Fernando Alonso pozoruje, jak se jeho Ferrari místo zlepšování polem spíše propadá. Williams jim uniká a zezadu začínají dotírat Force India a McLaren. A mohlo být ještě hůře, nebýt ochlazení před posledním závodem v Německu.
"Získat třetí místo zpátky bude náročné. Není pochyb o tom, že Williams je teď ve formě. Konkurenceschopní jsou už od Kanady, i když tam svůj potenciál ještě moc neukázali," uvádí Alonso.
"Kanada, Rakousko, Silverstone a tady byli mimo náš dosah, takže musíme skutečně odvádět lepší práci, chceme-li s nimi bojovat v šampionátu konstruktérů," burcuje Ferrari, které se po Velké ceně Německa propadlo v pořadí na čtvrté místo za Williams.
Ferrari ale neuniká jen bílý vůz v barvách Martini, zezadu jej ohrožuje Force India a přibližovat se mu začíná i McLaren, který se v posledních závodech dokázal vždy o kousek zlepšit: "Nemůžeme zapomenout na Force Indii a na McLaren - obzvlášť McLaren je teď velmi rychlý."
"V sobotu byli o půl sekundy rychlejší než my, představují tedy také hrozbu zezadu. Musíme pokračovat v práci, zlepšovat se, protože cíl zůstává stejný: získat co nejvíce bodů bude možné a pomoci Ferrari," pokračuje Španěl. Magnussen si v kvalifikaci vyjel druhou řadu, zatímco Alonso skončil až sedmý (více viz analýza sektorů).
Na Hockenheimu byl ale v neděli díky chladnějšímu počasí nakonec konkurenceschopnější a cílem projel jako pátý. "Myslím, že nám chladnější podmínky opravdu pomohly, abych byl upřímný, protože jsem se cítil rychlejší než v sobotu."
Soupeři dosahují větších pokroků než Ferrari, Fernando Alonso vybízí k tvrdé práci (foto: Scuderia Ferrari)
"Být pátý a bojovat s oběma Red Bully bylo něco, co bych si vzhledem k tempu v kvalifikaci jen těžko představil. Tohle bylo pozitivní, ale v Maďarsku... uvidíme. Někdy tam bývá horko, jiny méně. Teď by vzhledem k počasí, které panuje, mohlo i pršet - uvidíme tedy, co nám Maďarsko přinese," dodává pilot Ferrari.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.