Caterham se po změně vedení a příchodu nových investorů pustil do vylepšování svého vozu. Po letní přestávce by měl v Belgii zmizet ohyzdný nos a na voze by se měly objevit díly vyvinuté v aerodynamickém tunelu Toyoty v Německu po příchodu nových investorů.
Týmu v současné době patří v šampionátu poslední místo poté, co se jeho tradičnímu soupeři - Marussii - podařilo v Monaku získat své první body v historii. Nový šéf Colin Kolles je odhodlaný udělat vše proto, aby neskončili poslední a nepřišli o 20 milionů dolarů na odměnách od Bernieho Ecclestonea.
Noví švýcarsko-arabští majitelé proto schválili další vývoj, který podle italských médií Tony Fernandes původně blokoval. Nechtěl utrácet více, než pro něj ve ztrátové F1 bylo nezbytně nutné, na voze CT05 se toho proto moc novinek neobjevovalo.
Tým testuje s 60% modelem vozu ve špičkovém aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem (více o něm zde) - ovšem nikoliv nově od tohoto týdne, jak mylně informují italská média. "V zařízení Toyoty Motorsport v Kolíně pracujeme od počátku roku 2014 a nadále tam pokračujeme," tvrdí pro F1news.cz jeho mluvčí Tom Webb.
První ovoce svého zvýšeného úsilí po prodeji by měl Caterham dle plánu sklidit po letní přestávce během Velké ceny Belgie. Hlavním cílem vylepšení by měl být efektivnější nos, který u zeleného vozu patří k těm nejškaredším v poli. Bude ovšem muset projít nárazovými testy FIA.
Noví majitelé Caterhamu schválili další vývoj, po letní přestávce bychom se mohli u Caterhamu dočkat nové přední části a dalších vylepšení (foto: Team Caterham F1)
"Čeká nás samozřejmě mnoho práce, jsme však připraveni na výzvy, které jsou před námi," uvedl nový šéf týmu a bývalý pilot Minardi - Christian Albers, jemuž asistuje Manfredi Ravetto.
Příští rok se pravidla týkající nosů mění, proto se dočkáme estetičtějších řešení předních částí - více se o nových pravidlech pro rok 2015 můžete dozvědět zde.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.