Týmy nedokázaly jednomyslně schválit odsun zákazu FRIC zavěšení až na konec sezony, jak informuje Autosport.
Ze situace tedy vyplývá, že o víkendu může kdokoliv vznést protest proti kterémukoliv týmu, který by vyjel v Německu s FRIC zavěšením. Celou situaci vyvolal minulý týden dopis od Charlieho Whitinga, ve kterém týmy informoval o tom, že by mohla být zpochybněna legálnost těchto systémů. Jedinou šancí týmů bylo jednomyslné odsouhlasení odsunu zákazu po skončení sezony.
I když většina týmů hlasovala pro odsun, některé z malých týmů byly proti odložení zákazu. Jednomyslnosti se tedy dosáhnout nepodařilo. Má se za to, že postoj malých týmů přiměl i některé větší týmy ke změně svého názoru. Mluvčí FIA během dne prohlásil, že neočekává uzavření dohody mezi týmy.
"Zatím jsme nic nedostali a zároveň to ani neočekáváme. Jedině dohoda všech týmů by vedla k amnestii," řekl. Týmy si teď mohou zvolit, jestli FRIC zavěšení na svých vozech nechají nebo jej odstraní. V prvním případě však riskují prostest ze strany soupeřů. Red Bull, Mercedes (více zde) i McLaren (více zde) už oznámili nenasazení FRIC zavěšení v Německu.
Někomu aktuální situace připomíná situaci z roku 2006, kdy byly také v půli sezony (opět před VC Německa) zakázány hmotové tlumiče
FIA už situaci dále nehodlá komentovat, dopis z minulého týdne dal jasně najevo její postoj. Je možné, že se některé týmy ve čtvrtek pokusí projít technickou kontrolou před závodním víkendem s FRIC zavěšením, pokud by komisaři shledali systém jako porušující pravidla, tak by jej do pátku musel daný tým z vozu demontovat. Pokud by však komisaři nesouhlasili s názorem Whitinga, že jde o pohyblivý prvek zavěšení, pak bychom se mohli dočkat víkendu plného protestů.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.