Vyhozený šéf motorů Ferrari kritizuje tým kvůli tomu, že jej požádali, aby postavil menší pohonnou jednotku, než mají Mercedesy a Renaulty. Očekávalo se prý, že ačkoliv bude chybět výkon, budou mít výhodu v lepší aerodynamice, což mělo deficit smazat.
O propuštění Lucy Marmoriniho, který pracoval jako šéf motorů týmu Ferrari a pracoval na vývoji šestiválcového turbo motoru, který letos vozy Formule 1 pohání, jsme Vás informovali. Nyní se Ital pustil do svého bývalého zaměstnavatele.
V rozhovoru s italským novinářem Leem Turrinim prozradil, že rozhodnutí přišlo od hlavního designéra Nikolase Tombazise, který jej ujistil, že menší pohonná jednotka umožní lepší aerodynamiku vozu, která vynahradí menší počet koňských sil.
"V krátkosti řečeno - není pravda, že za všechny problémy F14T může motor. Jako by společnost s takovou historií jako Ferrari najednou zapomněla, jak postavit motor! S mými kolegy jsme vytvořili motor určité velikosti, menší než verze Mercedesu a Renaultu, protože jsme o to byli požádáni manažerem projektu - Tombazisem," vysvětluje Marmorini.
"Bylo nám řečeno, že chce kompaktní pohonnou jednotku s malými radiátory, protože ztráta výkonu bude vykompenzována lepším aerodynamickým řešením a zaručí výhodu nad vozy Mercedesu a Renaultu. Bylo to tak, až na to, že když jsme byli konfrontováni se soupeři, výkonnost byla menší a nebyla kompenzována aerodynamikou," komentuje situaci.
Dodal také, že s novým šéfem týmu, Marcem Mattiaccim, během tříměsíční spolupráce, hovořil pouze dvakrát. "Rád bych problém Mattiaccimu vysvětlil, ale za celou dobu jsme si vyměnili pár slov. Viděli jsme se dvakrát - jednou jsme se pozdravili a podruhé mi předal dopis potvrzující můj odchod ze společnosti," uvedl.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.