Duo jezdců týmu Mercedes, Lewis Hamilton a Nico Rosberg, připouští, že ztráta FRIC systému zavěšení jim ztíží jejich životy. I když oba dva opanovali oba volné páteční tréninky, bez FRICu se to neobešlo bez komplikací.
"Aby Vám teď auto sedlo, je to o něčem jiném. Opravdu se tedy snažíme vše dostat do pořádku," řekl Lewis Hamilton. Podle něj situaci navíc nepomohlo horké počasí, které dnes v Německu panovalo. Pirelli s sebou na Hockenheimring přivezlo dvě měkké směsi, které se rychle za takových podmínek opotřebovávají.
"Těžko se hledalo vyvážení na tak horké trati a obecně je to docela obtížný okruh. Auto je teď trošku jiné, protože každý udělal nějaké změny. Nastavení jde jinou cestou oproti tomu, co jsme měli v minulosti, ale pořád je to dobrá zábava jezdit s tímto autem," pokračuje Brit.
Na otázku, jestli zákaz FRICu může vysvětlit relativní přiblížení Red Bullu k Mercedesu, které se po dnešku jeví, Hamilton odpověděl: "Řekl bych, že to zjistíme zítra. Opravdu nedokáži říct." Jeho týmový kolega, Nico Rosberg, je ale přesvědčen, že tato změna zamíchá konkurenceschopností napříč polem.
Budou Mercedesy opět protínat cílovou čáru na prvních pozicích? (foto: Daimler AG)
"Určitě se bez FRIC zavěšení věci trošku promíchají. Je zde nová výzva v podobě znovu vyvážení auta a musíme znovu najít způsob, abych se cítil ve voze dobře. Dnes jsme v tom pokročili. Ráno jsem byl s vozem spokojený, zkusili jsme nějaké věci."
Auto se ale chovalo jinak než dříve: "Je to jiné, musíme kolem toho ještě trošku pracovat a přizpůsobit to. Zde se zdá být pole vyrovnanější. Ale v pátek nikdy nevíte, co dělají ostatní, jaké množství paliva mají a tak, takže počkejme do zítřka."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.