Francouzský dodavatel pohonných jednotek pro týmy Caterham, Lotus, Red Bull a Toro Rosso - společnost Renault Sport F1, přináší po Velké ceně Německa podrobnější zprávu o výkonech a závadách svých vozů. V Maďarsku, které by jejich motoru mělo vyhovovat mnohem více, očekává první či druhé místo.
Vozy s motorem Renault ve vzrušující Velké ceně Hockenheimu dojely zásluhou Sebastiana Vettela a Daniela Ricciarda na čtvrtém a šestém místě. Oba jezdci Red Bullu po celou dobu bojovali s monoposty Ferrari a Mercedesem Lewise Hamiltona a nakonec získali cenných 20 bodů. Rakouský tým si díky tomu upevnil druhou pozici v šampionátu konstruktérů.
Klíčové body závodu- Sebastian Vettel získává čtvrtou pozici. Úřadující mistr světa se na startu posunul o dvě místa vpřed a tvrdě se pro zajištění 10 bodů bránil útoku Fernanda Alonsa.- Daniel Ricciardo projel cílem jako šestý po skvělé jízdě, kterou se vrátil do závodu. Startoval sice z pátého místa, ale když se vyhýbal kolidujícímu Felipemu Massovi a Kevinovi Magnussenovi, tak se propadl na 15. příčku. Probojoval se přes Räikkönen a Magnussena zpět, svedl těsnou bitvu s Hamiltonem a ke konci s Alonsem.
- Caterham dojel s oběma vozy do cíle: Kobajaši na 16. a Ericsson na 18. místě. Druhý jmenovaný přitom startoval z boxové uličky kvůli porušení pravidel parc fermé.
- Jean-Eric Vergne získal pro Toro Rosso 13. místo, zatímco Daniil Kvjat odstoupil. Rus se přitom až do kolize se Sergiem Pérezem v 9. kole pohyboval v nejlepší desítce. Dostal přitom smyk, zajel pro nové pneumatiky a od té chvíle se pak potýkal s provozem. Problém se zapalováním pohonné jednotky vedl k tomu, že se ve výfucích v 45. vznítilo nespálené palivo. Jeho vůz se vzňal a na místě musel vzdát.
- Pastor Maldonado dojel s Lotusem 12. Romain Grosjean se pohyboval mezi nejlepšími 12, ale ve 27. kole musel kvůli problému s chlazením odstoupit.
Sebastian Vettel před domácími příznivci na Hockenheimu (foto: Infiniti Red Bull)
S lepším využitím nového benzínu Total za prvním či druhým místem v Maďarsku"Byl to fascinující závod s několika bitvami od samotného startu. I když čtvrté místo není výsledkem, který bychom si měli dávat pravidelně za cíl, tak je pozitivní pozorovat, že Red Bully byly ovladatelné a měly přilnavost pro souboje na trati a k vyhrávání pozic," říká Rémi Taffin, šéf traťový činností Renaultu.
"Nový software, který jsme o víkendu nasadili, nám v tomto ohledu pomohl. V Maďarsku, kde by interakce s palivem Total měla být plně zoptimalizována, máme za cíl jej ještě více využít," pokračuje Francouz.
"V krátkodobém horizontu mezi Německem a Maďarskem musíme také pracovat na spolehlivosti, protože o víkendu nešlo vše 100% hladce. Potíže byly relativně drobné, některé však měly velké následky. Nevěříme, že by bylo něco, co by se nedalo opravit, před letní přestávkou však musíme vše zcela vyřešit.
Všichni se už těšíme do Maďarska na okruh, který vyžaduje ovladatelnost a řízení krouticího momentu při nízkých rychlostech spíše než dosahování maximální rychlosti. Věříme, že by měl Energy F1-2014 mnohem více vyhovovat, takže bychom se měli vymanit z rutiny třetích a čtvrtých míst, které jsme v poslední době získávali," věří Taffin.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.