Ročník 2014 by měl Räikkönen asi nejradši už za sebou. Sezona 2015 by ale mohla být díky Marco Mattiaccimu a novému autu zcela jiná.
Sice je sezona 2014 teprve ve své polovině, i tak je už ale jasné, že nebude patřit pro Kimiho k těm nejlepším. Fin už měl se svým autem spoustu problémů a na nějaké výrazné zlepšení to po letní pauze také nevypadá. Mistr světa z roku 2007 tak myslí už spíše na další sezonu, ve které by mělo být vše v pořádku.
"V kluky ve fabrice mám 100% důvěru. Máme technické předpoklady a lidi, abychom zvládli práci, kterou máme," říká Kimi Räikkönen pro ESPN. Na Ferrari mezi sezonami čeká samozřejmě kopa práce. Ale 34letý jezdec se sám sebe ptá, proč by se jim nemělo podařil dostat se znovu na špici? Plnou důvěru má Kimi také v nového šéfa týmu, Marca Mattiacciho. Ten svoji roli převzal v dubnu po Stefanu Domenicalim, když byl do té doby v F1 neznámou tváří.
Kimi Räikkönen v rozhovoru ještě se Stefanem Domenicalim na letošních zimních testech v Bahrajnu (foto: Scuderia Ferrari)
"Když k nám přišel, tak toho o Formuli 1 až tak moc nevěděl, ale je hodně chytrý, odvádí dobrou prácí a činí správná rozhodnutí. A daří se mu z lidí dostávat to nejlepší. Myslím, že je přesně tím typem, který potřebujeme." Pro rok 2015 Kimi očekává auto, které bude jeho jezdeckému stylu sedět mnohem lépe.
"Tým ví, co mám rád. Společně s Jamesem [Allisonem, technickým ředitelem Ferrari] dokážeme něco, co bude lépe sedět mému stylu. Tento rok probíhá - nejen pro mě - pro tým docela špatně. Ale máme možnosti to všechno otočit a příští rok být opět silnější."
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.