KVALIFIKACE ; HOCKENHEIM - Pole position doma získává Nico Rosberg, který maximálně využil příležitost. U Mercedesu panuje smíšená nálada. Lewis Hamilton totiž těžce narazil do bariéry poté, co na jeho Mercedesu selhaly brzdy a odstartuje patnáctý. Velmi dobrý výkon předvedli Williamsy.
Týmy se v Německu potýkají s nejvyššími teplotami letos vůbec. Trať má aktuálně 55 °C, teplota vzduchu je 33 °C. U Ferrari mechanici vyměnili Räikkönenovi palivové čerpadlo a Fin je připraven na kvalifikaci.
První část kvalifikace:Na konci boxové uličky na zelené světlo čeká Jules Bianchi v Marussii. Caterham pracuje na Ericssonově voze, problém je s hydraulikou a je otázkou, zda ho stihnou vyslat na trať. Na trať vyrazili Massa, Button, Hülkenberg, Sutil, Gutiérrez, Magnussen, Vergne a Pérez. První časy jsou 1:19, 1:20. Na čele po pěti minutách Magnussen (1:19,379).
Hamilton jde do čela s časem 1:18,683. Rosberg probrzdil a vyjel mimo trať (zatáčka 8 u stadionu), tým mu však řekl, ať dál pokračuje naplno a vypustí až další kolo. Velmi dobře vypadají Williamsy. A Rosberg dělá další chybu, v zatáčce č.2, kde vyjel do únikové zóny.
A je potvrzeno, že Ericsson do kvalifikace vůbec nevyjede. Bottas zajíždé o půl sekundy rychleji než Hamilton (čas. 1:18,215) a to na měkké sadě pneumatik! Pořadí Bottas, Hamilton, Massa, Alonso, Vettel.
Hamiltonovi selhávají brzdy a se svým Mercedesem ve velké rychlosti naráží do bariéry v Sachskurve. Rána to byla pořádná, avšak Hamilton hlásí, že je v pořádku a že nefungovaly brzy a míří do medical centra. Kvalifikace je zastavena červenou vlajkou. Z opakovaných záběrů je vidět, že zadní brzdy nepracovaly a přední se zablokovaly.
12:19 Mercedes je odklizen, kvalifikace pokračuje.
Rosberg je první, kdo míří na trať. Rosberg, Magnussen, Räikkönen, Button, Kvjat, Pérez - všichni na super-měkké sadě pneu. Rosberg zajíždí nejrychlejší čas: 1:17,631, nejrychlejší čas víkendu!
Druhý Bottas ztrácí půl sekundy, jeho týmový kolega se propadal polem a tým jej vyslal na trať znovu na super měkké sadě. Ricciardo se řadí na druhé místo, Vettel je doplňuje na třetím místě.
Všichni na super-měkké, jen Bottas zůstal v garáži a je čtvrtý a Hamilton, který havaroval na měkké sadě. Grosjean se zlepšuje a odsouvá tak mezi nepostupující Sutila.
Mercedes hlásí, že je Hamilton zpět z medical centra, je trošku otřesen, ale v pořádku. Nyní pracují na zjištění příčin problému.
Nepostupující: Sutil, Bianchi, Maldonado, Kobajaši, Chilton, Ericsson (nevyjel)
Druhá část kvalifikace:První na trať až po chvíli vyráží Nico Hülkenberg. Připojuje se k němu Pérez a vyráží i Bottas. Mercedes potvrzuje, že za nehodou stojí pravý přední brzdový kotouč. Do čela jde Bottas: 1:17,353, brzy jej však o 0,244s překonává Nico Rosberg. Za nimi Massa, Alonso, Ricciardo, který ztrácí 0,880s.
Dobré kolo zajíždí Kevin Magnussen, řadí se na čtvrté místo, zatím si jeho týmový kolega z McLarnu, Jenson Button stěžuje na provoz a zdržení kvůli Lotusu. Na třetí místo se dostává Vettel. Räikkönen aktuálně jedenáctý a ve svém rychlém kole probrzdil a zdá se, že se do Q3 nedostane.
Zlepšit se nedokázal ani Jenson Button, je desátý. Pérez však svým časem odsunuje Brita mimo první desítku. Force India má tedy oba vozy v top 10! Na čele Mercedes a Williamsy. Räikkönen a Button byli o 0,4s pomalejší než jejich týmoví kolegové. Spokojen je i Vergne (9. místo)
Nepostupující: Button, Räikkönen, Guttiérez, Grosjean, Hamilton (po nehodě nevyjel)
Třetí část kvalifikace:První na trať vyrážejí Force Indie. Vyjel také Rosberg a udává tempo: 1:16,540s. Bude někdo schopen odpovědět? Co Williamsy? Zatím druhý Bottas ztrácí půl sekundy. Alonso se řadí na šesté místo.
Pořadí: Rosberg, Bottas, Massa, Vettel, Magnussen, Ricciardo, Alonso, Kvjat, Hülkenberg, Pérez. Zbávají čtyři minuty. Všichni na trati a zlepšují své časy. Bottas, který na Hockeheimu nikdy nezávodil, se zlepšuje, avšak ani to nestačí na čas Nica Rosberga, ztráci dvě desetiny. Sám Rosberg už svůj čas nezlepšuje, pole position si však udržel. Alonso sedmý.
Pole position tedy doma získává Rosberg (i Mercedes).
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.