Co dřívější šéf Mercedesu, Ross Brawn, připravil, to Paddy Lowe zdokonalil. Jako výkonný technický ředitel se vidí jako otec aktuálních úspěchů.
V roli technického ředitele Paddy Lowe rozhodujícím způsobem přispěl k aktuální dominanci týmu Mercedes AMG Petronas. Když Brit v létě 2013 přišel z McLarenu, tak se Mercedes již nacházel ve vzestupné fázi, průlom ale přišel až s koncem roku 2013 a odchodem Rosse Brawna. Právě tehdy Paddy převzal vedoucí pozici.
Když Mercedes v roce 2010 znovu vstoupil do Formule 1 se svým týmem, který má bohatou minulost, tak svým slibným jezdeckým složením vzbudil velká očekávání. Není divu, vždyť jako německý tým měl v kádru dva německé jezdce. Navíc tehdy přemluvili k návratu legendárního Michaela Schumachera, po jehož bok se postavil mladý Nico Rosberg. Trvalo ale nějaký čas, než se dostavily úspěchy.
"Tým byl v posledních dvou až třech letech ve vzestupné fázi, vloni začal vyhrávat závody a pravidelně získávat pole position," říká Paddy Lowe pro Autosport. "Za to musíme poděkovat také Rossovi, který byl součástí tohoto procesu. Myslím, že když jsem přišel, tak jsem to celé jen jednoduše pozvedl na další úroveň."
Brawn, který je v F1 za svoje dřívější úspěchy s jinými týmy vysoce ceněný, týmu šéfoval, vloni ale Mercedes po obchodní stránce začal vést Toto Wolff, jemuž sekunduje právě Lowe. Na konci roku 2013 z Mercedesu Brawn odešel úplně a technický úsek předal právě Paddymu. "Nešlo ani tak o to měnit věci, které Ross zavedl, ale spíše o to je rozvinout. Viděl jsem díry, které Ross nezaplnil a já to dohnal. Nikdy nejsem tím, který říká, že 'vše předchozí bylo špatně a my se musíme otočit o 180 stupňů'. Spíš jde o rozšíření stávajícího."
Paddy Lowe a Toto Wolff se mohou usmívat, stojí za úspěchem Mercedesu(foto: Daimler AG)
Společné působení dvou uznávaných inženýrů by ale neklapalo - je to jako porovnávat jabka a hrušky. "Ross už se od prosince neúčastnil a časy se změnily. Formule 1 je rychlým obchodem. Už si na poslední prosinec nevzpomínám. Takže ve vší úctě, kterou vůči Rossovi mám, je to už včerejší sníh. Pro mě jde o aktuální moment a díváme se dopředu k dalším závodům."
Momentálně to tým z Brackley vypadá nanejvýš dobře. V celkovém hodnocení vedou o 174 bodů nad Red Bullem a také mezi jezdci je situace pro Mercedes dobrá. "Až doposud to byl fantastický rok a my si ho nemohli představovat lépe. Už teď jsme dosáhli historických výsledků a chceme tak činit dále. Vyžadujeme toho po sobě hodně a stejně to chodí i v F1. Tady vám nikdo nic neodpustí, jste jen tak dobří, jako v minulém závodu. Musíme se tak ujistit, že se nepropadáme," zakončil Paddy Lowe.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.