Mexický jezdec švýcarského týmu chce řešit svoji smlouvu pro rok 2015 co nejdřív
Esteban Gutiérrez se domnívá, že v následujících týdnech by se mělo začít mluvit o novém kontraktu v Sauberu pro sezonu 2015. Mexický jezdec doufá, že zůstane v současném týmu i přesto, že v posledních závodech výsledky nebyly nijak povzbudivé, částečně jeho vinou a částečně slabým vozem Sauber C33-Ferrari.
Moniša Kaltenbornová nikdy neměla daleko ke kritice výkonu svých jezdců, kvůli které můžou vzniknout pochybnosti o jejich působení v týmu v příštím roce. Gutiérrez chce věřit, že díky podpoře Carlose Slima v týmu zůstane a ukáže se v závodě na domácím okruhu ve Velké ceně Mexika.
„V následujících týdnech bychom si s týmem Sauber měli promluvit o mé smlouvě,“ řekl Gutiérrez. „Je to záležitost, která by měla být na stole co nejdřív i proto, že určité příležitosti existují i jinde. Uvidím, co bude pro mě nejlepší volbou, zůstat v Sauberu je jednou z nich.“
Gutiérrez připouští, že letošní sezona je pro něj velkou výzvou. „Jsme ve složité situaci, i když jsou v Sauberu skvělí lidé. Usilovně pracují, je skvělé pozorovat jejich přístup k svým povinnostem. Nacházíme se daleko od předsezonních očekávání, není lehké zvládat naši frustraci a zachovávat si motivaci, zůstává nám jen věřit, že se to zlepší. Letošní sezona je náročná, ale mám pouze 22 let a je to jen má druhá sezona v F1. Přesto bych měl dokazovat, že si zasloužím pozornost, v současnosti se mi to ale nedaří. Na druhé straně miluju výzvy, uspět prostě musím.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.