McLaren po úspěchu v Austrálii šel s formou dolů, v posledních závodech zažívá mírné zlepšení. Proč u něj dochází k výkyvům, to si tým podle svého jezdce Kevina Magnussena 100% vysvětlit zatím neumí.
Stáji z Wokingu patří v šampionátu až šesté místo, přestože po prvním závodu vedla. Na pátou Force Indii ale ztrácí jen bod, čtvrtý Williams (+ 13 bodů) i třetí Ferrari (+ 16 bodů) jsou také na dostřel.
V některých závodech očekávala, že se bude trápit, ale přesto dosáhla na dobrý výsledek. A naopak na okruzích, které ji neměly sedět, zklamala. Proč u ní dochází k takovým výkyvům formy mezi závody?
"To je těžké... dobrá otázka. Jde o něco, čemu 100% nerozumíme, ale určitě to má velkou souvislost s pneumatikami - chovají se závod od závodu odlišně," vysvětluje nováček Kevin Magnussen, kterému v celkovém hodnocení jezdců patří devátá příčka.
V posledních podnicích ale bylo patrné, že McLaren dělá pokroky. "Myslím, že se zlepšujeme. Auto se zlepšuje, navyšujeme na něm přítlak téměř v každém závodě, takže si myslím, že se pohybujeme dobrým směrem," pokračuje mladý dánský pilot.
Za kolísání formy McLarenu mohou podle Kevina Magnussena pneumatiky, které sezávod od závodu chovají odlišně (foto: McLaren Mercedes)
Co si myslí o svém dalším působení u McLarenu v příští sezóně - zůstane? "Může jen odvádět co nejlepší výkony a doufat, že to bude stačit. Všichni v McLarenu by měli cítit, že by ze sebe měli dostávat to nejlepší, aby si tam zasloužili být - a to se týká mě i Jensona."
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.