Tento víkend se po letní přestávce ve Formuli 1 začne opět závodit. A Williams se už do Spa těší, protože slavná belgická trať by jeho vozu FW36 měla dobře sedět.
"Jedno z klasických míst Formule 1: Spa-Francorchamps, piloti milují a ve stejné míře i respektují," uvádí Williams před závodem na nejdelším okruhu kalendáře. Jeho ředitel výkonnosti Rob Smedley před pauzou uvedl, že by chtěli ve druhé části sezóny zaútočit dokonce na druhé místo Red Bullu.
"Cíle jsou v rámci týmu jasné, chceme skončit v šampionátu konstruktérů co nejvýše," vyjadřuje se nyní mírněji, přesto stále očekává velmi dobrou výkonnost jejich vozu. "Spa je okruhem, který by nám měl sedět, je velmi citlivý na odpor a motor - a z těchto rysů budeme těžit."
"Prostřední sektor je něčím, na čem budeme muset během víkendu pracovat, a v kvalifikaci budeme potřebovat, aby nám v něm pneumatiky fungovaly. Ve Spa je vždy šance, že zaprší, takže budeme muset být opatrní," dodává Smedley.
"Abyste ve Spa byli konkurenceschopní, potřebujete auto s efektivní aerodynamikou, proto očekáváme, že budeme silní a cílíme na dobrý výsledek. Přestávka byla dlouhá, takže se opravdu těším na to, až usednu zpět do vozu," říká finský pilot Valtteri Bottas.
Felipe Massa nezapomněl připomenout své belgické vítězství z roku 2008,které by rád zopakoval: "Vím, co vítězství obnáší" (foto: Williams F1 Team)
V podobném duchu se vyjadřuje také jeho brazilský týmový kolega Felipe Massa: "Dlouhé rovinky by našemu autu měly sedět a my bychom se ve druhé polovině sezóny mohli dočkat určitých úspěchů. Vyhrál jsem tady v roce 2008, takže vím, co vítězství obnáší."
"Prožil jsem opravdu hezkou letní přestávku, ale na návrat k závodění jsem připravený. Můžeme se těšit na skvělé okruhy a doufám, že budeme dále vyvíjet auto tak, jak jsme to dělali v první polovině sezóny, a jezdit poblíž špičky," přeje si Massa.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.