Týmu Force India patří páté místo v poháru konstruktérů poté, co stáj bodovala v prvních deseti závodech sezony.
Očekával tým, že bude mít tak dobrou sezonu? "Ne, nečekali jsme to," říká Otmar Szafnauer, šéf indického týmu. "Například jsme netušili, kdo odvedl nejlepší práci na motoru. Říká se, že jsme podepsali s Mercedesem, protože jsme věděli, že jejich motor bude nejlepší. To ale není pravda, nic jsme netušili. S vývojem letošního auta jsme začli v květnu 2013. Očekávali jsme dobré výkony, ale na jaké úrovni?"
"Začli jsme tak brzy z několika důvodů. Zaprvé, měli jsme za to, že nám to poskytne výhodu. Zadruhé, nemáme takové zdroje, jako někteří naši rivalové. Kdybychom nezačali tak brzy, nemohli bychom provést určité testy, které nám pomohly se vydat správným směrem."
"Mercedes v předešlých letech odvedl spoustu práce a použil všechny svoje zdroje a kapacity, aby postavil tento motor, který se pochopitelně nedal testovat na trati. My jsme při výběru partnera pro motory zvažovali, kdo by mohl odvést nejlepší práci. Věděli jsme, že Mercedes si vše dělá sám, což je podle nás klíč [k úspěchu].
Force India je s motory Mercedes hodně spokojená (foto: Sahara Force India)
A také s nimi máme velmi dobré vztahy. Už v předešlých letech nás zásobovali dobrými motory. Pro všechny tyto důvody jsme si je vybrali jako partnera. Podle mě by Mercedes vyhrával i s motory Renault nebo Ferrari. My jsme před McLarenem, což je tým s velkými zdroji, kapacitami a lepším simulátorem. Williams je ve stejné situaci."
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.