3. TRÉNINK ; HOCKENHEIM - Ve třetím tréninku opět nejrychlejší Mercedesy. Nico Rosberg s náskokem na Hamiltona, za nimi Ferrari a Williamsy. Red Bull ztrácel.
V Německu je horko, teplota 29°C. Včera bez FRICu byl opět nejrychlejší Mercedes, avšak spoupeři se jim dle všeho přiblížili.
Pozitivnější nálada panuje u Red Bullu, který předpokládá další zlepšení a přiblížení se Mercedesu. Lépe vypadala i forma Ferrari. Novinky jsou v táboře McLarenu. Tým mění nastavení poměru převodových stupňů! Tato změna byla schválena FIA.
Co se návštěvnosti týče - ta včera nebyla valná. Dnes je to lepší, ale většina fanoušků se zatím schovává ve stínu.
Třetí trénink začíná. Většina pilotů hned vyráží na trať do svých instalačních kol. Jako první zajíždí měřený čas Nico Rosberg (1:21,343). Po pár minutách jej však překonává Kevin Magnussen (1:20,034). Po deseti minutách jsme na trati neviděli pouze oba vozy Force Indie.
Mercedes jde do čela, Rosberg před Magnussenem o 0,011s. A svá instalační kola zajíštějí i Pérez a Hülkenberg. Po chvíli se zlepšuje i Magnussen, který jde opět do čela (1:19,878).
Force Indie se řadí na třetí a čtvrté místo. Ferrari, Williams i Red Bull zatím bez časů. Hamilton aktuálně osmý, avšak tým jej rádiem upozorňuje, že má mít na paměti jiný program co se paliva týče, takže jeho časy rozhodně nejsou reprezentativní.
Valtteri Bottas zajíždí první měřený čas a hned jde do vedení (1:19,259). Po dvaceti je to minutách nejrychlejší čas, který ale zaostává za včerejším maximem Hamiltona o zhruba sekundu. Na druhé místo se řadí Felipe Massa a první měřené kolo zajíždí i Vettel - stačí na čtvrté místo.
Bez času zatím Ricciardo a Alonso. Jeho týmový kolega Räikkönen se posunul na třetí místo a na nejrchlejšího ztrácí 0,777. Fin má však problém s palivovým systémem a je zavolán do boxů a mechanici na tom pracují.
Podle Hülkenberga je dnes auto lepší než včera, avšak stěžuje si na nedotáčivost, zvlášť v posledním sektoru. Alonso se svým prvním časem dne řadí na sedmé místo, Ricciardo na třetí, ale jen než svůj čas zlepšil Rosberg.
Pořadí po půl hodině: Bottas, Massa, Rosberg, Ricciardo, Räikkönen, Magnussen, Vettel, Alonso, Vergne, Hamilton, Pérez, Hülkenberg
Räikkönen je zpět na trati, jeho nádrž je naplněna a Fin jako první přezouvá na super-měkkou sadu pneumatik a jde na první místo s časem 1.18,842. Button se trápí s nedotáčivostí, ve druhé zatáčce probrzdil. Do hodin se dostal Alonso. Hamilton aktuálně šestý.
Ricciardo si stěžuje, že při nižších rychlostech na vjezdu do zatáček je auto nedotáčivé a chybí mu přítak v zadní části vozu. Co se strategie týče, zdá se zítřejší závod jako třízastávkový, případně douzastávkový.
Zbývá něco přes patnáct minut a Räikkönen stále jediný na super-měkké sadě. Časy se tak ještě budou zajisté měnit. Aktuálně je však tabulka časů beze změn. Grosjean si stěžuje, že má potíže se zatáčením do zatáčky 12 a 13. Vegne si stěžuje na brzdy a podle doporučení týmu se má stáhnout.
Bude rozhodně zajímavé sledovat počínání Mercedesu, který volí rozdílné přístupy a uvidíme, jakou zvolí strategii. Zbývá 10 mínut, ale na trati je víceméně ticho. Alonso zajíždí svá kola na super-měkké sadě a řadí se na první místo (1:18,384).
Mechanici Ferrari dál pracují na voze Räikkönena a zdá se, že Fin už nevyjede. Další nepříliš povedený začátek víkendu pro Icemana. Do čela jde Nico Rosberg (1:17,779). Magnussen jde na čtvrté místo. A jak se povede na měkčí z obou sad Williamsům? Zařadili se na třetí a čtvrté místo.
Co ještě ukáže Hamilton a Red Bully? Button si stěžuje na brzy. Hamilton jde na druhé místo, na svého týmového kolegu ztrácí šest desetin. Stěžoval si však na vibrace na této sadě pneumatik. Ricciardo je sedmý. Trénink končí. Rosberg se jako jediný dostal pod 1:18s.
Počty ujetých kol
Nico Rosberg (Mercedes) 24 Lewis Hamilton (Mercedes) 20 Fernando Alonso (Ferrari) 11 Felipe Massa (Williams) 18 Vallteri Bottas (Williams) 19 Kevin Magnussen (McLaren) 16 Daniel Ricciardo (Red Bull) 13 Kimi Räikkönen (Ferrari) 8 Sebastian Vettel (Red Bull) 17 Nico Hülkenberg (Force India) 19 Daniil Kvjat (Toro Rosso) 19 Jean-Eric Vernge (Toro Rosso) 20 Jenson Button (McLaren) 15 Sergio Pérez (Force India) 21 Esteban Guttiérez (Sauber) 23 Romain Grosjean (Lotus) 23 Jules Bianchi (Marussia) 21 Pastor Maldonado (Lotus) 19 Adrian Sutil (Sauber) 6 Kamuj Kobajaši (Caterham) 21 Marcus Ericsson (Caterham) 14 Max Chilton (Marussia) 7
Přehled všech časů: zde (PDF).
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.