Závodní ředitel Eric Boullier popisuje náladu v McLarenu před nadcházející Velkou cenou Maďarska i to, co tým čeká po ní. Tým usilovně vyvíjí letošní vůz MP4-29 a po letní přestávce by chtěl dohnat Williams i Red Bull.
"I když je nepravděpodobné, že bychom v Maďarsku letos vyhráli, tak si myslím, že do Budapešti jedeme povzbuzeni našimi posledními výkony. Víme, že musíme odvést ještě hodně práce, cítíme však, že motivace celého týmu roste," uvádí Boullier po závodu v Německu, kde sice dojeli (vlivem částečně nezaviněných okolností) až na 8. a 9. místě, jejich konkurenceschopnost však vzrostla, což doložil Kevin Magnussen čtvrtým místem v kvalifikaci.
O víkendu čeká na týmy Velká cena Maďarska a pak delší pauza. "Tohle bude v podstatě poslední závod první "poloviny" sezóny: Formule 1 si v létě na chvíli dá přestávku, než se vrátíme k několika posledním evropským závodům - pak bude následovat dlouhá a intenzivní série zámořských závodů, které rok zakončí.
Do letní přestávky je vždy užitečné jít s pozitivním výsledkem, takže se o něj budeme usilovně pokoušet. A co je ještě důležitější: klíčové je udržet si soustředění a odhodlání ve vývoji vozu. Příštích šest měsíců bude pro každého v McLarenu kritických. Budeme pracovat co nejusilovněji, abychom na to mohli i nadále tlačit," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Nedojde ale k tomu, že by letní přestávka a dovolené tým spíše rozhodily? "Pro kluky je to příjemné si trochu odpočinout a já si nemyslím, že by nás to zastavilo v pokrocích. Zrovna teď začínáme pozorovat výsledky tvrdé práce v posledních čtyřech měsících a začínáme zvyšovat výkonnost."
Kevin Magnussen skončil v kvalifikaci na Velkou cenu Německa čtvrtý, o téměřpůl sekundy před Ferrari Fernanda Alonsa (foto: McLaren Mercedes)
"Ve vývoji máme některé díly, které přijdou na řadu ve Spa, v Monze a v Singapuru, takže bych řekl, že si tempo udržíme i dva týdny během přestávky. [Továrnu] zavřeme na dva týdny, takže přestávka bude trvat jen dva, ne čtyři týdny.
Pokusíme se dostihnout Williams a Red Bull, ale nemyslím si, že dva týdny mezi Maďarskem a Spa budou stačit. Vyvíjíme auto a zkoušíme co nejvíce konceptů, co můžeme. Pokračujeme tedy ve vývoji tohoto vozu. Pak uvidíme, jak na tom jsme," dodává Boullier.
McLarenu momentálně patří v šampionátu s 96 body až šesté místo, o dva body před ním je Force India, čtvrté Ferrari má k dobru dvacet bodů, Williams 25 a na druhý Red Bull ztrácí stáj z Wokingu už 96 bodů.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.