Ročník 2014 by měl Räikkönen asi nejradši už za sebou. Sezona 2015 by ale mohla být díky Marco Mattiaccimu a novému autu zcela jiná.
Sice je sezona 2014 teprve ve své polovině, i tak je už ale jasné, že nebude patřit pro Kimiho k těm nejlepším. Fin už měl se svým autem spoustu problémů a na nějaké výrazné zlepšení to po letní pauze také nevypadá. Mistr světa z roku 2007 tak myslí už spíše na další sezonu, ve které by mělo být vše v pořádku.
"V kluky ve fabrice mám 100% důvěru. Máme technické předpoklady a lidi, abychom zvládli práci, kterou máme," říká Kimi Räikkönen pro ESPN. Na Ferrari mezi sezonami čeká samozřejmě kopa práce. Ale 34letý jezdec se sám sebe ptá, proč by se jim nemělo podařil dostat se znovu na špici? Plnou důvěru má Kimi také v nového šéfa týmu, Marca Mattiacciho. Ten svoji roli převzal v dubnu po Stefanu Domenicalim, když byl do té doby v F1 neznámou tváří.
Kimi Räikkönen v rozhovoru ještě se Stefanem Domenicalim na letošních zimních testech v Bahrajnu (foto: Scuderia Ferrari)
"Když k nám přišel, tak toho o Formuli 1 až tak moc nevěděl, ale je hodně chytrý, odvádí dobrou prácí a činí správná rozhodnutí. A daří se mu z lidí dostávat to nejlepší. Myslím, že je přesně tím typem, který potřebujeme." Pro rok 2015 Kimi očekává auto, které bude jeho jezdeckému stylu sedět mnohem lépe.
"Tým ví, co mám rád. Společně s Jamesem [Allisonem, technickým ředitelem Ferrari] dokážeme něco, co bude lépe sedět mému stylu. Tento rok probíhá - nejen pro mě - pro tým docela špatně. Ale máme možnosti to všechno otočit a příští rok být opět silnější."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.