3. TRÉNINK ; HOCKENHEIM - Ve třetím tréninku opět nejrychlejší Mercedesy. Nico Rosberg s náskokem na Hamiltona, za nimi Ferrari a Williamsy. Red Bull ztrácel.
V Německu je horko, teplota 29°C. Včera bez FRICu byl opět nejrychlejší Mercedes, avšak spoupeři se jim dle všeho přiblížili.
Pozitivnější nálada panuje u Red Bullu, který předpokládá další zlepšení a přiblížení se Mercedesu. Lépe vypadala i forma Ferrari. Novinky jsou v táboře McLarenu. Tým mění nastavení poměru převodových stupňů! Tato změna byla schválena FIA.
Co se návštěvnosti týče - ta včera nebyla valná. Dnes je to lepší, ale většina fanoušků se zatím schovává ve stínu.
Třetí trénink začíná. Většina pilotů hned vyráží na trať do svých instalačních kol. Jako první zajíždí měřený čas Nico Rosberg (1:21,343). Po pár minutách jej však překonává Kevin Magnussen (1:20,034). Po deseti minutách jsme na trati neviděli pouze oba vozy Force Indie.
Mercedes jde do čela, Rosberg před Magnussenem o 0,011s. A svá instalační kola zajíštějí i Pérez a Hülkenberg. Po chvíli se zlepšuje i Magnussen, který jde opět do čela (1:19,878).
Force Indie se řadí na třetí a čtvrté místo. Ferrari, Williams i Red Bull zatím bez časů. Hamilton aktuálně osmý, avšak tým jej rádiem upozorňuje, že má mít na paměti jiný program co se paliva týče, takže jeho časy rozhodně nejsou reprezentativní.
Valtteri Bottas zajíždí první měřený čas a hned jde do vedení (1:19,259). Po dvaceti je to minutách nejrychlejší čas, který ale zaostává za včerejším maximem Hamiltona o zhruba sekundu. Na druhé místo se řadí Felipe Massa a první měřené kolo zajíždí i Vettel - stačí na čtvrté místo.
Bez času zatím Ricciardo a Alonso. Jeho týmový kolega Räikkönen se posunul na třetí místo a na nejrchlejšího ztrácí 0,777. Fin má však problém s palivovým systémem a je zavolán do boxů a mechanici na tom pracují.
Podle Hülkenberga je dnes auto lepší než včera, avšak stěžuje si na nedotáčivost, zvlášť v posledním sektoru. Alonso se svým prvním časem dne řadí na sedmé místo, Ricciardo na třetí, ale jen než svůj čas zlepšil Rosberg.
Pořadí po půl hodině: Bottas, Massa, Rosberg, Ricciardo, Räikkönen, Magnussen, Vettel, Alonso, Vergne, Hamilton, Pérez, Hülkenberg
Räikkönen je zpět na trati, jeho nádrž je naplněna a Fin jako první přezouvá na super-měkkou sadu pneumatik a jde na první místo s časem 1.18,842. Button se trápí s nedotáčivostí, ve druhé zatáčce probrzdil. Do hodin se dostal Alonso. Hamilton aktuálně šestý.
Ricciardo si stěžuje, že při nižších rychlostech na vjezdu do zatáček je auto nedotáčivé a chybí mu přítak v zadní části vozu. Co se strategie týče, zdá se zítřejší závod jako třízastávkový, případně douzastávkový.
Zbývá něco přes patnáct minut a Räikkönen stále jediný na super-měkké sadě. Časy se tak ještě budou zajisté měnit. Aktuálně je však tabulka časů beze změn. Grosjean si stěžuje, že má potíže se zatáčením do zatáčky 12 a 13. Vegne si stěžuje na brzdy a podle doporučení týmu se má stáhnout.
Bude rozhodně zajímavé sledovat počínání Mercedesu, který volí rozdílné přístupy a uvidíme, jakou zvolí strategii. Zbývá 10 mínut, ale na trati je víceméně ticho. Alonso zajíždí svá kola na super-měkké sadě a řadí se na první místo (1:18,384).
Mechanici Ferrari dál pracují na voze Räikkönena a zdá se, že Fin už nevyjede. Další nepříliš povedený začátek víkendu pro Icemana. Do čela jde Nico Rosberg (1:17,779). Magnussen jde na čtvrté místo. A jak se povede na měkčí z obou sad Williamsům? Zařadili se na třetí a čtvrté místo.
Co ještě ukáže Hamilton a Red Bully? Button si stěžuje na brzy. Hamilton jde na druhé místo, na svého týmového kolegu ztrácí šest desetin. Stěžoval si však na vibrace na této sadě pneumatik. Ricciardo je sedmý. Trénink končí. Rosberg se jako jediný dostal pod 1:18s.
Počty ujetých kol
Nico Rosberg (Mercedes) 24 Lewis Hamilton (Mercedes) 20 Fernando Alonso (Ferrari) 11 Felipe Massa (Williams) 18 Vallteri Bottas (Williams) 19 Kevin Magnussen (McLaren) 16 Daniel Ricciardo (Red Bull) 13 Kimi Räikkönen (Ferrari) 8 Sebastian Vettel (Red Bull) 17 Nico Hülkenberg (Force India) 19 Daniil Kvjat (Toro Rosso) 19 Jean-Eric Vernge (Toro Rosso) 20 Jenson Button (McLaren) 15 Sergio Pérez (Force India) 21 Esteban Guttiérez (Sauber) 23 Romain Grosjean (Lotus) 23 Jules Bianchi (Marussia) 21 Pastor Maldonado (Lotus) 19 Adrian Sutil (Sauber) 6 Kamuj Kobajaši (Caterham) 21 Marcus Ericsson (Caterham) 14 Max Chilton (Marussia) 7
Přehled všech časů: zde (PDF).
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.