Mexický jezdec švýcarského týmu chce řešit svoji smlouvu pro rok 2015 co nejdřív
Esteban Gutiérrez se domnívá, že v následujících týdnech by se mělo začít mluvit o novém kontraktu v Sauberu pro sezonu 2015. Mexický jezdec doufá, že zůstane v současném týmu i přesto, že v posledních závodech výsledky nebyly nijak povzbudivé, částečně jeho vinou a částečně slabým vozem Sauber C33-Ferrari.
Moniša Kaltenbornová nikdy neměla daleko ke kritice výkonu svých jezdců, kvůli které můžou vzniknout pochybnosti o jejich působení v týmu v příštím roce. Gutiérrez chce věřit, že díky podpoře Carlose Slima v týmu zůstane a ukáže se v závodě na domácím okruhu ve Velké ceně Mexika.
„V následujících týdnech bychom si s týmem Sauber měli promluvit o mé smlouvě,“ řekl Gutiérrez. „Je to záležitost, která by měla být na stole co nejdřív i proto, že určité příležitosti existují i jinde. Uvidím, co bude pro mě nejlepší volbou, zůstat v Sauberu je jednou z nich.“
Gutiérrez připouští, že letošní sezona je pro něj velkou výzvou. „Jsme ve složité situaci, i když jsou v Sauberu skvělí lidé. Usilovně pracují, je skvělé pozorovat jejich přístup k svým povinnostem. Nacházíme se daleko od předsezonních očekávání, není lehké zvládat naši frustraci a zachovávat si motivaci, zůstává nám jen věřit, že se to zlepší. Letošní sezona je náročná, ale mám pouze 22 let a je to jen má druhá sezona v F1. Přesto bych měl dokazovat, že si zasloužím pozornost, v současnosti se mi to ale nedaří. Na druhé straně miluju výzvy, uspět prostě musím.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.