Duo jezdců týmu Mercedes, Lewis Hamilton a Nico Rosberg, připouští, že ztráta FRIC systému zavěšení jim ztíží jejich životy. I když oba dva opanovali oba volné páteční tréninky, bez FRICu se to neobešlo bez komplikací.
"Aby Vám teď auto sedlo, je to o něčem jiném. Opravdu se tedy snažíme vše dostat do pořádku," řekl Lewis Hamilton. Podle něj situaci navíc nepomohlo horké počasí, které dnes v Německu panovalo. Pirelli s sebou na Hockenheimring přivezlo dvě měkké směsi, které se rychle za takových podmínek opotřebovávají.
"Těžko se hledalo vyvážení na tak horké trati a obecně je to docela obtížný okruh. Auto je teď trošku jiné, protože každý udělal nějaké změny. Nastavení jde jinou cestou oproti tomu, co jsme měli v minulosti, ale pořád je to dobrá zábava jezdit s tímto autem," pokračuje Brit.
Na otázku, jestli zákaz FRICu může vysvětlit relativní přiblížení Red Bullu k Mercedesu, které se po dnešku jeví, Hamilton odpověděl: "Řekl bych, že to zjistíme zítra. Opravdu nedokáži říct." Jeho týmový kolega, Nico Rosberg, je ale přesvědčen, že tato změna zamíchá konkurenceschopností napříč polem.
Budou Mercedesy opět protínat cílovou čáru na prvních pozicích? (foto: Daimler AG)
"Určitě se bez FRIC zavěšení věci trošku promíchají. Je zde nová výzva v podobě znovu vyvážení auta a musíme znovu najít způsob, abych se cítil ve voze dobře. Dnes jsme v tom pokročili. Ráno jsem byl s vozem spokojený, zkusili jsme nějaké věci."
Auto se ale chovalo jinak než dříve: "Je to jiné, musíme kolem toho ještě trošku pracovat a přizpůsobit to. Zde se zdá být pole vyrovnanější. Ale v pátek nikdy nevíte, co dělají ostatní, jaké množství paliva mají a tak, takže počkejme do zítřka."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.