I když Mercedes prohlašuje, že jeho piloti spolu mohou volně bojovat, v Maďarsku požádal Lewise Hamiltona o to, aby uvolnil cestu Nicovi Rosbergovi jedoucímu jinou strategii. Jak to zpětně vnímá britský jezdec, který odmítl uposlechnout?
Ve Velké ceně Maďarska se předjet nenechal a cílem projel po startu z boxové uličky před Rosbergem. S přístupem Mercedesu k týmové režii byl zatím spokojený, tentokrát pro ní ale podle něj nebyl správný čas.
"Mercedes to zvládal opravdu dobře. V neděli podle mě ale neuplatnil pravidla, ať už jsou jakákoliv. V jiných závodech možná byla uplatněna," podivuje se Hamilton, kterého pokyn týmu na Hungaroringu šokoval.
"Vzpomínám si na svůj závod minulý rok, asi na Nürburgringu, kde se Nico propadal a já měl ještě horší závod, ale propracovával jsem se dopředu a měl jsem potenciál na získání více bodů pro tým," vzpomíná pilot Mercedesu.
"Ale v Maďarsku to nebyl tento případ. Oba jsme v boji, ve hře je vítězství v šampionátu. Jsem tedy vděčný za to, že jsem si podržel ty cenné body," pokračuje Hamilton, kterého sice Rosberg ke konci dojel, ale už nepředjel.
Nevěří, že by se situace v týmu a mezi ním a Rosbergem po jeho ignorování pokynů z boxové zídky měla nějak změnit. Vedení Stříbrných šípů bylo z celé situace na rozpacích: podle Nikiho Laudy se Hamilton rozhodl správně (více zde), podle Wolffa to celé budou muset zanalyzovat a společně si promluvit (zde).
Lewis Hamilton na Hungaroring odmítl uposlechnout pokyn z boxové zídky(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Nemyslím si, že to před dalšími závody situace v týmu změní. Jsem si jistý tím, že to zvládneme, vysvětlíme, prodiskutujeme, pokusíme se pochopit a opravdu se posuneme kupředu," pokračuje britský jezdec, který v šampionátu na lídra Rosberga ztrácí před druhou částí sezóny o osmi závodech jen 11 bodů.
V tom čase jsem se to snažil zvážit, protože jsem byl, myslím, třetí, a říkal jsem si: 'Stále jsem ve hře, nechápu, proč bych ho měl pouštět. Možná kdybych byl osmý a on bojoval o první místo, pak možná' - ale to nebyl ten případ. Takže se to těžko chápe, ale jsem si jistý tím, že to tým udělal ze správných důvodů," dodává Hamilton.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.