Forma Julese Bianchiho naznačuje lepší kariéru pro francouzského jezdce, on přesto neočekává, že Ferrari zaklepe na jeho dveře, aby ho zavolal do Maranella už v příští sezoně.
Jules Bianchi zlehčuje fámy, že by mohl být povolán do týmu Ferrari, aby nahradil Kimiho Räikkönena. Mistr světa z roku 2007 se v letošní sezoně vrátil do italského týmu, kde zatím není úspěšný a v závodě neskončil výš, než na šestém místě. V současnosti je v pořadí jednotlivců na dvanáctém místě, s Ferrari má ale dvouletou smlouvu. Kimi naznačil, že sezona v roku by mohla být jeho poslední. To jen povzbudilo spekulace, že by mohl být nahrazen ještě dřív.
Kdyby to měla být pravda, mohl by být Jules Bianchi to pravou náhradou Kimiho, jak tomu bylo i v testech v Silverstonu. Francouzský jezdec je přesvědčen, že Ferrari a Räikkönen dodrží své slovo pro rok 2015.
„Oni mají smlouvy se svými jezdci i pro příští sezonu a nemyslím si, že se na tom něco změní,“ řekl Bianchi. „Já se musím soustředit na mou práci v Marussii a dělat ji nejlepším možným způsobem.“
Uprostřed letošní sezony může Bianchi jen doufat, že získá v budoucnosti smlouvu s týmem, se kterým bude moci pravidelně bodovat. Domnívá se, že Marussia se může stát takovým týmem.
„Já chci jezdit tam, kde můžu bojovat o body,“ tvrdí Bianchi. „Může se to stát i v tomto týmu, protože někteří lidé do něj investují, proto si myslím, že můžeme být lepší a rychlejší. Odvádíme skvělou práci i s tím, co máme právě k dispozici, s více penězi můžeme být konkurenceschopnější. Jsem jezdec Ferrari, proto by mělo být i v jejich zájmu, abych měl lepší angažmá.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.