Do letošní sezóny vstoupila stáj Caterham s velmi netradičním provedením a zejména originálním přístupem k provedení čelní části a nárazové struktury monokoku což se již brzy zřejmě změní.
Nový šéf Caterhamu Christian Albers nepopírá možnou změnu ošklivého nosu ještě v této sezóně.
Dle náznaků z minulého měsíce, poznávací znamení vozu Caterham dost možná změní design a jako další padne na úkor změn, které prosazuje nové týmové vedení.
V důsledku neúspěšné éry pod vedením Tonyho Fernandese je Caterham v současné době na posledním místě v poháru konstruktérů bez jediného bodu. Nové vedení v čele s bývalým pilotem Christianem Alberslem a manažerem Colinem Kollesem se zaměřuje na možnost postupu na 10. místo a tím i zajištění financí do dalšího roku ve výši 20 milionů dolarů. Noví majitelé ze Švýcarska a Středního Východu schválili další tlak na vývoj v letošním roce včetně testovaní 60ti procentního modelu v aerodynamickém tunelu bývalé Toyoty v Kolíně nad Rýnem.
Spekulace, že stávající radikální přední nos bude nahrazen novým řešením neutichají a další informace bychom se mohli dozvědět již při následující velké ceně Belgie. Podle italských zdrojů bude nový nos připomínat řešení Williamsu. Nově by Caterham měl přijít s redukcí hmotnosti, novou podlahou a s úpravami předního i zadního zavěšení. Změn by měly dostat i bočnice vozu a kryt motoru.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.