Kevin Magnussen podle závodního ředitele McLarenu Erica Boulliera nenese žádný podíl na kolizi s Felipem Massou, k níž došlo v první zatáčce Velké ceny Německa.
Po nehodě Massa obvinil dánského pilota z bezohledné jízdy, která je podle něj typická pro mladíky z GP2. "Byl příliš agresivní," uvedl brazilský pilot s tím, že "tito mladí piloti chtějí vyhrát závod v první zatáčce."
Boullier s ním však nesouhlasí: pilot McLarenu byl bez viny, což podle něj dokládá také zápis komisařů, kteří incident vyšetřovali.
"Zpráva komisařů se týkala jízdy Felipeho, ničeho jiného. Vyšetřovali vedení vozu a rozhodli se Felipeho netrestat, což je jejich výhradním právem. Ale zpráva [originál zde] dává jasně najevo, že Kevin byl 100% bez viny, rozhodně," říká Boullier.
Výkony nováčka Magnussena i jeho týmového kolegy Jensona Buttona si závodní ředitel McLarenu pochvaluje: "Zatím jsem 100% spokojený s oběma jezdci. Jenson je samozřejmě součástí rodiny: je rychlý, pomáhá tým vést tam, kam chceme."
Kevin Magnussen po kolizi s Felipem Massou nakonec v Německu ještě dokázal vybojovat 2 body(foto: McLaren Mercedes)
"Kevin v rámci svého učení respektuje veškeré testy, které potřebujeme, aby zvládl, a rozhodně začíná ukazovat dobrou výkonnost a výsledky. Zatím jsem 100% spokojený," dodává Boullier, který letos přišel z Lotusu k McLarenu jako náhrada za Martina Whitmarshe.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.