Sauber se letos trápí a v úvodních 11 závodech nezískal švýcarský tým ani jeden bod. Šéfka týmu, Moniša Kaltenbornová však uvedla, že pohonná jednotka Ferrari, je jen jeden z problémů, který je brzdí.
Sauber zažil velmi nepovedený vstup do sezóny a od spokojenosti mají v Hinwillu daleko. Moniša Kaltenbornová přiznala, že v současné chvíli nevidí na jejich výkonnosti nic pozitivního. Podle ní leží problém v rozhodnutí pokračovat na vývoji loňského vozu a tím omezit práci na tom letošním.
"To bylo správné pro loňskou sezónu, avšak nečekali jsme, že budeme čelit tolika problémům, kterým se nyní musíme postavit. A navíc se k tomu přidávají další věci," uvedla v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1.
Jedním z problémů je i (ne)výkonnost jejich motoru Ferrari oproti soupeřům. Sauber však nehodlá obviňovat svého dodavatele motorů.
"Není to tak jednoduché, že bychom mohli říci, že to je jejich chyba, avšak je to jeden z hlavních faktorů," připouští. "Musíme však začít u nás a být upřímní - letošní vůz rozhodně není jeden z našich nelepších. Má to své důvody a my je známe," odmítá přenést vinu na Ferrari jako jejich dodavatele motorů.
Kalternbornová věří, že se Sauber dokáže opět zvednout - podobně, jako se to letos podařilo Williamsu (foto: Sauber Motorsport AG)
"Spolupracujeme již velmi dlouho a za celé roky jsme si prošli dobrými i špatnými časy, ale musíme se spojit a překonat to. Nejsem obeznámena se situací mezi Renaultem a Red Bullem, ale mezi námi a Ferrari panuje dobrý vztah, nikdy jsme neukazovali prsty na někoho jiného."
Dodala, že pokud se oni cítí nespokojeni, kolegové ve Ferrari jsou frustrováni dvojnásobně. A očekává, že se jim díky uskutečněným změnám z této situace podaří dostat - cílem je nyní zisk bodu/ů.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.