Závodní ředitel Eric Boullier popisuje náladu v McLarenu před nadcházející Velkou cenou Maďarska i to, co tým čeká po ní. Tým usilovně vyvíjí letošní vůz MP4-29 a po letní přestávce by chtěl dohnat Williams i Red Bull.
"I když je nepravděpodobné, že bychom v Maďarsku letos vyhráli, tak si myslím, že do Budapešti jedeme povzbuzeni našimi posledními výkony. Víme, že musíme odvést ještě hodně práce, cítíme však, že motivace celého týmu roste," uvádí Boullier po závodu v Německu, kde sice dojeli (vlivem částečně nezaviněných okolností) až na 8. a 9. místě, jejich konkurenceschopnost však vzrostla, což doložil Kevin Magnussen čtvrtým místem v kvalifikaci.
O víkendu čeká na týmy Velká cena Maďarska a pak delší pauza. "Tohle bude v podstatě poslední závod první "poloviny" sezóny: Formule 1 si v létě na chvíli dá přestávku, než se vrátíme k několika posledním evropským závodům - pak bude následovat dlouhá a intenzivní série zámořských závodů, které rok zakončí.
Do letní přestávky je vždy užitečné jít s pozitivním výsledkem, takže se o něj budeme usilovně pokoušet. A co je ještě důležitější: klíčové je udržet si soustředění a odhodlání ve vývoji vozu. Příštích šest měsíců bude pro každého v McLarenu kritických. Budeme pracovat co nejusilovněji, abychom na to mohli i nadále tlačit," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Nedojde ale k tomu, že by letní přestávka a dovolené tým spíše rozhodily? "Pro kluky je to příjemné si trochu odpočinout a já si nemyslím, že by nás to zastavilo v pokrocích. Zrovna teď začínáme pozorovat výsledky tvrdé práce v posledních čtyřech měsících a začínáme zvyšovat výkonnost."
Kevin Magnussen skončil v kvalifikaci na Velkou cenu Německa čtvrtý, o téměřpůl sekundy před Ferrari Fernanda Alonsa (foto: McLaren Mercedes)
"Ve vývoji máme některé díly, které přijdou na řadu ve Spa, v Monze a v Singapuru, takže bych řekl, že si tempo udržíme i dva týdny během přestávky. [Továrnu] zavřeme na dva týdny, takže přestávka bude trvat jen dva, ne čtyři týdny.
Pokusíme se dostihnout Williams a Red Bull, ale nemyslím si, že dva týdny mezi Maďarskem a Spa budou stačit. Vyvíjíme auto a zkoušíme co nejvíce konceptů, co můžeme. Pokračujeme tedy ve vývoji tohoto vozu. Pak uvidíme, jak na tom jsme," dodává Boullier.
McLarenu momentálně patří v šampionátu s 96 body až šesté místo, o dva body před ním je Force India, čtvrté Ferrari má k dobru dvacet bodů, Williams 25 a na druhý Red Bull ztrácí stáj z Wokingu už 96 bodů.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.