Nové vedení Caterhamu podniká nepopulární kroky pro ozdravení týmu: během posledních dní propustilo přes čtyřicet lidí.
Snižování počtu pracovníků se týká všech úrovní: odcházejí šéfové - včetně hlavního designéra, šéfa výzkumu a vývoje, zástupce technického ředitele (Jodyho Eggingtona) či šéfa traťových činností (Gerryho Hughese) - i řadoví zaměstnanci. Vedení první z několika vln propouštění zatím odmítá komentovat. Před propouštěním měl tým 350 zaměstnanců.
Caterham má nové majitele - utajovanou skupinu investorů ze Švýcarska a Středního východu. Podle zákulisních informací pocházejí peníze z Arábie, hospodaří s nimi ale ve Švýcarsku. Bývalý vlastník Tony Fernandes si ponechal ostatní společnosti skupiny (automobilku Caterham Cars, Caterham Composites i Caterham Technology & Innovations), prodal pouze závodní tým.
Noví majitelé do vedení dosadili bývalého jezdce Christiana Alberse, v roli poradce operuje Colin Kolles, který se i nadále věnuje srbskému projektu Forza Rossa, s nímž by se chtěl v budoucnu dostat do Formule 1. Rumun je ale tím, kdo v podstatě dává podnět ke změnám.
"Jsem znám kvůli efektivitě. Formule 1 je efektivitou - jde o sportovní a také o finanční výkonnost. Uděláme maximum a hodně zainvestujeme do toho, abychom opět získali 10. místo v šampionátu. Pokud se nám to nepodaří, podíváme se na rozpočty a budeme muset přijmout jinou situaci," uvádí Kolles, který se nyní snaží dostat tým před Marussii, s čímž by souvisela odměna ve výši minimálně 10 milionů liber.
Rezervní pilot opouští Caterham v první vlně propouštění společněs dalšími desítkami lidí (foto: Team Caterham F1)
Z vozů CT05 již zmizela loga některých sponzorů a s týmem se dnes rozloučil také testovací pilot Alexander Rossi. Další rezervní jezdec Robin Frijns zatím zůstává.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.