McLaren po úspěchu v Austrálii šel s formou dolů, v posledních závodech zažívá mírné zlepšení. Proč u něj dochází k výkyvům, to si tým podle svého jezdce Kevina Magnussena 100% vysvětlit zatím neumí.
Stáji z Wokingu patří v šampionátu až šesté místo, přestože po prvním závodu vedla. Na pátou Force Indii ale ztrácí jen bod, čtvrtý Williams (+ 13 bodů) i třetí Ferrari (+ 16 bodů) jsou také na dostřel.
V některých závodech očekávala, že se bude trápit, ale přesto dosáhla na dobrý výsledek. A naopak na okruzích, které ji neměly sedět, zklamala. Proč u ní dochází k takovým výkyvům formy mezi závody?
"To je těžké... dobrá otázka. Jde o něco, čemu 100% nerozumíme, ale určitě to má velkou souvislost s pneumatikami - chovají se závod od závodu odlišně," vysvětluje nováček Kevin Magnussen, kterému v celkovém hodnocení jezdců patří devátá příčka.
V posledních podnicích ale bylo patrné, že McLaren dělá pokroky. "Myslím, že se zlepšujeme. Auto se zlepšuje, navyšujeme na něm přítlak téměř v každém závodě, takže si myslím, že se pohybujeme dobrým směrem," pokračuje mladý dánský pilot.
Za kolísání formy McLarenu mohou podle Kevina Magnussena pneumatiky, které sezávod od závodu chovají odlišně (foto: McLaren Mercedes)
Co si myslí o svém dalším působení u McLarenu v příští sezóně - zůstane? "Může jen odvádět co nejlepší výkony a doufat, že to bude stačit. Všichni v McLarenu by měli cítit, že by ze sebe měli dostávat to nejlepší, aby si tam zasloužili být - a to se týká mě i Jensona."
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.