Co dřívější šéf Mercedesu, Ross Brawn, připravil, to Paddy Lowe zdokonalil. Jako výkonný technický ředitel se vidí jako otec aktuálních úspěchů.
V roli technického ředitele Paddy Lowe rozhodujícím způsobem přispěl k aktuální dominanci týmu Mercedes AMG Petronas. Když Brit v létě 2013 přišel z McLarenu, tak se Mercedes již nacházel ve vzestupné fázi, průlom ale přišel až s koncem roku 2013 a odchodem Rosse Brawna. Právě tehdy Paddy převzal vedoucí pozici.
Když Mercedes v roce 2010 znovu vstoupil do Formule 1 se svým týmem, který má bohatou minulost, tak svým slibným jezdeckým složením vzbudil velká očekávání. Není divu, vždyť jako německý tým měl v kádru dva německé jezdce. Navíc tehdy přemluvili k návratu legendárního Michaela Schumachera, po jehož bok se postavil mladý Nico Rosberg. Trvalo ale nějaký čas, než se dostavily úspěchy.
"Tým byl v posledních dvou až třech letech ve vzestupné fázi, vloni začal vyhrávat závody a pravidelně získávat pole position," říká Paddy Lowe pro Autosport. "Za to musíme poděkovat také Rossovi, který byl součástí tohoto procesu. Myslím, že když jsem přišel, tak jsem to celé jen jednoduše pozvedl na další úroveň."
Brawn, který je v F1 za svoje dřívější úspěchy s jinými týmy vysoce ceněný, týmu šéfoval, vloni ale Mercedes po obchodní stránce začal vést Toto Wolff, jemuž sekunduje právě Lowe. Na konci roku 2013 z Mercedesu Brawn odešel úplně a technický úsek předal právě Paddymu. "Nešlo ani tak o to měnit věci, které Ross zavedl, ale spíše o to je rozvinout. Viděl jsem díry, které Ross nezaplnil a já to dohnal. Nikdy nejsem tím, který říká, že 'vše předchozí bylo špatně a my se musíme otočit o 180 stupňů'. Spíš jde o rozšíření stávajícího."
Paddy Lowe a Toto Wolff se mohou usmívat, stojí za úspěchem Mercedesu(foto: Daimler AG)
Společné působení dvou uznávaných inženýrů by ale neklapalo - je to jako porovnávat jabka a hrušky. "Ross už se od prosince neúčastnil a časy se změnily. Formule 1 je rychlým obchodem. Už si na poslední prosinec nevzpomínám. Takže ve vší úctě, kterou vůči Rossovi mám, je to už včerejší sníh. Pro mě jde o aktuální moment a díváme se dopředu k dalším závodům."
Momentálně to tým z Brackley vypadá nanejvýš dobře. V celkovém hodnocení vedou o 174 bodů nad Red Bullem a také mezi jezdci je situace pro Mercedes dobrá. "Až doposud to byl fantastický rok a my si ho nemohli představovat lépe. Už teď jsme dosáhli historických výsledků a chceme tak činit dále. Vyžadujeme toho po sobě hodně a stejně to chodí i v F1. Tady vám nikdo nic neodpustí, jste jen tak dobří, jako v minulém závodu. Musíme se tak ujistit, že se nepropadáme," zakončil Paddy Lowe.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.