Francouzský dodavatel pohonných jednotek pro týmy Caterham, Lotus, Red Bull a Toro Rosso - společnost Renault Sport F1, přináší po Velké ceně Německa podrobnější zprávu o výkonech a závadách svých vozů. V Maďarsku, které by jejich motoru mělo vyhovovat mnohem více, očekává první či druhé místo.
Vozy s motorem Renault ve vzrušující Velké ceně Hockenheimu dojely zásluhou Sebastiana Vettela a Daniela Ricciarda na čtvrtém a šestém místě. Oba jezdci Red Bullu po celou dobu bojovali s monoposty Ferrari a Mercedesem Lewise Hamiltona a nakonec získali cenných 20 bodů. Rakouský tým si díky tomu upevnil druhou pozici v šampionátu konstruktérů.
Klíčové body závodu- Sebastian Vettel získává čtvrtou pozici. Úřadující mistr světa se na startu posunul o dvě místa vpřed a tvrdě se pro zajištění 10 bodů bránil útoku Fernanda Alonsa.- Daniel Ricciardo projel cílem jako šestý po skvělé jízdě, kterou se vrátil do závodu. Startoval sice z pátého místa, ale když se vyhýbal kolidujícímu Felipemu Massovi a Kevinovi Magnussenovi, tak se propadl na 15. příčku. Probojoval se přes Räikkönen a Magnussena zpět, svedl těsnou bitvu s Hamiltonem a ke konci s Alonsem.
- Caterham dojel s oběma vozy do cíle: Kobajaši na 16. a Ericsson na 18. místě. Druhý jmenovaný přitom startoval z boxové uličky kvůli porušení pravidel parc fermé.
- Jean-Eric Vergne získal pro Toro Rosso 13. místo, zatímco Daniil Kvjat odstoupil. Rus se přitom až do kolize se Sergiem Pérezem v 9. kole pohyboval v nejlepší desítce. Dostal přitom smyk, zajel pro nové pneumatiky a od té chvíle se pak potýkal s provozem. Problém se zapalováním pohonné jednotky vedl k tomu, že se ve výfucích v 45. vznítilo nespálené palivo. Jeho vůz se vzňal a na místě musel vzdát.
- Pastor Maldonado dojel s Lotusem 12. Romain Grosjean se pohyboval mezi nejlepšími 12, ale ve 27. kole musel kvůli problému s chlazením odstoupit.
Sebastian Vettel před domácími příznivci na Hockenheimu (foto: Infiniti Red Bull)
S lepším využitím nového benzínu Total za prvním či druhým místem v Maďarsku"Byl to fascinující závod s několika bitvami od samotného startu. I když čtvrté místo není výsledkem, který bychom si měli dávat pravidelně za cíl, tak je pozitivní pozorovat, že Red Bully byly ovladatelné a měly přilnavost pro souboje na trati a k vyhrávání pozic," říká Rémi Taffin, šéf traťový činností Renaultu.
"Nový software, který jsme o víkendu nasadili, nám v tomto ohledu pomohl. V Maďarsku, kde by interakce s palivem Total měla být plně zoptimalizována, máme za cíl jej ještě více využít," pokračuje Francouz.
"V krátkodobém horizontu mezi Německem a Maďarskem musíme také pracovat na spolehlivosti, protože o víkendu nešlo vše 100% hladce. Potíže byly relativně drobné, některé však měly velké následky. Nevěříme, že by bylo něco, co by se nedalo opravit, před letní přestávkou však musíme vše zcela vyřešit.
Všichni se už těšíme do Maďarska na okruh, který vyžaduje ovladatelnost a řízení krouticího momentu při nízkých rychlostech spíše než dosahování maximální rychlosti. Věříme, že by měl Energy F1-2014 mnohem více vyhovovat, takže bychom se měli vymanit z rutiny třetích a čtvrtých míst, které jsme v poslední době získávali," věří Taffin.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.