Týmy nedokázaly jednomyslně schválit odsun zákazu FRIC zavěšení až na konec sezony, jak informuje Autosport.
Ze situace tedy vyplývá, že o víkendu může kdokoliv vznést protest proti kterémukoliv týmu, který by vyjel v Německu s FRIC zavěšením. Celou situaci vyvolal minulý týden dopis od Charlieho Whitinga, ve kterém týmy informoval o tom, že by mohla být zpochybněna legálnost těchto systémů. Jedinou šancí týmů bylo jednomyslné odsouhlasení odsunu zákazu po skončení sezony.
I když většina týmů hlasovala pro odsun, některé z malých týmů byly proti odložení zákazu. Jednomyslnosti se tedy dosáhnout nepodařilo. Má se za to, že postoj malých týmů přiměl i některé větší týmy ke změně svého názoru. Mluvčí FIA během dne prohlásil, že neočekává uzavření dohody mezi týmy.
"Zatím jsme nic nedostali a zároveň to ani neočekáváme. Jedině dohoda všech týmů by vedla k amnestii," řekl. Týmy si teď mohou zvolit, jestli FRIC zavěšení na svých vozech nechají nebo jej odstraní. V prvním případě však riskují prostest ze strany soupeřů. Red Bull, Mercedes (více zde) i McLaren (více zde) už oznámili nenasazení FRIC zavěšení v Německu.
Někomu aktuální situace připomíná situaci z roku 2006, kdy byly také v půli sezony (opět před VC Německa) zakázány hmotové tlumiče
FIA už situaci dále nehodlá komentovat, dopis z minulého týdne dal jasně najevo její postoj. Je možné, že se některé týmy ve čtvrtek pokusí projít technickou kontrolou před závodním víkendem s FRIC zavěšením, pokud by komisaři shledali systém jako porušující pravidla, tak by jej do pátku musel daný tým z vozu demontovat. Pokud by však komisaři nesouhlasili s názorem Whitinga, že jde o pohyblivý prvek zavěšení, pak bychom se mohli dočkat víkendu plného protestů.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.