Mexický jezdec švýcarského týmu chce řešit svoji smlouvu pro rok 2015 co nejdřív
Esteban Gutiérrez se domnívá, že v následujících týdnech by se mělo začít mluvit o novém kontraktu v Sauberu pro sezonu 2015. Mexický jezdec doufá, že zůstane v současném týmu i přesto, že v posledních závodech výsledky nebyly nijak povzbudivé, částečně jeho vinou a částečně slabým vozem Sauber C33-Ferrari.
Moniša Kaltenbornová nikdy neměla daleko ke kritice výkonu svých jezdců, kvůli které můžou vzniknout pochybnosti o jejich působení v týmu v příštím roce. Gutiérrez chce věřit, že díky podpoře Carlose Slima v týmu zůstane a ukáže se v závodě na domácím okruhu ve Velké ceně Mexika.
„V následujících týdnech bychom si s týmem Sauber měli promluvit o mé smlouvě,“ řekl Gutiérrez. „Je to záležitost, která by měla být na stole co nejdřív i proto, že určité příležitosti existují i jinde. Uvidím, co bude pro mě nejlepší volbou, zůstat v Sauberu je jednou z nich.“
Gutiérrez připouští, že letošní sezona je pro něj velkou výzvou. „Jsme ve složité situaci, i když jsou v Sauberu skvělí lidé. Usilovně pracují, je skvělé pozorovat jejich přístup k svým povinnostem. Nacházíme se daleko od předsezonních očekávání, není lehké zvládat naši frustraci a zachovávat si motivaci, zůstává nám jen věřit, že se to zlepší. Letošní sezona je náročná, ale mám pouze 22 let a je to jen má druhá sezona v F1. Přesto bych měl dokazovat, že si zasloužím pozornost, v současnosti se mi to ale nedaří. Na druhé straně miluju výzvy, uspět prostě musím.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.