Po domácí výhře pokračuje Nico Rosberg zatím na vítězné vlně i v Maďarsku. Po požáru Mercedesu jeho týmového kolegy Lewise Hamiltona neměl vážnějšího soupeře. Niki Lauda se domnívá, že nebýt požáru jeho vozu, mohl se Brit na Hungaroringu radovat z vítězství.
V první části kvalifikace Lewisovi Hamiltonovi kvůli úniku paliva zhořel vůz aniž zajel měřený čas a čeká jej start z chvostu startovního pole, respektive boxové uličky, jak později potvrdil tým.
Brit opanoval první místa dosavadních tréninků a loni na tomto okruhu poprvé v barvách Mercedesu zvítězil. Letos bude jeho závod o dost náročnější.
"Je to hodně nefér a pro něj opravdu náročné. Byl by dnees rychlejší a zítra mohl vyhrát závod, bez pochyby. Teď už to tak nevypadá," nechal se slyšet Niki Lauda, nevýkonný šéf Mercedesu.
"Je to k naštvání, pokud se nemýlím, je to Lewisův čtvrtý problém se spolehlivostí. Šampionát je vyrovnaný a je to pro něj hrozná smůla. Musíme to napravit. Zorganizovali jsme skupinu špičkových manažerů a problémy neakceptujeme, budeme bojovat a vyřešíme je," prohlásil po kvalifikaci Toto Wolff, výkonný šéf týmu.
"Na Hockenheimu nás trápilo několik potíží: selhání brzdového disku, což není zrovna chyba týmu a musíme někdy zkrátka zjistit, co se přihodilo. Někdy to není jasné, někdy za to může šasi, někdy motor, někdy dodavatel," uvedl.
Bude se oslavovat i na Hungaroringu? (foto: Daimler AG)
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.