Vyhozený šéf motorů Ferrari kritizuje tým kvůli tomu, že jej požádali, aby postavil menší pohonnou jednotku, než mají Mercedesy a Renaulty. Očekávalo se prý, že ačkoliv bude chybět výkon, budou mít výhodu v lepší aerodynamice, což mělo deficit smazat.
O propuštění Lucy Marmoriniho, který pracoval jako šéf motorů týmu Ferrari a pracoval na vývoji šestiválcového turbo motoru, který letos vozy Formule 1 pohání, jsme Vás informovali. Nyní se Ital pustil do svého bývalého zaměstnavatele.
V rozhovoru s italským novinářem Leem Turrinim prozradil, že rozhodnutí přišlo od hlavního designéra Nikolase Tombazise, který jej ujistil, že menší pohonná jednotka umožní lepší aerodynamiku vozu, která vynahradí menší počet koňských sil.
"V krátkosti řečeno - není pravda, že za všechny problémy F14T může motor. Jako by společnost s takovou historií jako Ferrari najednou zapomněla, jak postavit motor! S mými kolegy jsme vytvořili motor určité velikosti, menší než verze Mercedesu a Renaultu, protože jsme o to byli požádáni manažerem projektu - Tombazisem," vysvětluje Marmorini.
"Bylo nám řečeno, že chce kompaktní pohonnou jednotku s malými radiátory, protože ztráta výkonu bude vykompenzována lepším aerodynamickým řešením a zaručí výhodu nad vozy Mercedesu a Renaultu. Bylo to tak, až na to, že když jsme byli konfrontováni se soupeři, výkonnost byla menší a nebyla kompenzována aerodynamikou," komentuje situaci.
Dodal také, že s novým šéfem týmu, Marcem Mattiaccim, během tříměsíční spolupráce, hovořil pouze dvakrát. "Rád bych problém Mattiaccimu vysvětlil, ale za celou dobu jsme si vyměnili pár slov. Viděli jsme se dvakrát - jednou jsme se pozdravili a podruhé mi předal dopis potvrzující můj odchod ze společnosti," uvedl.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.