Toto Wolff reaguje na kritiku některých nových pravidel Formule 1. Podle něj je vývoj nevyhnutelný a ani staré časy nebyly pořád vzrušující.
Podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa si fanoušci královny motorsportu idealizují její minulost a domívá se, že je v součastnosti dostatečně atraktivní a změny pravidel jsou jen nevyhnutelným vývojem.
"Nedávno jsem se díval na závod v Portugalsku z roku 1984 a vydržel jsem to do třetiny. Ty závody byly nudné, motory v televizi slyšet nebylo, protože to byly také turba a předjíždělo se jen o kolo," připomněl a dodal, že podle něj tedy současný stav na dobré cestě.
"Někteří tvrdí, že za starých časů to bylo lepší a že se s pravidly musíme vrátit zpět. Nemůžete být však slepí vůči pokroku ve světě. F1 je vrchol motorsportu, jsou to nejlepší jezdci v nejlepších autech," okomentoval situaci v rohovoru pro oficiální stránky F1.
Toto Wolff je se současným stavem F1 spokojen (foto: Daimler AG)
"Ať si kdo chce co chce říká, myslím si, že fanouškům záleží na tom, že to jsou nelepší a nejrychlejší auta. Pro nás (Mercedes) je důležitá i návaznost na vývoj osobních automobilů. Nejsou to jen reklamní řeči, je to realita."
Podle jeho názoru produkuje nyní F1 skvělé závody. "Bude každý závod skvělý? Ne. Ale je každý fotbalový závod skvělý? Ne. Měli jsme Bahrajn, Montreal, Rakousko... Zašli jsme v honbě za vzrušením moc daleko? Možná. Dvojité body jsou toho možná příkladem."
"Ale vyzkoušejme to a potom můžeme soudit. Je to čisté a jednoduché jak by to mělo v F1 být? Ne, není a já jsem proti tomu. Ale možná se nám to nakonec začne líbit," nechal se slyšet.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.