U Mercedesu si dobře uvědomují přednosti svého motoru, Paddy Lowe ale zdůrazňuje, že jenom dobrý celkový balík může vítězit.
Jedním ze stavebních kamenů úspěchů Mercedesu v této sezoně je jejich pohonná jednotka. Agregáty z Brixworth po stránce výkonu převyšují svoji konkurenci od Ferrari a Renaultu, i díky nim získali jezdci 'stříbrných šípů' 9 vítězství z 11 odjetých závodů a suverénně vedou tabulku. Technický ředitel Mercedesu, Paddy Lowe, ale zdůrazňuje, že jenom dobrý motor jim tyto úspěchy nepřinesl.
"U těchto aut jde o systémový výkon, ne jenom o jednotlivé elementy. Záleží na pohonné jednotce a její efektivnosti, ale stejně tak je důležitá aerodynamika a jak vše spolu funguje. Celkový paket tvoří výkon, aerodynamika, zavěšení a váha," říká Lowe pro Autosport.
Silný motor sám o sobě není zárukou úspěchu, jak Lowe s odkazem na zákaznické týmy dokazuje: "Ostatní auta se stejným motorem nejsou tak úspěšná jako naše." Technik však přiznává, že v určitých ohledech jejich motor převyšuje konkurenci: "Velká část odstupu je způsobená motorem. Je otázka, jak velký podíl ztráty připadá na motor a kolik se z ní dá v krátkodobém horizontu stáhnout?"
Samotný motor není zárukou úspěchu (foto: Pirelli)
U Mercedesu si mysleli, že se mezera mezi nimi a Ferrari s Renaultem zacelí rychleji: "Očekával jsem, že v krátké době dosáhnou víc." U Mercedesu ale také nespí a vyvíjejí dál, takže pokroky konkurence se dají těžko srovnávat: "Pracujeme na spoustě oblastí, avšak netušíme, na čem pracují oni."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.