Spoluzakladatel Williamsu a jeho bývalý technický ředitel Patrick Head chválí Mercedes za to, že spolu nechává vzájemně bojovat své jezdce: Lewise Hamiltona s Nicem Rosbergem, což Ferrari v éře Michaela Schumachera nedělalo.
Head se sice již stáhl do ústraní, poslední závod v Silverstone navštívil a F1 stále sleduje. Dominantní Mercedes podle něj dělá "správně," když nechává Hamiltona s Rosbergem volně závodit a neomezuje je týmovou režií.
"Tým, který je tak dominantní, má vůči sportu závazek. Williams a McLaren to znají. My jsme to vždy dělávali, často za vysokou cenu," oceňuje spoluzakladatel Williamsu letošní přístup Mercedesu k závodění. Stříbrné šípy mají po devíti závodech 158bodový náskok před druhým Red Bullem, což jim usnadňuje situaci.
"Pouze Ferrari za éry Schumachera věřilo, že jsou větší než sport," upozornil na opačný přístup, které při své dominanci v F1 volila stáj z Maranella, která v letech 2000 - 2004 získala s Michaelem Schumacherem pět titulů za sebou, k čemuž často využívala kontroverzní týmovou režii.
Head je nyní se svým životem spokojený a již není "žádná šance," že by se do ní vrátil. "Jedu si teď zaplachtit," dodává před svým výletem na moře.
Nico Rosberg s Lewisem Hamiltonem mezi sebou mohou volně závodit, Mercedestýmovou režii letos zatím neuplatňuje (foto: Daimler AG)
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.