Nové vedení Caterhamu podniká nepopulární kroky pro ozdravení týmu: během posledních dní propustilo přes čtyřicet lidí.
Snižování počtu pracovníků se týká všech úrovní: odcházejí šéfové - včetně hlavního designéra, šéfa výzkumu a vývoje, zástupce technického ředitele (Jodyho Eggingtona) či šéfa traťových činností (Gerryho Hughese) - i řadoví zaměstnanci. Vedení první z několika vln propouštění zatím odmítá komentovat. Před propouštěním měl tým 350 zaměstnanců.
Caterham má nové majitele - utajovanou skupinu investorů ze Švýcarska a Středního východu. Podle zákulisních informací pocházejí peníze z Arábie, hospodaří s nimi ale ve Švýcarsku. Bývalý vlastník Tony Fernandes si ponechal ostatní společnosti skupiny (automobilku Caterham Cars, Caterham Composites i Caterham Technology & Innovations), prodal pouze závodní tým.
Noví majitelé do vedení dosadili bývalého jezdce Christiana Alberse, v roli poradce operuje Colin Kolles, který se i nadále věnuje srbskému projektu Forza Rossa, s nímž by se chtěl v budoucnu dostat do Formule 1. Rumun je ale tím, kdo v podstatě dává podnět ke změnám.
"Jsem znám kvůli efektivitě. Formule 1 je efektivitou - jde o sportovní a také o finanční výkonnost. Uděláme maximum a hodně zainvestujeme do toho, abychom opět získali 10. místo v šampionátu. Pokud se nám to nepodaří, podíváme se na rozpočty a budeme muset přijmout jinou situaci," uvádí Kolles, který se nyní snaží dostat tým před Marussii, s čímž by souvisela odměna ve výši minimálně 10 milionů liber.
Rezervní pilot opouští Caterham v první vlně propouštění společněs dalšími desítkami lidí (foto: Team Caterham F1)
Z vozů CT05 již zmizela loga některých sponzorů a s týmem se dnes rozloučil také testovací pilot Alexander Rossi. Další rezervní jezdec Robin Frijns zatím zůstává.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.