Šéf Red Bull Christian Horner plně chápe postoj Lewise Hamiltona, který ignoroval týmovou režii Mercedesu během Velké ceny Maďarska. Pochvaluje si výkony svého Daniela Ricciarda a další triumf Red Bullu by podle něj mohl přijít na městské trati v Singapuru.
"Je to ne bezpochyby velmi těžké. Zajímavé u Mercedesu letos je to, že své piloty mezi sebou nechávají závodit - to proto, že mají takovou výhodu. Nejsou ohrožováni," uvádí šéf konkurenční rakouské stáje, která v šampionátu na druhé pozici ztrácí na Mercedes po 11 závodech 174 bodů.
"Proto Lewise můžete pochopit. Bojuje s Nicem. Pokud ho nechá jet svou nejrychlejší strategii, dostává ho to pod tlak. Z Lewisova pohledu je zcela pochopitelné říci: 'Dnes ne, díky,'" pokračuje Horner, který má bohaté zkušenosti s týmovou režii i jejím odmítáním - stačí vzpomenout na loňskou Velkou cenu Malajsie a kauzu "Multi 21", kdy Sebastian Vettel neposlechl a předjel Marka Webbera.
Hamilton svou neposlušnost vysvětlil tím, že by přišel nejen o čas na dráze, ale ke konci by jej Rosberg po své třetí zastávce připravil i o pozici, kterou před ním o půl sekundy uhájil. Z vítězství se nakonec radoval pilot Daniel Ricciardo, kterého si u Red Bullu nemůžou vynachválit.
Další vítězství Red Bullu by mohlo přijít v Sinapuru, ve Spa a na Monze budou podleChristiana Hornera zřejmě Force India i Williams rychlejší (foto: Red Bull Racing)
"Daniel jezdí na vrcholu vlny sebedůvěry. Řídí auto s takovou lehkostí a to mu sedí. Myslím, že to bylo sladší než v Montrealu, protože jsme je porazili, aniž by měli problémy," raduje se s vítězství na Hungaroringu Horner.
"Ve skutečnosti musí být Singapur naší další příležitostí. V příštích závodech půjde o omezení škod, protože Force India a Williams budou rychlí. My to pak budeme muset zkusit v zámořských závodech a dostat se nahoru," dodává šéf Red Bullu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.