KVALIFIKACE ; HOCKENHEIM - Pole position doma získává Nico Rosberg, který maximálně využil příležitost. U Mercedesu panuje smíšená nálada. Lewis Hamilton totiž těžce narazil do bariéry poté, co na jeho Mercedesu selhaly brzdy a odstartuje patnáctý. Velmi dobrý výkon předvedli Williamsy.
Týmy se v Německu potýkají s nejvyššími teplotami letos vůbec. Trať má aktuálně 55 °C, teplota vzduchu je 33 °C. U Ferrari mechanici vyměnili Räikkönenovi palivové čerpadlo a Fin je připraven na kvalifikaci.
První část kvalifikace:Na konci boxové uličky na zelené světlo čeká Jules Bianchi v Marussii. Caterham pracuje na Ericssonově voze, problém je s hydraulikou a je otázkou, zda ho stihnou vyslat na trať. Na trať vyrazili Massa, Button, Hülkenberg, Sutil, Gutiérrez, Magnussen, Vergne a Pérez. První časy jsou 1:19, 1:20. Na čele po pěti minutách Magnussen (1:19,379).
Hamilton jde do čela s časem 1:18,683. Rosberg probrzdil a vyjel mimo trať (zatáčka 8 u stadionu), tým mu však řekl, ať dál pokračuje naplno a vypustí až další kolo. Velmi dobře vypadají Williamsy. A Rosberg dělá další chybu, v zatáčce č.2, kde vyjel do únikové zóny.
A je potvrzeno, že Ericsson do kvalifikace vůbec nevyjede. Bottas zajíždé o půl sekundy rychleji než Hamilton (čas. 1:18,215) a to na měkké sadě pneumatik! Pořadí Bottas, Hamilton, Massa, Alonso, Vettel.
Hamiltonovi selhávají brzdy a se svým Mercedesem ve velké rychlosti naráží do bariéry v Sachskurve. Rána to byla pořádná, avšak Hamilton hlásí, že je v pořádku a že nefungovaly brzy a míří do medical centra. Kvalifikace je zastavena červenou vlajkou. Z opakovaných záběrů je vidět, že zadní brzdy nepracovaly a přední se zablokovaly.
12:19 Mercedes je odklizen, kvalifikace pokračuje.
Rosberg je první, kdo míří na trať. Rosberg, Magnussen, Räikkönen, Button, Kvjat, Pérez - všichni na super-měkké sadě pneu. Rosberg zajíždí nejrychlejší čas: 1:17,631, nejrychlejší čas víkendu!
Druhý Bottas ztrácí půl sekundy, jeho týmový kolega se propadal polem a tým jej vyslal na trať znovu na super měkké sadě. Ricciardo se řadí na druhé místo, Vettel je doplňuje na třetím místě.
Všichni na super-měkké, jen Bottas zůstal v garáži a je čtvrtý a Hamilton, který havaroval na měkké sadě. Grosjean se zlepšuje a odsouvá tak mezi nepostupující Sutila.
Mercedes hlásí, že je Hamilton zpět z medical centra, je trošku otřesen, ale v pořádku. Nyní pracují na zjištění příčin problému.
Nepostupující: Sutil, Bianchi, Maldonado, Kobajaši, Chilton, Ericsson (nevyjel)
Druhá část kvalifikace:První na trať až po chvíli vyráží Nico Hülkenberg. Připojuje se k němu Pérez a vyráží i Bottas. Mercedes potvrzuje, že za nehodou stojí pravý přední brzdový kotouč. Do čela jde Bottas: 1:17,353, brzy jej však o 0,244s překonává Nico Rosberg. Za nimi Massa, Alonso, Ricciardo, který ztrácí 0,880s.
Dobré kolo zajíždí Kevin Magnussen, řadí se na čtvrté místo, zatím si jeho týmový kolega z McLarnu, Jenson Button stěžuje na provoz a zdržení kvůli Lotusu. Na třetí místo se dostává Vettel. Räikkönen aktuálně jedenáctý a ve svém rychlém kole probrzdil a zdá se, že se do Q3 nedostane.
Zlepšit se nedokázal ani Jenson Button, je desátý. Pérez však svým časem odsunuje Brita mimo první desítku. Force India má tedy oba vozy v top 10! Na čele Mercedes a Williamsy. Räikkönen a Button byli o 0,4s pomalejší než jejich týmoví kolegové. Spokojen je i Vergne (9. místo)
Nepostupující: Button, Räikkönen, Guttiérez, Grosjean, Hamilton (po nehodě nevyjel)
Třetí část kvalifikace:První na trať vyrážejí Force Indie. Vyjel také Rosberg a udává tempo: 1:16,540s. Bude někdo schopen odpovědět? Co Williamsy? Zatím druhý Bottas ztrácí půl sekundy. Alonso se řadí na šesté místo.
Pořadí: Rosberg, Bottas, Massa, Vettel, Magnussen, Ricciardo, Alonso, Kvjat, Hülkenberg, Pérez. Zbávají čtyři minuty. Všichni na trati a zlepšují své časy. Bottas, který na Hockeheimu nikdy nezávodil, se zlepšuje, avšak ani to nestačí na čas Nica Rosberga, ztráci dvě desetiny. Sám Rosberg už svůj čas nezlepšuje, pole position si však udržel. Alonso sedmý.
Pole position tedy doma získává Rosberg (i Mercedes).
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.