Sebastian Vettel uznává, že jeho týmový kolega Daniel Ricciardo odvádí u Red Bullu - bez ohledu na problémy se spolehlivostí - lepší práci než on.
Úřadujícímu mistrovi světa patří v šampionátu jezdců se 70 body 6. místo, zatímco jeho mladší týmový kolega, který k Red Bullu letos přestoupil z Toro Rosso, je na 3. pozici s 98 body - a to byl v Austrálii navíc diskvalifikován ze druhého místa kvůli nepovolenému využití alternativního modelu pro měření průtoku paliva. A úspěšnější i v kvalifikacích: průměrně je o 0,132 s rychlejší a po devíti podnicích vede 6:3.
Vettel má letos smůlu na techniku: nedokončil závody v Austrálii, v Monaku ani v Rakousku. Přesto uznává, že Ricciardo "odvádí lepší práci. Dělá méně chyb než já, takže si z mé strany zaslouží nezbytný respekt," říká čtyřnásobný německý šampion.
Nico Rosberg mu před jejich domácí Velkou cenou Německa projevil pochopení a uvedl, že to musí být těžké se propadnout do středu pole po letech dominance. Vettel by přesto svůj vůz RB10 za dominantní Mercedes W05 Hybrid neměnil.
Sebastian Vettel ve svém Red Bullu (foto: Red Bull Racing)
"Raději bych byl ve svém voze. Je jasné, že se věci nevyvíjejí zrovna moc dobře, podle mě jde však jen o okamžik. Red Bull je pro mě velmi zvláštní - nejen kvůli posledním rokům v F1, ale také kvůli podpoře, kterou mi poskytli ve velmi rané fázi mé kariéry," dodává Vettel.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.