Spoluzakladatel Williamsu a jeho bývalý technický ředitel Patrick Head chválí Mercedes za to, že spolu nechává vzájemně bojovat své jezdce: Lewise Hamiltona s Nicem Rosbergem, což Ferrari v éře Michaela Schumachera nedělalo.
Head se sice již stáhl do ústraní, poslední závod v Silverstone navštívil a F1 stále sleduje. Dominantní Mercedes podle něj dělá "správně," když nechává Hamiltona s Rosbergem volně závodit a neomezuje je týmovou režií.
"Tým, který je tak dominantní, má vůči sportu závazek. Williams a McLaren to znají. My jsme to vždy dělávali, často za vysokou cenu," oceňuje spoluzakladatel Williamsu letošní přístup Mercedesu k závodění. Stříbrné šípy mají po devíti závodech 158bodový náskok před druhým Red Bullem, což jim usnadňuje situaci.
"Pouze Ferrari za éry Schumachera věřilo, že jsou větší než sport," upozornil na opačný přístup, které při své dominanci v F1 volila stáj z Maranella, která v letech 2000 - 2004 získala s Michaelem Schumacherem pět titulů za sebou, k čemuž často využívala kontroverzní týmovou režii.
Head je nyní se svým životem spokojený a již není "žádná šance," že by se do ní vrátil. "Jedu si teď zaplachtit," dodává před svým výletem na moře.
Nico Rosberg s Lewisem Hamiltonem mezi sebou mohou volně závodit, Mercedestýmovou režii letos zatím neuplatňuje (foto: Daimler AG)
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.