Týmu Force India patří páté místo v poháru konstruktérů poté, co stáj bodovala v prvních deseti závodech sezony.
Očekával tým, že bude mít tak dobrou sezonu? "Ne, nečekali jsme to," říká Otmar Szafnauer, šéf indického týmu. "Například jsme netušili, kdo odvedl nejlepší práci na motoru. Říká se, že jsme podepsali s Mercedesem, protože jsme věděli, že jejich motor bude nejlepší. To ale není pravda, nic jsme netušili. S vývojem letošního auta jsme začli v květnu 2013. Očekávali jsme dobré výkony, ale na jaké úrovni?"
"Začli jsme tak brzy z několika důvodů. Zaprvé, měli jsme za to, že nám to poskytne výhodu. Zadruhé, nemáme takové zdroje, jako někteří naši rivalové. Kdybychom nezačali tak brzy, nemohli bychom provést určité testy, které nám pomohly se vydat správným směrem."
"Mercedes v předešlých letech odvedl spoustu práce a použil všechny svoje zdroje a kapacity, aby postavil tento motor, který se pochopitelně nedal testovat na trati. My jsme při výběru partnera pro motory zvažovali, kdo by mohl odvést nejlepší práci. Věděli jsme, že Mercedes si vše dělá sám, což je podle nás klíč [k úspěchu].
Force India je s motory Mercedes hodně spokojená (foto: Sahara Force India)
A také s nimi máme velmi dobré vztahy. Už v předešlých letech nás zásobovali dobrými motory. Pro všechny tyto důvody jsme si je vybrali jako partnera. Podle mě by Mercedes vyhrával i s motory Renault nebo Ferrari. My jsme před McLarenem, což je tým s velkými zdroji, kapacitami a lepším simulátorem. Williams je ve stejné situaci."
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.