Niki Lauda, nevýkonný šéf Mercedesu, dal najevo svou podporu Lewisovi Hamiltonovi, který během závodu v Maďarsku ignoroval přímý rozkaz týmu pustit Nica Rosberga před sebe. Tato žádost Brita podle jeho slov šokovala.
Nico Rosberg a Lewis Hamilton jeli oba jinou strategii a podle Nikiho Laudy byl příkaz pustit Rosberga vyústěním paniky na boxové zídce.
"Mercedes byl zvyklý na vedení a boj proti sobě. V tomto závodě to kvůli safety caru a morku bylo úplně jiné, každou minutu jste měnili svá rozhodnutí. V tomto stresu řekl tým Lewisovi, že by měl Nica pustit," vysvětluje Lauda.
"V Lewisově pozici bylo jasné, že pokud by byl v DRS pozici - Nico by byl sekundu za ním, určitě by ho pustil. Ale Nico nikdy nebyl tak blízko, takže naprosto chápu, že Lewis odvětil 'Proč? Proč bych měl zastavil v půlce okruhu a pustit týmového kolegu?'," uvedl Rakušan.
"Bojuje o titul. Z toho úhlu pohledu byl v právu. A proč ten rozkaz dostal? Stalo se to z paniky, museli jsme získat, co jsme ztráceli. Ricciardo byl dnes nejlepší, neuvěřitelná jízda, skvělý výkon Red Bullu v těchto podmínkách. Alonso odvedl perfektní práci a Mercedes proti tomu všemu bojoval. Ten rozkaz nebyl nezbytný, ale už bylo pozdě. A co? Lewis to ingoroval a dojel třetí. S ohlédnutím, nic špatného se podle mě nestalo," domnívá se.
"Mají stejné prostředky a mohou spolu závodit jak chtějí. A myslím, že je důležité, co řekl Lewis - že závodí proti svému kolegovi. Udělal správnou věc," avšak dodal, že zároveň rozumí nespokojenosti obou pilotů.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.