Sauber se letos trápí a v úvodních 11 závodech nezískal švýcarský tým ani jeden bod. Šéfka týmu, Moniša Kaltenbornová však uvedla, že pohonná jednotka Ferrari, je jen jeden z problémů, který je brzdí.
Sauber zažil velmi nepovedený vstup do sezóny a od spokojenosti mají v Hinwillu daleko. Moniša Kaltenbornová přiznala, že v současné chvíli nevidí na jejich výkonnosti nic pozitivního. Podle ní leží problém v rozhodnutí pokračovat na vývoji loňského vozu a tím omezit práci na tom letošním.
"To bylo správné pro loňskou sezónu, avšak nečekali jsme, že budeme čelit tolika problémům, kterým se nyní musíme postavit. A navíc se k tomu přidávají další věci," uvedla v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1.
Jedním z problémů je i (ne)výkonnost jejich motoru Ferrari oproti soupeřům. Sauber však nehodlá obviňovat svého dodavatele motorů.
"Není to tak jednoduché, že bychom mohli říci, že to je jejich chyba, avšak je to jeden z hlavních faktorů," připouští. "Musíme však začít u nás a být upřímní - letošní vůz rozhodně není jeden z našich nelepších. Má to své důvody a my je známe," odmítá přenést vinu na Ferrari jako jejich dodavatele motorů.
Kalternbornová věří, že se Sauber dokáže opět zvednout - podobně, jako se to letos podařilo Williamsu (foto: Sauber Motorsport AG)
"Spolupracujeme již velmi dlouho a za celé roky jsme si prošli dobrými i špatnými časy, ale musíme se spojit a překonat to. Nejsem obeznámena se situací mezi Renaultem a Red Bullem, ale mezi námi a Ferrari panuje dobrý vztah, nikdy jsme neukazovali prsty na někoho jiného."
Dodala, že pokud se oni cítí nespokojeni, kolegové ve Ferrari jsou frustrováni dvojnásobně. A očekává, že se jim díky uskutečněným změnám z této situace podaří dostat - cílem je nyní zisk bodu/ů.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.