Ex-prezident Renaultu, Jean-Pierre Jalinier, řekl, že problémy Renaultu s pohonnou jednotkou jsou způsobeny kvůli enormní námaze Mercedesu, která je dle něj nepřiměřená.
Ze začátku června odešel Jean-Pierre Jalinier z postu prezidenta motorářského oddělení Renaultu, na jeho místo se tehdy z Caterhamu vrátil Cyril Abiteboul. Od té doby neslyšíme ze strany Red Bullu žádné nářky ohledně výkonnosti pohonných jednotek Renault a o tom, jak se budou jejich lidi ve Viry-Chatillon angažovat, případně celou výrobu pohonné jednotky převezmou.
Teď Jalinier, od kterého jsme od jeho odchodu nic neslyšeli, promluvil o tom, co bylo u Renaultu letos špatně. Problémy s pohonnou jednotkou jsou dle něj způsobeny výhradně rozpočtem. "Když Ferrari a Renault zajíždí podobné výsledky a Mercedes má signifikantní výhodu, tak se napřed musíte podívat na rozsah investic," říká Jean-Pierre Jalinier.
Je dominance Mercedesu tedy otázkou peněz?"U Renaultu byl tento rozsah ponechán, zatímco Mercedes laťku stanovil hodně vysoko a investoval hodně peněz, zdrojů a technologií. Na základě toho byli mnohem lépe připravení jak my a Italové, kteří operují se známým a obvyklým investičním rozsahem." Jalinier tedy zcela jasně naznačil, že vše je otázkou peněz.
Mercedes je na špici, dle Jaliniera, díky "nepřiměřeným" investicím(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Již delší dobu se šušká, že u Mercedesu se rozhodli velkou změnu pravidel, která vstoupila v platnost před letošní sezonou, využít jako svoji velkou šanci a proto výrazně navýšili svůj rozpočet. Jalinier si je jistý tím, že je to pravda. "Co se zdrojů na tento projekt týče, tak je jasné, že Ferrari a my jsme investovali o mnoho méně." Investice Mercedesu považuje za "nepřiměřené".
Podle jeho názoru neměl Renault se svým rozpočtem nikdy šanci, aby postavil konkurenceschopnou pohonnou jednotku: "U nás ve Viry pracuje 320 lidí, když ale sečteme tým Mercedesu, který připravuje nejen auto ale i motor, tak jsme na čísle 1 250. S těmito zdroji je jasné, že nepracujete jen na jednom možném řešení problému, ale hned na dvou nebo třech."
Co udělal Renault špatně?Jalinier ale přiznává, že úplně bez viny Renault také není. Pokud by Renault provedl projekt s dostupnými prostředky správně, koncentroval by se, stejně jako Mercedes, pouze na jeden tým.
Dříve býval továrním týmem Renaultu dnešní Lotus(foto: Lotus F1 Team)
"Výhodou Mercedesu bylo, že se plně koncentrovali na navržení optimálního řešení pro jedno šasi a motor, které použili buďto zákaznické týmy také nebo si jej na vlastní nebezpečí přizpůsobily."" Naproti tomu Renault pro každý svůj zákaznický tým (Red Bull, Caterham, Toro Rosso a Lotus) připravil specifické řešení.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.