Toto Wolff reaguje na kritiku některých nových pravidel Formule 1. Podle něj je vývoj nevyhnutelný a ani staré časy nebyly pořád vzrušující.
Podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa si fanoušci královny motorsportu idealizují její minulost a domívá se, že je v součastnosti dostatečně atraktivní a změny pravidel jsou jen nevyhnutelným vývojem.
"Nedávno jsem se díval na závod v Portugalsku z roku 1984 a vydržel jsem to do třetiny. Ty závody byly nudné, motory v televizi slyšet nebylo, protože to byly také turba a předjíždělo se jen o kolo," připomněl a dodal, že podle něj tedy současný stav na dobré cestě.
"Někteří tvrdí, že za starých časů to bylo lepší a že se s pravidly musíme vrátit zpět. Nemůžete být však slepí vůči pokroku ve světě. F1 je vrchol motorsportu, jsou to nejlepší jezdci v nejlepších autech," okomentoval situaci v rohovoru pro oficiální stránky F1.
Toto Wolff je se současným stavem F1 spokojen (foto: Daimler AG)
"Ať si kdo chce co chce říká, myslím si, že fanouškům záleží na tom, že to jsou nelepší a nejrychlejší auta. Pro nás (Mercedes) je důležitá i návaznost na vývoj osobních automobilů. Nejsou to jen reklamní řeči, je to realita."
Podle jeho názoru produkuje nyní F1 skvělé závody. "Bude každý závod skvělý? Ne. Ale je každý fotbalový závod skvělý? Ne. Měli jsme Bahrajn, Montreal, Rakousko... Zašli jsme v honbě za vzrušením moc daleko? Možná. Dvojité body jsou toho možná příkladem."
"Ale vyzkoušejme to a potom můžeme soudit. Je to čisté a jednoduché jak by to mělo v F1 být? Ne, není a já jsem proti tomu. Ale možná se nám to nakonec začne líbit," nechal se slyšet.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.