Valtterimu Bottasovi po třech pódiích v řadě za sebou roste chuť: ještě letos by chtěl nějaký ten závod vyhrát.
"Myslím, že dnes jsme získali maximální výsledek. Vše jsme udělali perfektně a dokázali za sebou Lewise ke konci udržet, což nám zajistilo několik bodů navíc. V budoucnu ale rozhodně máme za cíl více, tohle není maximum," popisuje rozjetý Bottas.
"Jsem šťastný, že můžu být u toho. Loni jsme nemohli očekávat, že budeme třikrát za sebou na pódiu, ale teď ano. Máme na to balík a všechno to jde na vrub tvrdé práce. Vždy si musíme dávat vyšší cíle. Samozřejmě to je příjemné být potřetí v řadě na pódiu, ale teď je našim cílem více," vysvětluje finský pilot Williamsu.
Ve Velké ceně Německa odolal rychle se přibližujícímu Hamiltonovi na super-měkké směsi, ta mu ale odešla a Bottas druhé místo udržel: "Lewis mi byl už blízko, ale zastavil a já jsem v tu chvíli věděl, že zbývá ještě přibližně 20 kol. Věděl jsem, že to ke konci bude těsné.
Na nové sadě pneumatik a s 20 zbývajícími koly mohl ztrátu způsobenou zastávkou dohnat, což se mu také povedlo, a několik posledních kol jezdil těsně za mnou. Pro mě bylo jen opravdu důležité dobře vyjíždět na rovinky s DRS, tedy ze zatáčky č. 1 a zatáček 2/3, a vždy co brzdit co nejpozději do vlásenky na konci rovinky."
Valtteri Bottas odolává atakům Lewise Hamiltona v závěruVelké ceny Německa (foto: Williams F1 Team)
"Také jsem hovořil s týmem a dostalo se mi veškeré podpory od inženýrů, abych dostal ty správné módy motoru pro obranu," dodává Bottas, který získal pro Williams 300. pódium v historii, připsal si dalších 18 bodů a upevnil pátou příčku v šampionátu před Sebastianem Vettelem.Na Fernanda Alonsa před sebou ztrácí už jen 6 bodů, svému týmu však pomohl v hodnocení konstruktérů po závodě na Hockenheimu Ferrari přeskočit.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.