Týmu Force India patří páté místo v poháru konstruktérů poté, co stáj bodovala v prvních deseti závodech sezony.
Očekával tým, že bude mít tak dobrou sezonu? "Ne, nečekali jsme to," říká Otmar Szafnauer, šéf indického týmu. "Například jsme netušili, kdo odvedl nejlepší práci na motoru. Říká se, že jsme podepsali s Mercedesem, protože jsme věděli, že jejich motor bude nejlepší. To ale není pravda, nic jsme netušili. S vývojem letošního auta jsme začli v květnu 2013. Očekávali jsme dobré výkony, ale na jaké úrovni?"
"Začli jsme tak brzy z několika důvodů. Zaprvé, měli jsme za to, že nám to poskytne výhodu. Zadruhé, nemáme takové zdroje, jako někteří naši rivalové. Kdybychom nezačali tak brzy, nemohli bychom provést určité testy, které nám pomohly se vydat správným směrem."
"Mercedes v předešlých letech odvedl spoustu práce a použil všechny svoje zdroje a kapacity, aby postavil tento motor, který se pochopitelně nedal testovat na trati. My jsme při výběru partnera pro motory zvažovali, kdo by mohl odvést nejlepší práci. Věděli jsme, že Mercedes si vše dělá sám, což je podle nás klíč [k úspěchu].
Force India je s motory Mercedes hodně spokojená (foto: Sahara Force India)
A také s nimi máme velmi dobré vztahy. Už v předešlých letech nás zásobovali dobrými motory. Pro všechny tyto důvody jsme si je vybrali jako partnera. Podle mě by Mercedes vyhrával i s motory Renault nebo Ferrari. My jsme před McLarenem, což je tým s velkými zdroji, kapacitami a lepším simulátorem. Williams je ve stejné situaci."
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.