HOCKENEHIM - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI; Co bližšího nám o rychlosti vozů prozrazují časy z jednotlivých sektorů a maximální rychlosti?
Okruh se skládá ze dvou rychlých sektorů a posledního technického s pomalými a středně rychlými zatáčkami. FIA hned na začátek prvního sektoru za první zatáčku přidala krátkou DRS zónu, po ní se prudce brzdí do zatáčky č. 2.
Zde je důležité mít dobře vyvážený vůz, aby při rychlé změně nebyl narušen výjezd do dlouhého druhého sektoru a na 1,1 km dlouhou rovinku, na níž se nachází druhá DRS zóna. Před prudkým brzděním do vlásenky č. 6 se měří maximální rychlosti (speed trap). Třetí, nejkratší a nejpomalejší sektor začíná před pravotočivou 12. zatáčkou
Více technických informací o Hockenheimringu včetně jeho výzev najdete zde.
Mapa okruhu (zdroj: FIA)
Rosberg před svými domácími fanoušky získal za vysokých teplot (dráha 57 °C) letošní páté pole-position, zatímco Hamilton kvůli selhání pravého předního brzdového kotouče Brembo havaroval a musel odstoupit. Němec pak vládl v prvním i třetím sektoru.
V Q3 se zlepšili všichni piloti a velmi dobře zajely oba Williamsy, které se seřadily hned za vedoucím Mercedesem. Zejména Bottas záři, zajel dokonce absolutně nejrychlejší druhý sektor s onou dlouhou rovinkou. Vozu FW36, jehož aerodynamika produkuje relativně velmi nízký odpor, rovné úseky sedí, navíc je poháněný nejlepší pohonnou jednotkou v poli.
V poslední části kvalifikace navíc hned šest pilotů dokázalo poskládat všechny své nejlepší sektory do jednoho kola, teoreticky se mohli zlepšit pouze Rosberg (o 0,005 s), Vettel (o 0,111 s), Kvjat (o 0,011 s) a Hülkenberg (0,015 s).
Mladý Rus s Toro Rosso podal také vynikající výkon, zastínil tak svého zkušenějšího kolegu Vergneho, jenž vypadl už v Q2 - k postupu mu scházelo 0,124 s. Dobrou formu demonstroval další mladík - Magnussen s McLarenem, jenž si nečekaně vyjel dokonce druhou řadu před oběma Red Bully a Alonsem. Buttonovi nadělil půl sekundy pouze ve třetím krátkém sektoru.
Pokud by Ricciardo zajel tak dobře třetí sektor, jako jeho týmový kolega Vettel, mohl být před McLarenem. Totéž platí o Vettelovi v prvním sektoru - oba ale jezdili s odlišným nastavením: německý mistr světa volil o něco více přítlaku, z čehož těžil právě v té pomalé poslední části, Australan preferoval vyšší rychlost na rovinkách.
Přehled nejrychlejších sektorů a jejich součtu
Pokud jde o maximální rychlosti, panovaly na rovinkách opět vozy s Mercedesy za zády - patří jim první čtyři místa. Pomalu, ale jistě, se zlepšuje Renault: Vergne dosáhl páté nejvyšší rychlosti a nechal za sebou Force Indii, Mercedes i oba McLareny. Francouzský výrobce si minulý týden v Silverstone otestoval nový software pro management energie a na Hockenheimu jej úspěšně nasadil u všech zákazníků.
Před Magnussenem skončil i Ricciardo s Red Bullem, vozy s Wokingu ale použily nové zadní křídlo a vsadily na vyšší přítlak. S novinkami jsou spokojeni, všechny fungují. Závodní ředitel Eric Boullier si dnes pochvaloval korelaci dat z dráhy i směr, kterým se McLaren ubírá: postupné zvyšování přítlaku i konkurenceschopnosti.
Nadále pokulhává Ferrari: jeho výkonnost i další parametry jsou slabší. Nejvyšších maximálních rychlostí s ním dosáhly Marussie, ale i tak to bylo až slabé 12. a 13. místo s více než 10km/h deficitem na Mercedes.
V sobotu mírně pohořely Lotusy, které zřejmě nejvíce doplatili na zákaz FRICu - také jej používají nejdéle, jak přiznávají v dnešních prohlášeních (viz zde). Naopak situace kolem vynucené změny zavěšení nejvíce prospěla zřejmě Sauberu - Gutiérrez byl dokonce rychlejší než oba Lotusy.
Maximální rychlosti na konci sektorů a tzv. "speed trap" (v km/h)
Pneumatiky a strategiePřed závodem se nejvíce hovoří o počasí - horko by totiž mohly v neděli vystřídat bouřky, což by mohlo ovlivnit pořadí i strategie - týmům, kterým se dnes podařilo ušetřit pneumatiky, z nich možná nebudou moci těžit.
Super-měkká pneumatika dnes byla o sekundu rychlejší než měkká, pokud jde o ty mokré, které budou muset možná použít, tak na nich nemají na Hockenheimu dostatek dat - Velká cena Německa by proto mohla mít zajímavý náboj.
Vypsána je na 67 kol, papírově by měla být nejrychlejší dvouzastávková strategie, která ale není o moc rychlejší než třízastávková. Rozhodnutí padne v závislosti na degradaci a rychlosti opotřebení pneumatik, přičemž na obojí mají vliv teploty dráhy či provoz, do kterého se jezdci dostanou.
Ideální by měla být po startu na super-měkkých strategie s přezutím na super-měkké v 18. kole a na měkké v 38. kole.
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.