Williamsu se letos daří a podle Pata Symondse mají třetí nejrychlejší vůz.
U Williamsu panuje pozitivní nálada, oproti loňskému roku postavili silný a konkurenceschopný vůz a po polovině sezóny jim patří čtvrté místo v tabulce konstruktérů, když se již třikrát radovali z pódiového umístění.
Loni přitom tým z Grove obsadili až devátou příčku s pěti získanými body. Letos jich mají na kontě již 135 a míří ještě výš - rádi by porazili aktuálně třetí Ferrari, které má náskok sedm bodů.
"Myslím, že do letošního roku vložili hodně úsilí. Hodně investovali a získali schopné lidi, zvláště v oblasti aerodynamiky. Odvedli skvělou práci a moc to Frankovi a Claire přeji. Ztratili letos body kvůli incidentům nebo že nedokázali z auta dostat maximum, což je dobré pro nás, protože jinak by byli o pořádný kus vepředu," uvedl Jenson Button (McLaren), který v roce 2000 v F1 debutoval právě s Williamsem.
A výkony jejich vozu je mile překvapen i Felipe Massa, který se k týmu přidal letos po svém odchodu z Ferrari. "Myslím, že konkurenceschopností našeho vozu je překvapen celý paddock, ale odvedli jsme i kus práce od začátku sezóny."
"Stále se zlepšujeme. Sice je před námi ještě dost práce, ale myslím, že to jde co se vývoje vozu týče všechno velmi dobře a doufám, že to udržíme až do posledního závodu. Určitě je trošku přehnané myslet si, že bychom skončili mezi prvními třemi v šampionátu, ale můžeme to dokázat," uvedl Brazilec pro Autosport.
Podle Pata Symondse mají dokonce třetí nejrychlejší vůz hned po Mercedesu a Red Bullu. "Až do Rakouska jsem nevěřil, že jsme dosáhli toho, co jsme měli. Letos je to náročné, protože 43 bodů bere Mercedes a zbytek bojuje o méně bodů."
"Pokud jsme třetí nejrychlejší, zasloužili bychom si skončit třetí. Ale v roce 2005 (když byl výkonným inženýrem Renaultu) jsme s Fernandem (Alonsem) vyhráli šampionát, přestože měl McLaren lepší vůz. Byli jsme lepší tým a vyhráli jsme naším závoděním, " prozradil v rozhovoru pro oficiální stránky F1 technický šéf týmu.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.