Poté, co se Sauber Adriana Sutila v poslední zatáčce roztočil a zůstal stát na cílové rovince 20 kol před koncem Velké ceny Německa, očekával Mercedes s Lewisem Hamiltonem výjezd safety caru.
Sutil měl neovladatelný vůz - místo postupného zrychlování plynový pedál rozlišoval jen dva stavy: naplno sešlápnuto nebo nic, což skončilo smykem a odstavením vozu uprostřed dráhy. Ředitelství závodu ale zpomalovací vozidlo na trať nepovolalo. To Hamiltona naštvalo, protože ten na to vsadil a rychle zamířil do boxů ve snaze pak bojovat o vítězství.
K mechanikům pro poslední čerstvou sadu své super-měkké směsi tedy zajel o tři kola dříve, než měl v plánu: musel pak na ní vydržet 17 kol, což bylo příliš. Ke konci mu už odcházely a nebyl s to zdolat ani druhého Bottase na Williamsu (viz přehled pneumatikových strategií a zastávek).
"Ve skutečnosti měl safety car vyjet. Kdo to kdy viděl, aby auto zůstalo několik kol uprostřed dráhy a safety car se neobjevil... ale víte proč," uvádí Hamilton sarkasticky v rozhovoru pro Sky s odkazem na výhru domácího pilota Rosberga. "V takových situacích by jinak safety car normálně vyjel."
Jeho týmový kolega naopak rozhodnutí komisařů uvítal a dojel si pro své letošní čtvrté vítězství: "Měl jsem trochu obavy, protože safety car by nebyl ideální. Bylo ale skvělé, že jej nepovolali," pochvaloval si Rosberg.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.