Závodní ředitel Eric Boullier popisuje náladu v McLarenu před nadcházející Velkou cenou Maďarska i to, co tým čeká po ní. Tým usilovně vyvíjí letošní vůz MP4-29 a po letní přestávce by chtěl dohnat Williams i Red Bull.
"I když je nepravděpodobné, že bychom v Maďarsku letos vyhráli, tak si myslím, že do Budapešti jedeme povzbuzeni našimi posledními výkony. Víme, že musíme odvést ještě hodně práce, cítíme však, že motivace celého týmu roste," uvádí Boullier po závodu v Německu, kde sice dojeli (vlivem částečně nezaviněných okolností) až na 8. a 9. místě, jejich konkurenceschopnost však vzrostla, což doložil Kevin Magnussen čtvrtým místem v kvalifikaci.
O víkendu čeká na týmy Velká cena Maďarska a pak delší pauza. "Tohle bude v podstatě poslední závod první "poloviny" sezóny: Formule 1 si v létě na chvíli dá přestávku, než se vrátíme k několika posledním evropským závodům - pak bude následovat dlouhá a intenzivní série zámořských závodů, které rok zakončí.
Do letní přestávky je vždy užitečné jít s pozitivním výsledkem, takže se o něj budeme usilovně pokoušet. A co je ještě důležitější: klíčové je udržet si soustředění a odhodlání ve vývoji vozu. Příštích šest měsíců bude pro každého v McLarenu kritických. Budeme pracovat co nejusilovněji, abychom na to mohli i nadále tlačit," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Nedojde ale k tomu, že by letní přestávka a dovolené tým spíše rozhodily? "Pro kluky je to příjemné si trochu odpočinout a já si nemyslím, že by nás to zastavilo v pokrocích. Zrovna teď začínáme pozorovat výsledky tvrdé práce v posledních čtyřech měsících a začínáme zvyšovat výkonnost."
Kevin Magnussen skončil v kvalifikaci na Velkou cenu Německa čtvrtý, o téměřpůl sekundy před Ferrari Fernanda Alonsa (foto: McLaren Mercedes)
"Ve vývoji máme některé díly, které přijdou na řadu ve Spa, v Monze a v Singapuru, takže bych řekl, že si tempo udržíme i dva týdny během přestávky. [Továrnu] zavřeme na dva týdny, takže přestávka bude trvat jen dva, ne čtyři týdny.
Pokusíme se dostihnout Williams a Red Bull, ale nemyslím si, že dva týdny mezi Maďarskem a Spa budou stačit. Vyvíjíme auto a zkoušíme co nejvíce konceptů, co můžeme. Pokračujeme tedy ve vývoji tohoto vozu. Pak uvidíme, jak na tom jsme," dodává Boullier.
McLarenu momentálně patří v šampionátu s 96 body až šesté místo, o dva body před ním je Force India, čtvrté Ferrari má k dobru dvacet bodů, Williams 25 a na druhý Red Bull ztrácí stáj z Wokingu už 96 bodů.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.