Duo jezdců týmu Mercedes, Lewis Hamilton a Nico Rosberg, připouští, že ztráta FRIC systému zavěšení jim ztíží jejich životy. I když oba dva opanovali oba volné páteční tréninky, bez FRICu se to neobešlo bez komplikací.
"Aby Vám teď auto sedlo, je to o něčem jiném. Opravdu se tedy snažíme vše dostat do pořádku," řekl Lewis Hamilton. Podle něj situaci navíc nepomohlo horké počasí, které dnes v Německu panovalo. Pirelli s sebou na Hockenheimring přivezlo dvě měkké směsi, které se rychle za takových podmínek opotřebovávají.
"Těžko se hledalo vyvážení na tak horké trati a obecně je to docela obtížný okruh. Auto je teď trošku jiné, protože každý udělal nějaké změny. Nastavení jde jinou cestou oproti tomu, co jsme měli v minulosti, ale pořád je to dobrá zábava jezdit s tímto autem," pokračuje Brit.
Na otázku, jestli zákaz FRICu může vysvětlit relativní přiblížení Red Bullu k Mercedesu, které se po dnešku jeví, Hamilton odpověděl: "Řekl bych, že to zjistíme zítra. Opravdu nedokáži říct." Jeho týmový kolega, Nico Rosberg, je ale přesvědčen, že tato změna zamíchá konkurenceschopností napříč polem.
Budou Mercedesy opět protínat cílovou čáru na prvních pozicích? (foto: Daimler AG)
"Určitě se bez FRIC zavěšení věci trošku promíchají. Je zde nová výzva v podobě znovu vyvážení auta a musíme znovu najít způsob, abych se cítil ve voze dobře. Dnes jsme v tom pokročili. Ráno jsem byl s vozem spokojený, zkusili jsme nějaké věci."
Auto se ale chovalo jinak než dříve: "Je to jiné, musíme kolem toho ještě trošku pracovat a přizpůsobit to. Zde se zdá být pole vyrovnanější. Ale v pátek nikdy nevíte, co dělají ostatní, jaké množství paliva mají a tak, takže počkejme do zítřka."
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.