Caterham se po změně vedení a příchodu nových investorů pustil do vylepšování svého vozu. Po letní přestávce by měl v Belgii zmizet ohyzdný nos a na voze by se měly objevit díly vyvinuté v aerodynamickém tunelu Toyoty v Německu po příchodu nových investorů.
Týmu v současné době patří v šampionátu poslední místo poté, co se jeho tradičnímu soupeři - Marussii - podařilo v Monaku získat své první body v historii. Nový šéf Colin Kolles je odhodlaný udělat vše proto, aby neskončili poslední a nepřišli o 20 milionů dolarů na odměnách od Bernieho Ecclestonea.
Noví švýcarsko-arabští majitelé proto schválili další vývoj, který podle italských médií Tony Fernandes původně blokoval. Nechtěl utrácet více, než pro něj ve ztrátové F1 bylo nezbytně nutné, na voze CT05 se toho proto moc novinek neobjevovalo.
Tým testuje s 60% modelem vozu ve špičkovém aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem (více o něm zde) - ovšem nikoliv nově od tohoto týdne, jak mylně informují italská média. "V zařízení Toyoty Motorsport v Kolíně pracujeme od počátku roku 2014 a nadále tam pokračujeme," tvrdí pro F1news.cz jeho mluvčí Tom Webb.
První ovoce svého zvýšeného úsilí po prodeji by měl Caterham dle plánu sklidit po letní přestávce během Velké ceny Belgie. Hlavním cílem vylepšení by měl být efektivnější nos, který u zeleného vozu patří k těm nejškaredším v poli. Bude ovšem muset projít nárazovými testy FIA.
Noví majitelé Caterhamu schválili další vývoj, po letní přestávce bychom se mohli u Caterhamu dočkat nové přední části a dalších vylepšení (foto: Team Caterham F1)
"Čeká nás samozřejmě mnoho práce, jsme však připraveni na výzvy, které jsou před námi," uvedl nový šéf týmu a bývalý pilot Minardi - Christian Albers, jemuž asistuje Manfredi Ravetto.
Příští rok se pravidla týkající nosů mění, proto se dočkáme estetičtějších řešení předních částí - více se o nových pravidlech pro rok 2015 můžete dozvědět zde.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.