Fernando Alonso pozoruje, jak se jeho Ferrari místo zlepšování polem spíše propadá. Williams jim uniká a zezadu začínají dotírat Force India a McLaren. A mohlo být ještě hůře, nebýt ochlazení před posledním závodem v Německu.
"Získat třetí místo zpátky bude náročné. Není pochyb o tom, že Williams je teď ve formě. Konkurenceschopní jsou už od Kanady, i když tam svůj potenciál ještě moc neukázali," uvádí Alonso.
"Kanada, Rakousko, Silverstone a tady byli mimo náš dosah, takže musíme skutečně odvádět lepší práci, chceme-li s nimi bojovat v šampionátu konstruktérů," burcuje Ferrari, které se po Velké ceně Německa propadlo v pořadí na čtvrté místo za Williams.
Ferrari ale neuniká jen bílý vůz v barvách Martini, zezadu jej ohrožuje Force India a přibližovat se mu začíná i McLaren, který se v posledních závodech dokázal vždy o kousek zlepšit: "Nemůžeme zapomenout na Force Indii a na McLaren - obzvlášť McLaren je teď velmi rychlý."
"V sobotu byli o půl sekundy rychlejší než my, představují tedy také hrozbu zezadu. Musíme pokračovat v práci, zlepšovat se, protože cíl zůstává stejný: získat co nejvíce bodů bude možné a pomoci Ferrari," pokračuje Španěl. Magnussen si v kvalifikaci vyjel druhou řadu, zatímco Alonso skončil až sedmý (více viz analýza sektorů).
Na Hockenheimu byl ale v neděli díky chladnějšímu počasí nakonec konkurenceschopnější a cílem projel jako pátý. "Myslím, že nám chladnější podmínky opravdu pomohly, abych byl upřímný, protože jsem se cítil rychlejší než v sobotu."
Soupeři dosahují větších pokroků než Ferrari, Fernando Alonso vybízí k tvrdé práci (foto: Scuderia Ferrari)
"Být pátý a bojovat s oběma Red Bully bylo něco, co bych si vzhledem k tempu v kvalifikaci jen těžko představil. Tohle bylo pozitivní, ale v Maďarsku... uvidíme. Někdy tam bývá horko, jiny méně. Teď by vzhledem k počasí, které panuje, mohlo i pršet - uvidíme tedy, co nám Maďarsko přinese," dodává pilot Ferrari.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.