Co dřívější šéf Mercedesu, Ross Brawn, připravil, to Paddy Lowe zdokonalil. Jako výkonný technický ředitel se vidí jako otec aktuálních úspěchů.
V roli technického ředitele Paddy Lowe rozhodujícím způsobem přispěl k aktuální dominanci týmu Mercedes AMG Petronas. Když Brit v létě 2013 přišel z McLarenu, tak se Mercedes již nacházel ve vzestupné fázi, průlom ale přišel až s koncem roku 2013 a odchodem Rosse Brawna. Právě tehdy Paddy převzal vedoucí pozici.
Když Mercedes v roce 2010 znovu vstoupil do Formule 1 se svým týmem, který má bohatou minulost, tak svým slibným jezdeckým složením vzbudil velká očekávání. Není divu, vždyť jako německý tým měl v kádru dva německé jezdce. Navíc tehdy přemluvili k návratu legendárního Michaela Schumachera, po jehož bok se postavil mladý Nico Rosberg. Trvalo ale nějaký čas, než se dostavily úspěchy.
"Tým byl v posledních dvou až třech letech ve vzestupné fázi, vloni začal vyhrávat závody a pravidelně získávat pole position," říká Paddy Lowe pro Autosport. "Za to musíme poděkovat také Rossovi, který byl součástí tohoto procesu. Myslím, že když jsem přišel, tak jsem to celé jen jednoduše pozvedl na další úroveň."
Brawn, který je v F1 za svoje dřívější úspěchy s jinými týmy vysoce ceněný, týmu šéfoval, vloni ale Mercedes po obchodní stránce začal vést Toto Wolff, jemuž sekunduje právě Lowe. Na konci roku 2013 z Mercedesu Brawn odešel úplně a technický úsek předal právě Paddymu. "Nešlo ani tak o to měnit věci, které Ross zavedl, ale spíše o to je rozvinout. Viděl jsem díry, které Ross nezaplnil a já to dohnal. Nikdy nejsem tím, který říká, že 'vše předchozí bylo špatně a my se musíme otočit o 180 stupňů'. Spíš jde o rozšíření stávajícího."
Paddy Lowe a Toto Wolff se mohou usmívat, stojí za úspěchem Mercedesu(foto: Daimler AG)
Společné působení dvou uznávaných inženýrů by ale neklapalo - je to jako porovnávat jabka a hrušky. "Ross už se od prosince neúčastnil a časy se změnily. Formule 1 je rychlým obchodem. Už si na poslední prosinec nevzpomínám. Takže ve vší úctě, kterou vůči Rossovi mám, je to už včerejší sníh. Pro mě jde o aktuální moment a díváme se dopředu k dalším závodům."
Momentálně to tým z Brackley vypadá nanejvýš dobře. V celkovém hodnocení vedou o 174 bodů nad Red Bullem a také mezi jezdci je situace pro Mercedes dobrá. "Až doposud to byl fantastický rok a my si ho nemohli představovat lépe. Už teď jsme dosáhli historických výsledků a chceme tak činit dále. Vyžadujeme toho po sobě hodně a stejně to chodí i v F1. Tady vám nikdo nic neodpustí, jste jen tak dobří, jako v minulém závodu. Musíme se tak ujistit, že se nepropadáme," zakončil Paddy Lowe.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.