Testovací pilot Ferrari oceňuje příležitost svézt se se současným monopostem, což si užil minulý týden v Silverstone, a hovoří o ambicích svého týmu v letošním šampionátu.
Ferrari se nevzdáváŠpaněl tuto možnost dostal první den, kdy s Ferrari testoval pro Pirelli: "Bylo to fantastické být zpět ve voze, byl to takový nápor. Šlo vlastně o důležitou příležitost ovládat skutečný vůz z pohledu korelace výsledků ze simulátoru a z trati, abychom viděli, zda je veškerá práce odváděná na simulátorů správná."
Letošní vozy se hodně liší od těch minulých: klesl přítlak, pneumatiky mají nižší přilnavost, zatímco nové pohonn jednotky poskytují dvakrát vyšší krouticí moment: "Ovladatelnost vozu, dávkování výkonu - tolik věcí se liší od té doby, kdy jsem naposledy závodil. Proto je tak důležité v těchto dnech pro testovací piloty jako jsem já hodně pracovat na simulátoru."
"V Silverstone jsme se toho hodně naučili, prošli jsme náš určný vývojový program. Závod od závodu se zlepšujeme a nic letos nevzdáváme, i když už myslíme i na rok 2015," popisuje situaci svého týmu De la Rosa. Ferrari v šampionátu ale patří až třetí místo, přičemž na suverénní Mercedes ztrácí už 206 bodů.
Na Hockenheimu potřebujete z auta dostat všePřed závodním víkendem v Německu testovací pilot Ferrari uvádí: "Hockenheim je velmi všestranná trať, kde potřebujete z auta dostat vše. Potřebujete výkon, správné vývažení mezi přední a zadní nápravou a také dobrý přítlak, protože i když nejde o dlouhou trať, tak obsahuje všechny typy zatáček."
Video: Pedro de la Rosa o své práci u Ferrari a jeho vyhlídkách (zdroj: Scuderia Ferrari)
"Například v prvním sektoru potřebujete velmi silnou přední část kvůli zatáčce č. 1, protože když se tam jinak potýkáte s nedotáčivostí, nemůžete sešlápnout plyna hodně ztrácíte na výjezdu. Dobrá trakce je klíčová v zatáčkách č. 2 a 5., protože po nich přicházejí dvě nejdelší rovinky dráhy, zatímco vláseknka v zatáčce č. 6 představuje perfektní příležitost pro předjetí.
Co se týče posledního sektoru, potřebujete zkrátka hodně přítlaku. Jde o část trati s největším počtem zatáček, kde vyniká dobré auto po stránce aerodynamické a mechanické," dodává De la Rosa.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.