Technický ředitel Ferrari James Allison se ohlíží za závodem v Německu a hovoří o neutuchající práci, kterou tým odvádí na letošním voze.
Ferrari se propadlo na čtvrtou příčku tabulky šamionátu, když se před ně dostal tým Williams, který má nyní náskok 5 bodů. Kimi Räikkönen se po svém návratu do Maranella trápí a páté místo Fernanda Alonsa bylo podle týmu to nejlepší, co mohli dokázat.
"Je dobré, že Fernando dojel o něco výš než odstartoval. Byl to vzrušující závod plný bitev, předjíždění a dramat. Přesto je zklamání, že se Kimi nedostal na body i když za to mohlo poškození vozu," hodnotí závod v Německu technický ředitel James Allison.
Nyní mají týmy plno práce - o víkendu je čeká závod v Maďarsku, kde jsou očkávány podobné vysoké teploty jako panovaly v Německu. "Na Hungaroringu je obvykle teplo, což je pro piloty výzvou stejně jako pro vozy a jejich chladící systém. Horko rozhodně ovlivní ERS, protože je to krátký okruh v podstatě bez rovinek a bývá zde. Navíc zde bývá na začátku (v trénincích) špinavo a prašno, což se ale velmi rychle mění," popisuje následující závod Allison.
Sezóna se již přehoupla přes svou první polovinu a týmy po Maďarsku čeká letní pauza. U Ferrari však nezahálejí - pracuje se jak na voze pro rok 2014, tak pro rok 2015.
"Toto období je vždy milníkem, kdy se začne rozdělovat práce mezi letošní auto a to pro příští sezónu. Pracujeme na obou projektech a hodně sil je vkládáno do zlepšení letošního monopostu, zatímco se pracuje i na voze pro rok 2015," uvedl pro oficiální stránky Ferrari.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.