Pastor Maldonado bude v sezoně 2015 pokračovat u týmu Lotus. Dnes večer to potvrdil šéf týmu, Gérard Lopez. Vítěz GP Španělska 2012 se k týmu připojil před startem letošní sezony po třech letech u Williamsu. Tým se díky tomu může těšit podpoře od společnosti PDVSA, avšak Venezuelan ještě nedokázal získat bod.
Ale Lopez věří, že Maldonado má v tým důvěru i přesto, že dosavadní průběh sezony je zklamáním. "Nechci o tom moc mluvit, ale máme půlku sezony a já mohu potvrdit 50 % naší jezdecké sestavy pro rok 2015 díky tomu, že Pastor s námi zůstává i pro sezonu 2015," řekl Gérard Lopez.
"I přes obtíže, které nás zatím provázejí, Pastor rozpoznal opravdový potenciál našeho týmu a my jako tým jsme rozpoznali jeho potenciál jako jezdce. Společně dosáhneme skvělých věcí," pokračuje. Nejisté je naopak setrvání Romaina Grosjeana v týmu, avšak Lopez vyzdvihuje snahu obou svých jezdců v sezoně 2014.
"Oba, Romain i Pastor, zůstávají pozitivní a plně koncentrovaní. To je velké povzbuzení pro tým. Znají úsilí, které je třeba k dosažení úspěchů a oba pracují tak tvrdě jako nikdy, aby zajistili, že se dokážeme vyrovnat s problémy a z každé příležitosti vytěžíme maximum. Romain si sílu Enstone moc dobře uvědomuje. V předešlých dvou letech se vždy s naším vozem postavil na podium."
Uvidíme u Lotusu příští rok stejnou sestavu? (foto: Lotus F1 Team)
Grosjean odmítá, že by po silné druhé polovině loňské sezony a letošních dvou dojezdech na bodovaných místech s nekonkurenceschopným Lotusem poutal pozornost ostatních týmů. Lopez však už v minulosti přiznal, že se o něj jiné týmy zajímají. "Nevím," odpověděl Francouz na přímý dotaz, jestli zůstane i příští rok v Lotusu, po kvalifikaci v Německu.
"Mým plánem je vyhrávat závody s týmem, který mi bude schopný dát auto, které bude mít na vítězství. Budoucnost je otevřená. Jasně, sice zde mohou nastat jisté změny, které zlepší výkonnost, ale na vítězství to zatím stačit nebude," zakončil Romain.
Nedávno se také vyrojily zprávy, že bude Lotus od příští sezony používat pohonné jednotky Mercedes. Lopez zatím tuto změnu nekomentoval, ale řekl, že "nás čekají dobré věci". Příchod motorů Mercedes, které hrají momentálně prim, by mohl přesvědčit Grosjeana, aby setrval.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.