Force India věří, že se ji letos podaří porazit McLaren, a popírá, že by se v posledních závodech výkonnostně propadala.
McLaren dělá neustále pokroky a na indický tým ztrácí před letní přestávkou už pouze bod. Na dotaz, co se děje a zda se Force India náhodou nezačíná propadat, odpovídá její majitel Vijay Mallya: "Nemyslím si, že bychom se propadali."
"Williams odvádí výjimečnou práci. Myslím, že to bylo dost jasné už během předsezónních testů. Výsledky to potvrzují. Ale mezi Williamsem, McLarenem, Force Indií je drobný rozdíl a může být smazán během jednoho závodu," pokračuje indický milionář, jehož tým v letošním šampionátu drží před letní přestávkou páté místo.
"Samozřejmě, že dvojnásobné body to v posledním závodě mohou úplně změnit, a zatím nikdo neví, v čí prospěch. My jsme si celkem jisti, že můžeme bojovat o udržení současné pozice nebo dokonce o drobný posun vpřed. Myslím, že je realistické být i optimistický. Pokud věříte v to, co děláte, a auto předvádí dobrou výkonnost, nevstoupí do toho žádné šťastné příběhy, pak je se na co v mnoha závodech před námi těšit," tvrdí Mallya.
A věří, že dokáží udržet tempo vývoje i s mnohem větším McLarenem, který jim je už těsně v patách. "Nechci si stanovovat jako měřítko pouze McLaren. Jsou týmem, který vyhrál mistrovství světa. My jsme před nimi zaslouženě."
"Mají možnost se na nás dotáhnout, my zároveň máme možnost se ještě více zlepšit. Jak jsem řekl, mezi třemi či čtyřmi týmy to je celkem vyrovnané a myslím, že poslední závod stanoví konečný výsledek," řekl během posledního závodního víkendu na Hungaroringu Mallya.
Na Hungaroringu vyšla Force India letos poprvé bodově naprázdno,McLaren ale nabídnutou šanci zahodil (foto: Sahara Force India)
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier uvedl, co jim pomohlo stáhnout náskok soupeře: "V první řadě jde očividně o tvrdou práci ve Wokingu. Všichni rozhodně tvrdě pracují na tom, abychom se dostali před ně, a to se nakonec vyplácí. Vidíte, že na dráze nasazujeme v každém závodě novinky a začínáme být schopni pracovat na o něco vyšší pozici."
"Ve vývoji letošního vozu budeme pokračovat do co nejmenších detailů a co nejdéle, dokud je budeme moci přenést i do příštího vozu. Samozřejmě se již připravujeme na příchod nového motorového partnera," dodává Boullier.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.