Šéf Formule 1, Bernie Ecclestone, souhlasil s mimosoudním vyrovnáním ve výši 100 milionů USD. Ukončí se tím jeho kauza možného podplácení projednávaná u mnichovského soudu.
Skulina v německém právu dovoluje obžalovanému v některých okolnostech zaplatit za ukončení soudního procesu. V úterý žalobce rozhodl, že je toto pravdilo aplikovatelné i na případ Bernieho Ecclestona a přijal jeho nabídku.
Šéf komerční stránky F1 byl souzen od dubna, obiněn byl ze zaplacení 44 milionů USD jako úplatku někdejšímu bankéři německé banky, Gerhardu Gribkowskymu. Ten měl naoplátku zajistit, že 47% podíl v F1, který do roku 2006 držela BayernLB, během prodeje připadne privátnímu fondu CVC Capital Partners.
Gribkowsky byl v minulosti za přijetí úplatku uvězněn. Ecclestone ale vždy tvrdil, že platbu provedl proto, že byl vydírán. Houpala se pod ním také jeho židle šéfa F1, pokud by byl odsouzen, tak by v F1 skončil. V tomto právním precedencu obžalovaný tedy není prohlášen ani za vinného ani za nevinného.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.