Bývalý jezdec týmů Minardi, Midland a Spyker a nový šéf Caterhamu Christijan Albers promluvil před letní pauzou o svých dojmech po příchodu do nového týmu a o své budoucnosti.
Jak vidíte svůj první měsíc ve funkci šéfa týmu Caterham?Christijan Albers (CA): „Byl velice zajímavý. V prvních dnech získáte mnoho nových dojmů. Třeba naše základna v Leafieldu na mě udělala velký dojem, jakou má strukturu, také všichni, kdo v ní pracují. Všiml jsem si, že lidé trochu negativně vnímají skutečnost, že v posledních čtyřech letech toho moc v F1 nedosáhli. Lidé bojují se svou motivací, ale my se teď snažíme vdechnout do týmu nový život.“Říká se, že někteří lidé jsou v týmu nadbyteční. Co můžete o tom říct?CA: „Nechci o tom moc mluvit, je to citlivá záležitost. Chci říct, že zavádíme v týmu novou strukturu, ve které budou John Iley jako technický ředitel, Keith Barclay jako hlavní konstruktér a manažerem týmu bude Miodrag Kotur. Věřím, že tento tým může být úspěšný a to je podle mého názoru ta nejdůležitější věc.“Jak jste přišel k současné funkci?CA: „Z rodinných důvodů jsem dva roky nepracoval. Situace doma je teď taková, že můžu pracovat. Od dubna jsem trochu sledoval, co se děje a pak přišla příležitost. Colin Kolles, konsultant projektu, a někdo, s kým jsem předtím spolupracoval, mě kontaktoval. Měl pro mě roli v týmu – mám hodně zkušeností z byznysu, mám několik úspěšných společností, a na druhé straně mám i technické zkušenosti z vozu F1.“To ale musí znamenat, že nebudete jezdit vytrvalostní závody ani Formuli E?CA: „Přesně tak. Člověk by měl o svém životě přemýšlet reálným způsobem. Byl jsem úspěšný jako jezdec. Uživil jsem se závoděním, jenže v určitém bodě se musíte zastavit. V byznysu jsem dokonce úspěšnější, než za volantem. Navíc po 18 letech závodění jsem byl připraven na změnu. Tohle je nová výzva, úplně jiný styl života, je to vzrušující.“Můžete říct něco o Vašich obchodních úspěších?CA: „Raději ne. Preferuju být v úzadí a to není velmi zajímavé. Mám ve světě několik společností, ale nezajímám se o ně denně. Každá společnost má svého šéfa a funguje samostatně.“Jaké jsou cíle pro zbytek sezony?CA: „Naším cílem je samozřejmě posunout se v šampionátu dopředu. Bylo by skvělé, kdyby se nám to podařilo, potřebujeme uspět. Nebude to jednoduché, ale my jsme ochotni tvrdě pracovat a udělat vše, co je nezbytné.“Jaké jsou v dlouhodobém horizontu možnosti s novým majitelem?CA: „Poctivě pracujeme na voze pro rok 2015, brzy ho budeme mít v aerodynamickém tunelu. Také pracujeme na vylepšeních pro Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Je to závod s časem. Teď máme nucenou přestávku, co je pro nás nevýhodou. Ale vylepšení našeho vozu věnujeme co nejvíc možného času.“Je pravdou, že Váš vůz bude mít novou přední část?CA: „To se uvidí ve Spa.“Očekáváte podporu od nizozemských společností?CA: „Doufám, že přijde. Doufám také, že nizozemské společností vidí F1 jako vhodnou platformu pro kontakty s jinými společnostmi a příležitost rozšířit svou činnost.“Je Vaše přítomnost týmu dobrou správou pro Robina Frijnse?CA: „Jistě, mám pochopení pro nizozemské jezdce. Robin se stále může ještě zlepšit v mnoha oblastech, měl by se na to víc soustředit. Neviděl jsem ho jezdit dostatečně dlouho, abych ho mohl hodnotit. Uvidíme, co přinese budoucnost.“Sledujete také Maxe Verstappena?CA: „V současnosti si vede dobře. Uvidíme, jak se mu bude dařit dál. Říká se, že má smlouvu s Red Bullem. Nevím, zda je to pravda, ale jezdí dobře, určitě ho budu sledovat. Vždy se zajímám o rychlé talenty, Max je jedním z nich.“Dokončí Kamuj Kobajaši a Marcus Ericsson letošní sezonu?CA: „Pokud budou dosahovat výsledky, zůstanou ve svých vozech.“
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.