U Mercedesu si dobře uvědomují přednosti svého motoru, Paddy Lowe ale zdůrazňuje, že jenom dobrý celkový balík může vítězit.
Jedním ze stavebních kamenů úspěchů Mercedesu v této sezoně je jejich pohonná jednotka. Agregáty z Brixworth po stránce výkonu převyšují svoji konkurenci od Ferrari a Renaultu, i díky nim získali jezdci 'stříbrných šípů' 9 vítězství z 11 odjetých závodů a suverénně vedou tabulku. Technický ředitel Mercedesu, Paddy Lowe, ale zdůrazňuje, že jenom dobrý motor jim tyto úspěchy nepřinesl.
"U těchto aut jde o systémový výkon, ne jenom o jednotlivé elementy. Záleží na pohonné jednotce a její efektivnosti, ale stejně tak je důležitá aerodynamika a jak vše spolu funguje. Celkový paket tvoří výkon, aerodynamika, zavěšení a váha," říká Lowe pro Autosport.
Silný motor sám o sobě není zárukou úspěchu, jak Lowe s odkazem na zákaznické týmy dokazuje: "Ostatní auta se stejným motorem nejsou tak úspěšná jako naše." Technik však přiznává, že v určitých ohledech jejich motor převyšuje konkurenci: "Velká část odstupu je způsobená motorem. Je otázka, jak velký podíl ztráty připadá na motor a kolik se z ní dá v krátkodobém horizontu stáhnout?"
Samotný motor není zárukou úspěchu (foto: Pirelli)
U Mercedesu si mysleli, že se mezera mezi nimi a Ferrari s Renaultem zacelí rychleji: "Očekával jsem, že v krátké době dosáhnou víc." U Mercedesu ale také nespí a vyvíjejí dál, takže pokroky konkurence se dají těžko srovnávat: "Pracujeme na spoustě oblastí, avšak netušíme, na čem pracují oni."
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.