Bývalý jezdec F1 Alex Wurz by chtěl mít ve svém pomyslném týmu dvojici Bottas – Ricciardo, proti ženské účasti v automobilovém sportu nic nenamítá.
Když Daniel Ricciardo podepisoval smlouvu s Red Bullem, nikdo asi nečekal, že v první části sezony skončí v sedmi kvalifikacích před Sebastianem Vettelem, ve dvou závodech zvítězí a že ve stejné době neskončí Vettel výš, než na třetím místě. Přesto není bývalý jezdec F1 Alex Wurz, komentátor rakouské televizní stanice ORF, překvapen úspěchy mladého Australana.
Alex Wurz: „Na jedné straně to dokazuje, že všichni jezdci v F1 jsou skvělí a konkurence je na vysoké úrovni. Sebastian je obyčejný člověk, který může také utrpět prohru, přesto je to výborný jezdec, když dominoval v posledních čtyřech letech. Souboj Ricciarda s Vettelem mi připomíná situaci Borise Beckera, který byl na trávě neporazitelným tenistou, ale potýkal se s problémy na tvrdším povrchu. Současné vozy nevyhovují stylu, kterým jezdil Sebastian, potřebuje víc času, aby se přizpůsobil. To, že Ricciardo je dobrý jezdec jsem věděl, proto pro mě nejsou jeho úspěchy překvapením. Výsledky Valtteriho Bottase mě také nepřekvapily, z mé práce ve Williamsu jsem věděl, že je rychlý. Co mě ale dostalo, to je výsledkový pád týmu Lotus.“
Koho by si Alex Wurz vybral do svého týmu z trojice Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo a Daniil Kvjat?
„Především bych musel vzít do úvahy rozpočet týmu,“ zasmál se Wurz. „Ricciardo a Bottas by byli skvělou dvojicí. Ale možná jsem neobjektivní, protože oba jsou mými kamarády.“
Vzhledem na výkony, které předvádějí Susie Wolffová ve Williamsu a Simona de Silvestro v Sauberu, Alex Wurz přiznává, že podporuje ženskou účast v automobilovém sportu.
„Zda si myslím, že ženy můžou jezdit F1? Pevně věřím, že ano. Výsledky Susie mluví za všechno a Simona také tvrdě pracuje na tom, aby se dostala do šampionátu F1.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.