Fernando Alonso očekává, že Ferrari bude za horka v Německu díky novým dílům konkurenceschopné. Tvrdí, že o přestupu nejedná s žádným týmem a že se soustředí pouze na dobré výsledky s Ferrari.
"Jsme realisté, tohle bude další těžký víkend s vysokými teplotami a jízdou na měkkých a super-měkkých pneumatikách, což automaticky znamená, že za takových teplot bude management pneumatik potřebný," začíná před závodním víkendem na Hockenheimu Alonso.
"V minulých závodech, když bylo horko, jsme tak konkurenceschopní nebyli. Tady máme některé nové díly a snad nám pomohou zvýšit výkonnost. Našim cílem je porazit některé z hlavních soupeřů od druhého do pátého místa v šampionátu konstruktérů, kde to je velmi vyrovnané a bude až do konce sezóny," pokračuje Španěl.
Mezi týmy na 2. - 5. místě v šampionátu kromě Ferrari patří Red Bull, Williams a Force India. Nezapomíná bývalý dvojnásobný mistr světa na McLaren? Napravuje to hned v dalším výroku, v němž podle něj stáj z Wokingu společně s Williamsem činí největší pokroky: "Potřebujeme snížit náskok Red Bullu, a pokud to půjde, tak odskočit Williamsu a McLarenu, kteří se stávají velmi silnými."
"Myslím, že to bude zajímavé. Na Hockenheimu jsem vyhrál třikrát, dvakrát na Nürburgringu [v rámci Velké ceny Evropy]. Pokaždé, když dorazíme do Německa, tak se zdá, že zažíváme dobrý víkend. Doufejme tedy, že tento trend bude pokračovat i tento víkend," přeje si pilot Ferrari.
Fernando Alonso očekává, že Ferrari bude i za horka v Hockenheimu konkurenceschopné,jeho cílem je porazit všechny týmy krom Mercedesu (foto: Scuderia Ferrari)
I když v paddocku jeho agent zjišťuje situaci u ostatních špičkových týmů, tak na veřejnosti však Alonso prohlašuje, že s nikým jiným nejedná: "Každý rok v červenci dostávám tuto otázku, možná od svých počátků [v F1] v roce 2003. Nejednám s žádným jiným týmem, není to prioritou. Musíme získat o víkendu hodně bodů a letos dobré výsledky."
Tip: Fotogalerii z příprav na Velkou cenu Německa najdete zde.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.