Týmy nedokázaly jednomyslně schválit odsun zákazu FRIC zavěšení až na konec sezony, jak informuje Autosport.
Ze situace tedy vyplývá, že o víkendu může kdokoliv vznést protest proti kterémukoliv týmu, který by vyjel v Německu s FRIC zavěšením. Celou situaci vyvolal minulý týden dopis od Charlieho Whitinga, ve kterém týmy informoval o tom, že by mohla být zpochybněna legálnost těchto systémů. Jedinou šancí týmů bylo jednomyslné odsouhlasení odsunu zákazu po skončení sezony.
I když většina týmů hlasovala pro odsun, některé z malých týmů byly proti odložení zákazu. Jednomyslnosti se tedy dosáhnout nepodařilo. Má se za to, že postoj malých týmů přiměl i některé větší týmy ke změně svého názoru. Mluvčí FIA během dne prohlásil, že neočekává uzavření dohody mezi týmy.
"Zatím jsme nic nedostali a zároveň to ani neočekáváme. Jedině dohoda všech týmů by vedla k amnestii," řekl. Týmy si teď mohou zvolit, jestli FRIC zavěšení na svých vozech nechají nebo jej odstraní. V prvním případě však riskují prostest ze strany soupeřů. Red Bull, Mercedes (více zde) i McLaren (více zde) už oznámili nenasazení FRIC zavěšení v Německu.
Někomu aktuální situace připomíná situaci z roku 2006, kdy byly také v půli sezony (opět před VC Německa) zakázány hmotové tlumiče
FIA už situaci dále nehodlá komentovat, dopis z minulého týdne dal jasně najevo její postoj. Je možné, že se některé týmy ve čtvrtek pokusí projít technickou kontrolou před závodním víkendem s FRIC zavěšením, pokud by komisaři shledali systém jako porušující pravidla, tak by jej do pátku musel daný tým z vozu demontovat. Pokud by však komisaři nesouhlasili s názorem Whitinga, že jde o pohyblivý prvek zavěšení, pak bychom se mohli dočkat víkendu plného protestů.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.