Po závodě v Budapešti ještě před odchodem na dovolenou mluvil Nico Rosberg o svých vztazích s Lewisem Hamiltonem, Niki Laudou a vysvětlil proč přestal jezdit na kole…
Po závodě v Maďarsku jste byl rozzloben, že Lewis neuposlechl pokyny a nepustil Vás před sebe. Máte k tomu ještě co říct?Nico Rosberg (NR): „Všichni viděli, jak to bylo. Ale takové věci si musíme vyříkat uvnitř týmu. Vždyť i kromě toho bylo v závodě hodně událostí, o kterých se dá mluvit.“Když jste na veřejnosti tak pokojný, jak je to uvnitř týmu?NR: „Není mým zvykem hlasitě na všechno reagovat. Upřednostňuju konstruktivní kritiku a spolupráci. Jsem racionální, ne emotivní člověk.“Necítíte tlak ze strany svého týmového kolegy?NR: „Tlak? Ne, já musím spolupracovat s každým týmovým kolegou. Složité to bylo jen v době, kdy jsem byl v týmu s Michaelem Schumacherem – vždyť on je nejúspěšnějším jezdcem F1 všech dob. Byla to pro mě ohromná zkušenost mít nové podmínky. S Lewisem se známe víc než patnáct let, já vím, že je to dobrý člověk.“Na dovolenou odcházíte s náskokem jedenácti bodů. Neobáváte se, že o titulu se rozhodne až v posledním závodě v Abú Zabí, kde se budou udělovat dvojité body?NR: „Proč bych se měl bát? Jenom by mi to ubralo energii. Jsem soustředěn a myslím jen na svou práci. O výsledku si promluvíme na konci sezony.“Takže jste soustředěn vždy jen na jeden závod a nemyslíte na titul?NR: „Mohlo by se to tak říct, ale je jisté, že se vždy snažím upevnit si svou první pozici v šampionátu.“Jednou ale přijde chvíle, kdy začnete přemýšlet o tom, že máte šanci na zisk titulu…NR: „Možná to bude blíž ke konci sezony. Teď není mezi mnou a Lewisem tak velký rozdíl, proto nemá smysl přemýšlet o titulu. Důležitější je naplno útočit.“Kdybyste byl novinářem, na co byste se zeptal sám sebe?NR: „Těžko říct. Možná bych se zeptal, zda jsem byl rád, když v kvalifikaci v Budapešti hořel Lewisův vůz.“Jak byste si odpověděl?NR: „Chcete i odpověď? Tak potom odvolávám otázku, ale byla dobrá, ne? Každopádně jsem měl smíšené pocity. Na jedné straně mi to umožňovalo zvýšit náskok, na druhé straně se mi líbí ostré souboje s Lewisem.“ Letos jste počtvrté skončil v závodě za Hamiltonem…NR: „Nenávidím druhá místa. Závod v Bahrajnu byl toho dobrým příkladem. Byl jsem hodně rozčarován, poté jsem dlouho hledal důvod na radost. Když to hodnotím teď, byl to dobrý souboj a jsem rád, že jsme divákům předvedli takovou show.“Jaký máte vztah ke kritice nových pravidel?NR: „Jediným nedostatkem je slabý zvuk motorů. V této oblasti by se mohlo něco změnit.“Ještě něco?NR: „Jak jsem už řekl, závody jsou dobré. Přehlížel jsem si videozáznamy závodů z minulých let. Duely mezi Schumacherem a Häkkinenem, nebo mezi Schumacherem a Villeneuvem možná nebyly tak ostré, ale to se nedá srovnávat se současností. Teď probíhá na okruzích souboj mezi Rosbergem a Hamiltonem.“Podle statistik ubývá diváků…NR: „Asi ano, můj šéf Toto Wolff se domnívá, že zájem se přesunul na sociální sítě, kde F1 nemá dostatečnou propagaci. Připomeňme si Hockenheim – nemohl jsem si dát na přilbu obrázek světového poháru, který získal německý fotbalový tým, abych to oslavil. Ve stejné době tři příspěvky na Facebooku získaly šest milionů „lajků“, to je fantastické!“Vraťme se k Michaelu Schumacherovi. Předtím byli Vašimi týmovými kolegy Mark Webber, Alex Würz a Kazuki Nakajima. Poslední dva nebyli považováni za rychlé jezdce, pak přišel Michael…NR: „Mnoho lidí přijalo jeho návrat do F1 po třech letech s nelibostí. Přesto můžu říct, že Michael jezdil na vysoké úrovni. Nikdo kromě něho by se nedokázal vrátit po třech letech a jezdit tak rychle. V Mercedesu jsme měli v té době mnoho problémů s vozem, odrazilo se to na výsledcích.Když na Michaela myslím teď, je mi hrozně smutno. Nevím, jak se mu aktuálně vede. Vím, že se probudil z umělého spánku, možná si přečte tento rozhovor, nebo mu o něm někdo řekne. Možná bude dál sledovat F1, nevím. V každém případě mu všichni přejeme, aby se uzdravil.“Radí Vám Váš táta Keke?NR: „Táta mluví o závodech málo, protože když dřív kritizoval můj styl jízdy, nechtěl jsem ho poslouchat. Dává mi jen obecné rady, sleduje tisk a internet a pak mi sdělí, že to a to jsem neměl říct. V podstatě je to je můj poradce pro práci s tiskem!“A co Vaše maminka?NR: „Maminka nikdy neviděla závod F1, to mě mrzí. Když jedu závod, jde na procházku. Když spolu sledujeme fotbal, každý fandíme jinému týmu, já Bayernu, ona Dortmundu.“ Před závodem v Budapešti si Váš tým vyjel na kole podél Dunaje. Neskončilo to dobře – Toto Wolff má zlomenou ruku...NR: „Teď jsem rád, že jsem tam nebyl. Situace byla doopravdy vážná.“V minulosti jste si okruhy F1 vyzkoušel před závodem projet i na kole. Děláte to ještě?NR: „Ne, zjistil jsem, že se mi zvětšuje svalová hmota na nohou a to není pro mě dobré.“Teď jsou asi kola v Mercedesu nežádoucím předmětem. Jaké sporty ještě nemůžete kvůli smlouvě s Mercedesem dělat?NR: „Mám volnou ruku, ale nejsem z těch, kdo by chtěl riskovat. V samotné F1 riskuju už dost, naštěstí úroveň bezpečnosti se za poslední léta zvýšila.“Měl jste nějakou vážnou nehodu?NR: „V Brazílii v roce 2006 a v Monaku v roce 2008, a měl jsem štěstí, že se obešly bez zranění.“Může se zdát, že Niki Lauda věnuje víc svého času Hamiltonovi než Vám. Je to tak?NR: „To nedokážu posoudit. Mají prostě dobrý vztah. Také spolupracuju s Nikim, v mnohém mě podporuje. Ve složitých momentech je k dispozici a radí mi. Jeho vztah s mým týmovým kolegou nemůžu hodnotit.“Na volantu máte 28 tlačítek a přepínačů. Potřebují současní jezdci doktorát, aby to zvládli?NR: „Volant je skutečně složitá věc! (smích) Když fanoušci sledují záběry z vozu, můžou vidět, jak to mají jezdci těžké. Je to výzva, ale já rád řeším složité úkoly.“Kolikrát se zmýlíte při obsluze tlačítek na volantu v průběhu jednoho kola?NR: „Zmýlím? Moc ne. Chyba se nevyplácí, protože můžete změnit nastavení vozu takovým způsobem, že se objeví problémy už v nejbližší zatáčce. A když nebudete mít štěstí, může se například zablokovat převodová skříň!“
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.