Podle Fernanda Alonsa je spolupráce s Kimim Räikkönenem stejná, jako zažil s ostatními týmovými kolegy během své závodní kariéry.
Jejich vzájemný souboj před začátkem sezóny sliboval velkou podívanou a mnoho lidí s napjetím očekávalo, jaké mezi sebou Kimi Räikkönen a Fernando Alonso budou mít vztahy. Ferrari se však nedaří a velká očekávání rivality se nenaplnila. Fin se spíše trápí a Španěl má jednoznačně navrch, když z vozu dokáže získat maximum.
Nyní o spolupráci s "IceManem" promluvil sám Fernando Alonso, který se nechal slyšet, že se to příliš neliší od jakéhokoliv jiného týmového kolegy, které během své kariéry vystřídal.
"Pochopitelně nemáme skvělé auto a chybí nám trakce a přítlak. Během prvních závodů jsme měli problémy s brzdami a Kimi se zřejmě s vozem necítil moc pohodlně a nevyhovovalo mu vyvážení," uvedl Alonso.
"Rozhodně velmi spolupracujeme, protože po závodě je vždy třeba vyřešit spoustu věcí. Neustále přinášíme návrhy a komentujeme, co se děje na trati - snažíme se pomoci inženýrům v Maranellu, aby to přenesli na auto. Není to velký rozdíl oproti spolupráci s Felipem (Massou) či mými dalšími týmovými kolegy - vždy se snažíme pomoci týmu," prozradil.
Dodal, že Ferrari má na to odvést mnohem lepší práci, než kterou doposud ukázali a ačkoliv dělají pokroky, musejí prý nejprve vyřešit problémy a dostat se na úroveň, kterou zatím nastavil Mercedes.
V lepší zítřky věří i Kimi Räikkönen, podle kterého díky vlivu Jamese Allisona příští rok bude Ferrari opět v plné síle.
"Máme několik velmi dobrých lidí počínaje Jamesem Allisonem. Jsem si jistý, že se to v budoucnu vyplatí. Víme, jaké letos máme problémy, ale již jsem řekl, že v F1 není lehké věci měnit a zlepšovat. I když přijdete na jádro potíží, je těžké najít okamžité řešení," okomentoval situaci finský pilot, který nedávno pochválil také nového šéf týmu Marca Mattiacciho.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.