U Mercedesu si dobře uvědomují přednosti svého motoru, Paddy Lowe ale zdůrazňuje, že jenom dobrý celkový balík může vítězit.
Jedním ze stavebních kamenů úspěchů Mercedesu v této sezoně je jejich pohonná jednotka. Agregáty z Brixworth po stránce výkonu převyšují svoji konkurenci od Ferrari a Renaultu, i díky nim získali jezdci 'stříbrných šípů' 9 vítězství z 11 odjetých závodů a suverénně vedou tabulku. Technický ředitel Mercedesu, Paddy Lowe, ale zdůrazňuje, že jenom dobrý motor jim tyto úspěchy nepřinesl.
"U těchto aut jde o systémový výkon, ne jenom o jednotlivé elementy. Záleží na pohonné jednotce a její efektivnosti, ale stejně tak je důležitá aerodynamika a jak vše spolu funguje. Celkový paket tvoří výkon, aerodynamika, zavěšení a váha," říká Lowe pro Autosport.
Silný motor sám o sobě není zárukou úspěchu, jak Lowe s odkazem na zákaznické týmy dokazuje: "Ostatní auta se stejným motorem nejsou tak úspěšná jako naše." Technik však přiznává, že v určitých ohledech jejich motor převyšuje konkurenci: "Velká část odstupu je způsobená motorem. Je otázka, jak velký podíl ztráty připadá na motor a kolik se z ní dá v krátkodobém horizontu stáhnout?"
Samotný motor není zárukou úspěchu (foto: Pirelli)
U Mercedesu si mysleli, že se mezera mezi nimi a Ferrari s Renaultem zacelí rychleji: "Očekával jsem, že v krátké době dosáhnou víc." U Mercedesu ale také nespí a vyvíjejí dál, takže pokroky konkurence se dají těžko srovnávat: "Pracujeme na spoustě oblastí, avšak netušíme, na čem pracují oni."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.