Ročník 2014 by měl Räikkönen asi nejradši už za sebou. Sezona 2015 by ale mohla být díky Marco Mattiaccimu a novému autu zcela jiná.
Sice je sezona 2014 teprve ve své polovině, i tak je už ale jasné, že nebude patřit pro Kimiho k těm nejlepším. Fin už měl se svým autem spoustu problémů a na nějaké výrazné zlepšení to po letní pauze také nevypadá. Mistr světa z roku 2007 tak myslí už spíše na další sezonu, ve které by mělo být vše v pořádku.
"V kluky ve fabrice mám 100% důvěru. Máme technické předpoklady a lidi, abychom zvládli práci, kterou máme," říká Kimi Räikkönen pro ESPN. Na Ferrari mezi sezonami čeká samozřejmě kopa práce. Ale 34letý jezdec se sám sebe ptá, proč by se jim nemělo podařil dostat se znovu na špici? Plnou důvěru má Kimi také v nového šéfa týmu, Marca Mattiacciho. Ten svoji roli převzal v dubnu po Stefanu Domenicalim, když byl do té doby v F1 neznámou tváří.
Kimi Räikkönen v rozhovoru ještě se Stefanem Domenicalim na letošních zimních testech v Bahrajnu (foto: Scuderia Ferrari)
"Když k nám přišel, tak toho o Formuli 1 až tak moc nevěděl, ale je hodně chytrý, odvádí dobrou prácí a činí správná rozhodnutí. A daří se mu z lidí dostávat to nejlepší. Myslím, že je přesně tím typem, který potřebujeme." Pro rok 2015 Kimi očekává auto, které bude jeho jezdeckému stylu sedět mnohem lépe.
"Tým ví, co mám rád. Společně s Jamesem [Allisonem, technickým ředitelem Ferrari] dokážeme něco, co bude lépe sedět mému stylu. Tento rok probíhá - nejen pro mě - pro tým docela špatně. Ale máme možnosti to všechno otočit a příští rok být opět silnější."
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.