Technický ředitel Williamsu Pat Symonds úzce spolupracoval s Fernandem Alonsem v době, kdy si u Renaultu vyjet v letech 2005 a 2006 své dva tituly mistra světa. Jak hodnotí tohoto španělského pilota, který nyní jezdí za Ferrari?
Skvělý jezdec ohromně pozorný vůči detailům"Fernando byl a je skvělým pilotem," začíná Symonds. "Vypadá, jako by ho vůbec nic nevzrušovalo, ale jeho pozornost vůči detailům je ohromující. Během porady sedí a vy byste si mohli myslet: 'Ou, on nedával pozor.' A pak vám položí otázku, z které je opravdu vidět, že nejen dával pozor, ale že také všemu rozuměl a myslel už na další krok."
99%"Byl opravdu rychlým jezdcem, který nějak dokázal nalézt něco jiného, pokud větřil vítězství. Obdivoval jsem to, zároveň mi to ale tehdy připadalo frustrující, protože jsem si pomyslel: "Proč tohle nedělá po celou dobu?" Fernando byl vždy 99%, pak se ale u něj objevovalo tohle procento navíc, když šlo něco získat," vzpomíná na společné chvíle technický ředitel Williamsu.
Fernando Alonso s Renaultem R23 v Monaku (foto: Renault F1)
Není týmovým hráčem, dokáže všechny naštvatZ lidské stránky jej ale neřadí nejvýše - mnohem sympatičtějším mu byl Michael Schumacher, s nímž spolupracoval od začátku 90. let u Benettonu. "[Alonso] však nebyl týmovým hráčem, jako Schumacher, a občas dokázal lidi opravdu naštvat. V Suzuce 2005, těsně před vítězstvím v šampionátu, přišel se všemi těmi věcmi o tom, že nemá v týmu podporu. To tým zničilo - všichni byli tak naštvaní. Já na to: "Proč jsi to řekl? Věděl jsi, že děláme všechno, co jsme mohli."
"Jeden okruh, na kterém Fernando nebyl nikdy dobrý, byl Indianapolis, kde ho v roce 2006 Giancarlo Fisichella porazil. Porazil jej proto, že Fernando nejel moc dobře. Po projetí cílem se Fernando ozval rádiem: 'Vsadím se, že jste všichni šťastní, že mě porazil Fisichella' - nebo něco v tom smyslu. Pak si myslíte: 'Co je s tím klukem k čertu je?'" odhaluje negativní stránky Alonsovy osobnosti.
Za podobné komentáře sklidil Fernando loni kritiku také u Ferrari, za ucho jej musel "vytahat" prezident Luca di Montezemolo.
Jezdecké kvality převyšují ty lidské (foto: Scuderia Ferrari)
Ceněný kvůli jezdeckému uměníSymonds by jej ale i tak pro svůj současný tým kvůli jeho jezdeckým kvalitám rád získal: "Přesto k němu chovám ten nejvyšší respekt a rád bych jej měl ve Williamsu. Neměli jsme ale ten nejbližší vztah, jaký jsem měl s jinými piloty," dodává Symonds pro F1 Racing.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.