Britský McLaren je dalším týmem, který potvrdil svůj záměr dorazit do Hockenheimu bez hydraulicky propojeného předního a zadního zavěšení (tzv. FRIC).
Systém zatím není zakázaný, Mezinárodní automobilová federace (FIA) k němu žádné oficiální prohlášení nevydala, minulý týden pouze obeslala týmy s dopisem, v němž překvapivě uvádí, že jeho "legálnost nyní může být zpochybněna."
V případě protestu by tak mohla vozy, které jej používají, prohlásit za nelegální a ze závodu vyloučit, což týmy nechtějí riskovat, jak již potvrdily Mercedes či Red Bull, které jsou v jeho využívání nejdále (více zde).
FIA ale uvedla, že pokud se týmy jednomyslně shodnou, budou moci bez obav nastupovat s FRIC zavěšením i ve zbytku sezóny. Jenže ne všechny týmy jsou ochotny pokračovat - zejména ty, které se s jeho vyladěním trápí.
"McLaren v současné době nemá v záměru nasadit do Velké ceny Německa FRIC zavěšení. McLaren vyhoví předpisu FIA, který se týká této záležitost," uvedl v pondělí mluvčí McLarenu. Toto rozhodnutí budou téměř s jistotou následovat všechny týmy, aby se o víkendu nemusely obávat protestu.
McLaren nehodlá nic riskovat a do Hockenheimu dorazí bez FRIC zavěšení (foto: McLaren Mercedes)
Reakci FIA si však mohou týmy otestovat ve čtvrtek, kdy by dorazily s monoposty s FRIC zavěšením. Pokud by takový vůz prohlásil Charlie Whiting za nelegální, musel by jej pro zbytek víkendu předělat na standardní systém zavěšení.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.