Francouzský dodavatel pohonných jednotek pro týmy Caterham, Lotus, Red Bull a Toro Rosso - společnost Renault Sport F1, přináší po Velké ceně Německa podrobnější zprávu o výkonech a závadách svých vozů. V Maďarsku, které by jejich motoru mělo vyhovovat mnohem více, očekává první či druhé místo.
Vozy s motorem Renault ve vzrušující Velké ceně Hockenheimu dojely zásluhou Sebastiana Vettela a Daniela Ricciarda na čtvrtém a šestém místě. Oba jezdci Red Bullu po celou dobu bojovali s monoposty Ferrari a Mercedesem Lewise Hamiltona a nakonec získali cenných 20 bodů. Rakouský tým si díky tomu upevnil druhou pozici v šampionátu konstruktérů.
Klíčové body závodu- Sebastian Vettel získává čtvrtou pozici. Úřadující mistr světa se na startu posunul o dvě místa vpřed a tvrdě se pro zajištění 10 bodů bránil útoku Fernanda Alonsa.- Daniel Ricciardo projel cílem jako šestý po skvělé jízdě, kterou se vrátil do závodu. Startoval sice z pátého místa, ale když se vyhýbal kolidujícímu Felipemu Massovi a Kevinovi Magnussenovi, tak se propadl na 15. příčku. Probojoval se přes Räikkönen a Magnussena zpět, svedl těsnou bitvu s Hamiltonem a ke konci s Alonsem.
- Caterham dojel s oběma vozy do cíle: Kobajaši na 16. a Ericsson na 18. místě. Druhý jmenovaný přitom startoval z boxové uličky kvůli porušení pravidel parc fermé.
- Jean-Eric Vergne získal pro Toro Rosso 13. místo, zatímco Daniil Kvjat odstoupil. Rus se přitom až do kolize se Sergiem Pérezem v 9. kole pohyboval v nejlepší desítce. Dostal přitom smyk, zajel pro nové pneumatiky a od té chvíle se pak potýkal s provozem. Problém se zapalováním pohonné jednotky vedl k tomu, že se ve výfucích v 45. vznítilo nespálené palivo. Jeho vůz se vzňal a na místě musel vzdát.
- Pastor Maldonado dojel s Lotusem 12. Romain Grosjean se pohyboval mezi nejlepšími 12, ale ve 27. kole musel kvůli problému s chlazením odstoupit.
Sebastian Vettel před domácími příznivci na Hockenheimu (foto: Infiniti Red Bull)
S lepším využitím nového benzínu Total za prvním či druhým místem v Maďarsku"Byl to fascinující závod s několika bitvami od samotného startu. I když čtvrté místo není výsledkem, který bychom si měli dávat pravidelně za cíl, tak je pozitivní pozorovat, že Red Bully byly ovladatelné a měly přilnavost pro souboje na trati a k vyhrávání pozic," říká Rémi Taffin, šéf traťový činností Renaultu.
"Nový software, který jsme o víkendu nasadili, nám v tomto ohledu pomohl. V Maďarsku, kde by interakce s palivem Total měla být plně zoptimalizována, máme za cíl jej ještě více využít," pokračuje Francouz.
"V krátkodobém horizontu mezi Německem a Maďarskem musíme také pracovat na spolehlivosti, protože o víkendu nešlo vše 100% hladce. Potíže byly relativně drobné, některé však měly velké následky. Nevěříme, že by bylo něco, co by se nedalo opravit, před letní přestávkou však musíme vše zcela vyřešit.
Všichni se už těšíme do Maďarska na okruh, který vyžaduje ovladatelnost a řízení krouticího momentu při nízkých rychlostech spíše než dosahování maximální rychlosti. Věříme, že by měl Energy F1-2014 mnohem více vyhovovat, takže bychom se měli vymanit z rutiny třetích a čtvrtých míst, které jsme v poslední době získávali," věří Taffin.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.