel: "Proč tohle nedělá po celou dobu?" Fernando byl vždy 99%, pak se ale u něj objevovalo tohle procento navíc, když šlo něco získat," vzpomíná na společné chvíle technický ředitel Williamsu.
Fernando Alonso s Renaultem R23 v Monaku (foto: Renault F1)
Není týmovým hráčem, dokáže všechny naštvatZ lidské stránky jej ale neřadí nejvýše - mnohem sympatičtějším mu byl Michael Schumacher, s nímž spolupracoval od začátku 90. let u Benettonu. "[Alonso] však nebyl týmovým hráčem, jako Schumacher, a občas dokázal lidi opravdu naštvat. V Suzuce 2005, těsně před vítězstvím v šampionátu, přišel se všemi těmi věcmi o tom, že nemá v týmu podporu. To tým zničilo - všichni byli tak naštvaní. Já na to: "Proč jsi to řekl? Věděl jsi, že děláme všechno, co jsme mohli."
"Jeden okruh, na kterém Fernando nebyl nikdy dobrý, byl Indianapolis, kde ho v roce 2006 Giancarlo Fisichella porazil. Porazil jej proto, že Fernando nejel moc dobře. Po projetí cílem se Fernando ozval rádiem: 'Vsadím se, že jste všichni šťastní, že mě porazil Fisichella' - nebo něco v tom smyslu. Pak si myslíte: 'Co je s tím klukem k čertu je?'" odhaluje negativní stránky Alonsovy osobnosti.
Za podobné komentáře sklidil Fernando loni kritiku také u Ferrari, za ucho jej musel "vytahat" prezident Luca di Montezemolo.
Jezdecké kvality převyšují ty lidské (foto: Scuderia Ferrari)
Ceněný kvůli jezdeckému uměníSymonds by jej ale i tak pro svůj současný tým kvůli jeho jezdeckým kvalitám rád získal: "Přesto k němu chovám ten nejvyšší respekt a rád bych jej měl ve Williamsu. Neměli jsme ale ten nejbližší vztah, jaký jsem měl s jinými piloty," dodává Symonds pro F1 Racing.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce