Lewis Hamilton dává najevo, že by si přál zůstat u Mercedesu, který má nejrychlejší auto. A zájem o prodloužení smlouvy, která vyprší na konci příštího roku, má podle něj i samotný tým.
"Společně jsme projevili zájem o to, abychom si sedli a povykládali. Tým ví, že budu chtít tlačit na pokračování a dali jasně najevo, že oni by si přáli totéž," tvrdé Hamilton, který do Mercedesu přišel po sezóně 2012 z McLarenu, původně na tři roky.
Se německým týmem ho pojí silné pouto: "S Mercedesem spolupracuji od 13 let. Hodně to cítím to tak, jako bych měl Mercedes vtisknutý na hrudi. Je to pro mě rodina," pokračuje britský pilot s tím, že si "nedokáže sám sebe představit jinde."
Mercedes nedávno prodloužil smlouvu s jeho týmovým kolegou Nicem Rosbergem minimálně do konce roku 2016, přičemž ten Hamiltonův končí příští rok - stejně jako smlouva Sebastiana Vettela u Red Bullu (byť ten má opci na prodloužení do roku 2016).
Na otázku, zda Mercedes náhodou nemá zájem o přetažení německého čtyřnásobného šampiona Vettela, Hamilton odpovídá: "Pokud se ukáže, že chtějí někoho jiného, pak to tak bude. Nebudu nad tím lamentovat. Existují místa pro všechny."
Hamilton na návrat k McLarenu nepomýšlí, chce zůstat u Mercedesu: "Je nejlepší"(foto: Daimler AG)
Včera Jacques Villeneuve předpověděl, že Hamilton u Mercedesu dlouho nezůstane (více zde), protože "si v německém týmu všichni přejí, aby byl mistrem světa Němec. Lewise přivedli jenom proto, aby zlepšil Nica [Rosberga]."
Hamiltona to ale nevzrušuje: "Nedělám si s tím starosti. Ale dalšího Němce? Nejsem si jistý tím, jestli by si Mercedes někoho takového přál. Momentálně tady jsem ale až do konce příštího roku já, takže k tomu brzy nedojde."
"Je to však normální. Mercedes je nejlepší, takže si všichni budou brzy přát jezdit za Mercedes," odhaduje britský pilot.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.