Technický ředitel Ferrari James Allison spoléhá při řešení problémů na pomoc od svých jezdců.
Italskému týmu z Maranella se ani letos nedaří podle jeho představ. Se současným stavem se nemíní smířit, prvním z předpokladů jeho zlepšení je poznat své nedostatky. Technický ředitel týmu James Allison v tom má celkem jasno. Zda to pomůže, ukáže čas.
„Naše slabé stránky jsou jasné,“ říká James Allison. „Nemáme dostatečný aerodynamický přítlak, máme soupeře, kteří jsou rychlejší než my, nemáme dostatečný výkon a náš vůz se těžko řídí. Má velké sklony k přetáčivosti, i když naši jezdci jsou k pneumatikám ohleduplní. Teď musíme použít program, s jehož pomocí bychom mohli vyřešit problémy.“
Ferrari počítá s velkou pomocí od svých jezdců, bývalých mistrů světa.
„Naši jezdci mají program k dispozici,“ potvrdil Allison. „Oba budou moci pomáhat při průběžném dosahování pokroku a odstraňování problémů našich současných vozů. Je obrovskou výhodou mít tak kvalitní jezdce.“
Allisonovi je líto, že Alonsovi nedokážou ve Ferrari nabídnout vůz, s kterým by si splnil svůj sen o dalším mistrovském titulu, neztrácí ale naději a doufá, že se situace změní.
„Kimi je svým způsobem nováčkem v našem týmu, Fernando u nás působí už několik let. Bohužel ještě nesplnil své vlastní cíle, které si při příchodu do Ferrari sám stanovil. Několikrát jsme spolu mluvili o všech problémech. Věřím, že to, co jsme mu nabídli, mu je pomůže překonat.“
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.