Technický ředitel Ferrari James Allison se ohlíží za závodem v Německu a hovoří o neutuchající práci, kterou tým odvádí na letošním voze.
Ferrari se propadlo na čtvrtou příčku tabulky šamionátu, když se před ně dostal tým Williams, který má nyní náskok 5 bodů. Kimi Räikkönen se po svém návratu do Maranella trápí a páté místo Fernanda Alonsa bylo podle týmu to nejlepší, co mohli dokázat.
"Je dobré, že Fernando dojel o něco výš než odstartoval. Byl to vzrušující závod plný bitev, předjíždění a dramat. Přesto je zklamání, že se Kimi nedostal na body i když za to mohlo poškození vozu," hodnotí závod v Německu technický ředitel James Allison.
Nyní mají týmy plno práce - o víkendu je čeká závod v Maďarsku, kde jsou očkávány podobné vysoké teploty jako panovaly v Německu. "Na Hungaroringu je obvykle teplo, což je pro piloty výzvou stejně jako pro vozy a jejich chladící systém. Horko rozhodně ovlivní ERS, protože je to krátký okruh v podstatě bez rovinek a bývá zde. Navíc zde bývá na začátku (v trénincích) špinavo a prašno, což se ale velmi rychle mění," popisuje následující závod Allison.
Sezóna se již přehoupla přes svou první polovinu a týmy po Maďarsku čeká letní pauza. U Ferrari však nezahálejí - pracuje se jak na voze pro rok 2014, tak pro rok 2015.
"Toto období je vždy milníkem, kdy se začne rozdělovat práce mezi letošní auto a to pro příští sezónu. Pracujeme na obou projektech a hodně sil je vkládáno do zlepšení letošního monopostu, zatímco se pracuje i na voze pro rok 2015," uvedl pro oficiální stránky Ferrari.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.