Britský McLaren je dalším týmem, který potvrdil svůj záměr dorazit do Hockenheimu bez hydraulicky propojeného předního a zadního zavěšení (tzv. FRIC).
Systém zatím není zakázaný, Mezinárodní automobilová federace (FIA) k němu žádné oficiální prohlášení nevydala, minulý týden pouze obeslala týmy s dopisem, v němž překvapivě uvádí, že jeho "legálnost nyní může být zpochybněna."
V případě protestu by tak mohla vozy, které jej používají, prohlásit za nelegální a ze závodu vyloučit, což týmy nechtějí riskovat, jak již potvrdily Mercedes či Red Bull, které jsou v jeho využívání nejdále (více zde).
FIA ale uvedla, že pokud se týmy jednomyslně shodnou, budou moci bez obav nastupovat s FRIC zavěšením i ve zbytku sezóny. Jenže ne všechny týmy jsou ochotny pokračovat - zejména ty, které se s jeho vyladěním trápí.
"McLaren v současné době nemá v záměru nasadit do Velké ceny Německa FRIC zavěšení. McLaren vyhoví předpisu FIA, který se týká této záležitost," uvedl v pondělí mluvčí McLarenu. Toto rozhodnutí budou téměř s jistotou následovat všechny týmy, aby se o víkendu nemusely obávat protestu.
McLaren nehodlá nic riskovat a do Hockenheimu dorazí bez FRIC zavěšení (foto: McLaren Mercedes)
Reakci FIA si však mohou týmy otestovat ve čtvrtek, kdy by dorazily s monoposty s FRIC zavěšením. Pokud by takový vůz prohlásil Charlie Whiting za nelegální, musel by jej pro zbytek víkendu předělat na standardní systém zavěšení.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.