Sebastian Vettel uznává, že jeho týmový kolega Daniel Ricciardo odvádí u Red Bullu - bez ohledu na problémy se spolehlivostí - lepší práci než on.
Úřadujícímu mistrovi světa patří v šampionátu jezdců se 70 body 6. místo, zatímco jeho mladší týmový kolega, který k Red Bullu letos přestoupil z Toro Rosso, je na 3. pozici s 98 body - a to byl v Austrálii navíc diskvalifikován ze druhého místa kvůli nepovolenému využití alternativního modelu pro měření průtoku paliva. A úspěšnější i v kvalifikacích: průměrně je o 0,132 s rychlejší a po devíti podnicích vede 6:3.
Vettel má letos smůlu na techniku: nedokončil závody v Austrálii, v Monaku ani v Rakousku. Přesto uznává, že Ricciardo "odvádí lepší práci. Dělá méně chyb než já, takže si z mé strany zaslouží nezbytný respekt," říká čtyřnásobný německý šampion.
Nico Rosberg mu před jejich domácí Velkou cenou Německa projevil pochopení a uvedl, že to musí být těžké se propadnout do středu pole po letech dominance. Vettel by přesto svůj vůz RB10 za dominantní Mercedes W05 Hybrid neměnil.
Sebastian Vettel ve svém Red Bullu (foto: Red Bull Racing)
"Raději bych byl ve svém voze. Je jasné, že se věci nevyvíjejí zrovna moc dobře, podle mě jde však jen o okamžik. Red Bull je pro mě velmi zvláštní - nejen kvůli posledním rokům v F1, ale také kvůli podpoře, kterou mi poskytli ve velmi rané fázi mé kariéry," dodává Vettel.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.