Podle Fernanda Alonsa je spolupráce s Kimim Räikkönenem stejná, jako zažil s ostatními týmovými kolegy během své závodní kariéry.
Jejich vzájemný souboj před začátkem sezóny sliboval velkou podívanou a mnoho lidí s napjetím očekávalo, jaké mezi sebou Kimi Räikkönen a Fernando Alonso budou mít vztahy. Ferrari se však nedaří a velká očekávání rivality se nenaplnila. Fin se spíše trápí a Španěl má jednoznačně navrch, když z vozu dokáže získat maximum.
Nyní o spolupráci s "IceManem" promluvil sám Fernando Alonso, který se nechal slyšet, že se to příliš neliší od jakéhokoliv jiného týmového kolegy, které během své kariéry vystřídal.
"Pochopitelně nemáme skvělé auto a chybí nám trakce a přítlak. Během prvních závodů jsme měli problémy s brzdami a Kimi se zřejmě s vozem necítil moc pohodlně a nevyhovovalo mu vyvážení," uvedl Alonso.
"Rozhodně velmi spolupracujeme, protože po závodě je vždy třeba vyřešit spoustu věcí. Neustále přinášíme návrhy a komentujeme, co se děje na trati - snažíme se pomoci inženýrům v Maranellu, aby to přenesli na auto. Není to velký rozdíl oproti spolupráci s Felipem (Massou) či mými dalšími týmovými kolegy - vždy se snažíme pomoci týmu," prozradil.
Dodal, že Ferrari má na to odvést mnohem lepší práci, než kterou doposud ukázali a ačkoliv dělají pokroky, musejí prý nejprve vyřešit problémy a dostat se na úroveň, kterou zatím nastavil Mercedes.
V lepší zítřky věří i Kimi Räikkönen, podle kterého díky vlivu Jamese Allisona příští rok bude Ferrari opět v plné síle.
"Máme několik velmi dobrých lidí počínaje Jamesem Allisonem. Jsem si jistý, že se to v budoucnu vyplatí. Víme, jaké letos máme problémy, ale již jsem řekl, že v F1 není lehké věci měnit a zlepšovat. I když přijdete na jádro potíží, je těžké najít okamžité řešení," okomentoval situaci finský pilot, který nedávno pochválil také nového šéf týmu Marca Mattiacciho.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.